Inlägg från: Anonym (äcklad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (äcklad)

Bråk över magtröja

Anonym (sure) skrev 2020-12-10 15:54:26 följande:

Igen. Döttrar är inga dockor. Sluta prata om att du eller någon annan ska "klä dom". Och att du jämför att tjejer visar hud med att underåriga dricker eller röker visar verkligen din sanna kvinnosyn. 

Varken tjejer eller kvinnor är sexobjekt för att de bär magtröjor. Varken tjejer eller kvinnor blir mindre intelligenta för att de bär magtröjor. Varken tjejer eller kvinnor får ätstörningar för att de bär magtröjor. Varken tjejer eller kvinnor blir misshandlade eller våldtagna för att de bär magtröjor. 

Din stil är irrelevant. Det handlar inte om din smak i kläder. Ens barn är sin egna individ inte en förlängning av sig själv. 

Är du en man? Bryr du dig om kvinnors /flickorsr rättigheter och utbildning?

Garanterat nej. Så lägg ner bara ,du lurar ingen
  • Anonym (äcklad)

Igen. Döttrar är inga dockor. Sluta prata om att du eller någon annan ska "klä dom". Och att du jämför att tjejer visar hud med att underåriga dricker eller röker visar verkligen din sanna kvinnosyn. 

Varken tjejer eller kvinnor är sexobjekt för att de bär magtröjor. Varken tjejer eller kvinnor blir mindre intelligenta för att de bär magtröjor. Varken tjejer eller kvinnor får ätstörningar för att de bär magtröjor. Varken tjejer eller kvinnor blir misshandlade eller våldtagna för att de bär magtröjor. 

Din stil är irrelevant. Det handlar inte om din smak i kläder. Ens barn är sin egna individ inte en förlängning av sig själv. 

Du skriver som en gubbe. Är du hebefil kanske?
  • Anonym (äcklad)

Tycker du om att titta på unga tjejer som visar mycket hud? Går du igång på det?
  • Anonym (äcklad)

Är du en man eller kvinna?? Och hur gammal är du? Är rätt säker på att du är en man , säkert över 30 säkert över 40... Det verkar så iaf på ditt sätt att skriva, som om du vet bättre.. när det är uppenbart att du inte gör det. Riktigt gubbig verkar du vara med en nedsatt empatisk förmåga . Har jag rätt? Antagligen..
  • Anonym (äcklad)
    Anonym (sure) skrev 2020-12-10 17:54:30 följande:

Oj, blev du så här provocerad av att få veta att din dåliga kvinnosyn lyste igenom så tydligt? 

Det är du som projicerar ut din egna dåliga kvinnosyn på mig. Jag är bara införstådd i hur den här världen fungerar och vill ge flickor de bästa förutsättningar de kan få, till skillnad från dig. Jag är kvinna och feminist dessutom återigen till skillnad från dig. Nå kan du nu erkänna nu, är du hebefil eller ej?
  • Anonym (äcklad)
    Anonym (glashus) skrev 2020-12-10 17:54:18 följande:

Tycker inte jag kan se speciellt mycket ödmjukhet i det du skriver heller. Är du också 40+ man?

Nej jag är +25 , kvinna och en radikal särartsfeminist. Tycker flickor ska klä sig i propra kläder och sjunga i flickkörer, dansa och lära sig saker på fritiden. Jag tycker staten borde investera mer i dom, väldigt mycket skattepengar går till att förebygga mäns problembeteenden och jag tycker man bör acceptera att alldeles för många män och pojkar belastar samhället ,erkänna och acceptera det och flytta fokus och satsa på flickor istället. Och det står jag för.
  • Anonym (äcklad)
    Anonym (sure) skrev 2020-12-10 17:54:30 följande:

Oj, blev du så här provocerad av att få veta att din dåliga kvinnosyn lyste igenom så tydligt? 

Blev du tyst nu? Så skönt, fortsätt så
  • Anonym (äcklad)
    Anonym (sure) skrev 2020-12-10 18:09:38 följande:

Dina politiska åsikter är irrelevanta för tråden. 

Sluta se på och prata om unga tjejer som dockor. De -ska- inte inte dansa eller sjunga eller vad du nu har för hobbys. Dina hobbies är dina hobbies. Din klädsmak är din klädsmak. Försök inte tvinga på det på andra. 

