Inlägg från: emeliiiiiie |Visa alla inlägg
  • emeliiiiiie

Namn till Malte & Wilgot

Min sambo och jag är inte 100 överens om vad vår 4-veckors son ska heta. Hans syskon heter Malte & Wilgot. Vi väljer mellan Ture eller Melker. Vilket av namnen passar bäst ihop med syskonens? Nedlåtande kommentarer om vårt namnval undanbedes. Är såklart vi som väljer namn, kan bara vara bra ibland att oberoende, ej partiska människors tycker till ;)

• Svar på tråden Namn till Malte & Wilgot
  • emeliiiiiie

2-0 till sambon... ;)

• emeliiiiiie

August är också ett alternativ. Melker är struket , sambon gillar det inte tillräckligt mycket :)

• emeliiiiiie
    Tjoppa12 skrev 2020-12-16 00:44:38 följande:

Vad sjukt, folk som tänkte Melker innan dom öppnade tråden. Innan jag öppnade tråden tänkte jag Ture!

Kul!August?

:)
  • emeliiiiiie

Jag vill att namnen till mina barn ska harmonisera med varandra :)

• emeliiiiiie
    Bäbiiiis skrev 2021-01-06 09:45:32 följande:

Så fina namn. Jag har också en liten Malte som snart ska få en lillebror. Vi har Ingemar som namnförslag till lillebror. Tycker det plockar upp M:et i Malte utan att börja på samma bokstav. Av Melker och Ture röstar jag på Ture.

Hjal
    Bäbiiiis skrev 2021-01-06 09:45:32 följande:

Så fina namn. Jag har också en liten Malte som snart ska få en lillebror. Vi har Ingemar som namnförslag till lillebror. Tycker det plockar upp M:et i Malte utan att börja på samma bokstav. Av Melker och Ture röstar jag på Ture.

Ja det håller jag med om! August och Melker har vi nog lagt ner. Däremot har Hjalmar kommit upp på tapeten. Malte och Hjalmar. Eller Malte och Ture. Och Wilgot då
Svar på tråden Namn till Malte & Wilgot