• Threezool

Bråk över magtröja

Suck så många nymoralister alltså...

Låt barn få utforska sin egen klädstil och hitta vad de känner sig bekväma med, det finns redan så mycket skit som ungdomar måste stå ut med för att passa in och bara skapar ångest. Så märkligt hur lite mage kan vara så skräckinjagande att visa och ska förbjudas och sexualiseras och skambeläggas...

Detta skriver jag även som en pappa till en dotter, låt dem få utvecklas och bli vuxna de med. Inte handikappad och lägga massa skam på.

Systemutvecklare och pappa
  • Threezool
    Somersby1 skrev 2020-12-09 20:22:00 följande:

Bara för att DU inte gör det betyder det inte att andra inte gör det. Eller hur?

Och om någon idiot skulle titta lite märkligt vad fan spelar det för roll? Ska man gå runt och bara livrädd för allt för i världen kan man ju lika bra slänga sig i graven på en gång.

Chansen att en pedofil skulle börja glo är betydligt lägre än människor som glor och ska döma andra och begränsa andra människors liv pga sina egna osäkerheter.

Vill du leva ett begränsat liv du gör det men tvinga inte på andra din syn och skam.
  • Threezool
    LFF skrev 2020-12-18 05:51:36 följande:

På vilket sätt är jag skyddad genom att ha baddräkt istället för bikini på stranden och i badhuset?

På vilket sätt är jag skyddad om att jag klär mig heltäckande? Vad är jag skyddad från? Sexuella övergrepp? Nope. Är det då mitt fel om jag blir utsatt för sexuella övergrepp om jag inte klätt mig "anständigt"? Hell no! Så, på vilket sätt är jag skyddad av dina gränser om vad som är lämpligt (enligt dig) att ha på mig?

Jag tycker inte att underlivet är farligt att visa heller men där har vi lagar som säger att man inte får visa sig naken överallt. Vart finns lagen om att även att visa magen är ofredande?

Kan bara instämma, känns som on man har backat i tiden och dagens nymoralism är vårt typ av hederskultur i Sverige för att begränsa och styra över tjejer.

För det intressanta är att det är ju bara tjejer som man har denna synen på att begränsa vad de har på sig och se ut och se ner på om de inte följer "normen". Och då hårdast av andra tjejer och kvinnor som ska börja trycka ner dem, bara att hitta en feminist till och med faller i den fällan här i tråden...
Svar på tråden Bråk över magtröja