Oj, tydligen inte utan du fortsätter..? Ok, då ska jag klargöra för dig att du inte är i någon position att säga åt mig vad jag ska göra eller inte. Är det uppfattat? Sluta skriv som en dryg j-a gubbe nu och bete dig istället
  • Anonym (äcklad)
    Anonym (sure) skrev 2020-12-10 18:17:30 följande:

Jag tänker inte låta kvinnofientliga åsikter och värderingar spridas oemotsagda. Det är skadligt och varje människa som säger ifrån är ett steg i rätt riktning. 

Det är du som är kvinnofientlig som kallar en feminist som bryr sig om flickor för "kvinnofientlig". Lägg ner med ditt trams nu, du lurar ingen
  • Anonym (äcklad)
    Anonym (sure) skrev 2020-12-10 18:41:14 följande:

Dina kvinnofientliga åsikter och värderingar blir inte mindre smutsiga för att du kallar dig själv för feminist. 

Ja, jag är väl lite den feminina motsvarigheten till det patriarkala systemet där generaler (kungar/staten) betalar män för att offra sig själva i krig. Sold-ater (själva ordet kommer ju från att de sålt sig själva till staten) Bara det att jag inte offrar några kvinnor haha.. Om DE föraktar män så visst då kan jag väl gå med på att jag är kvinnofientlig. Om det är så du vill definiera det. Självklart bör kvinnor ha makten över andra kvinnor (och män) hellre det än att manipulativa gubbar som dig har det och lurar i dom massa saker hehe ;) Alla dagar i veckan, alla månader om året osv. Du kan ta dina provokationer och köra upp dom nånstans. Kvinnor som föder fram män som dig borde ta konsekvenserna för det, ser du nu hur jag omyndigförklarar män och lägger ansvaret på kvinnor? Kvinnor är ju trots allt de med det ultimata ansvaret, utan dom hade ju inte män som dig funnits ;) men nu tror jag vi går lite väl OT här.. Håll dig till ämnet gubbe lilla
  • Anonym (äcklad)
    Anonym (sure) skrev 2020-12-10 19:25:11 följande:

Wtf.. nu tror jag att du har glömt ta dina mediciner här va hjärtat. 

Och nej vi gick inte off topic. Jag försökte föra en diskussion och du blev extremt upprörd, gick off topic och kunde inte bidra med något utöver ad hominem. Vill du ta ett djupt andetag och gå tillbaka till diskussionen igen är du så välkommen så. 

Jag tror att det är du som blev upprörd över att jag pekade ut dig för vad du egentligen är.. vad är det för diskussion du för nu igen? Det enda du skriver är ju trams. Har du inget bättre för dig?
  • Anonym (äcklad)
    Pope Joan II skrev 2020-12-16 09:02:53 följande:

Precis som håret på flickor. Också betraktat som definitivt privat hos en överväldigande mängd människor runt om i världen.

I den här tråden har verkligen skillnaderna i synsätt i det närmaste utplånats, riktigt unkna värderingar som ligger och fnyser i julstugorna minsann. 

Det finns alldeles för många pedofiler som jobbar inom de offentliga, ditt nickname inkluderar Påve-titeln. Du känner väl till Katolska Kyrkans pedofilskandaler? Eller sympatiserar du med dom kanske.

1. Slöjan är religös, även kristna kvinnor använde det förr på medeltiden, nunnor bär slöjor, ortodoxa kvinnor bär slöjor i kyrkan osv.

2. Pojkar använder inte magtröja. Vuxna använder inte magtröja normalt sett. Yngre, hippa kvinnor kanske gör. Flickor som är lite mulligare använder inte magtröja

Detta är en sajt till föräldrar, gravida osv. Folk med barn helt enkelt. Att tro att det inte hänger en del äckel här vore naivt.

Varför ska endast några flickor använda sig av magtröja när inga andra gör det? Det är inte ett allmänt accepterat plagg och kommer således aldrig heller bli bland barn.

Det finns seder och klädkoder överallt. Att neka flickor att bära kläder som inte täcker magen på dom , är inget konstigt. Det är normalt i vårt samhälle och det görs utifrån respekt och anständighet, för flickors skull och ingen annans. Hur svårt ska det vara att förstå det? Ni som verkar tro att det är helt normalt har ni något slags förståndshandikapp som gör att ni har så svårt att förstå det?

Tack till alla andra som är vettiga nog att förstå det. Kanske kan soc omplacera barnen som saknar vettiga föräldrar hem till er istället.. haha
Svar på tråden Bråk över magtröja