Bebisar och covid-19!!
www.aftonbladet.se/nyheter/a/mB5QQ4/sydafrikanska-skrackmutationen-slar-mot-yngre
www.aftonbladet.se/nyheter/a/mB5QQ4/sydafrikanska-skrackmutationen-slar-mot-yngre
Jag tror inte alls att du behöver vara orolig för din bebis TS. En stor anledning till att man vet så lite om småbarn och covid är för att i princip inga småbarn får några allvarliga symtom när de får covid. De blir ju inte heller smittade i någon större utsträckning vad det verkar. Så ta hand om dig och din sambo och var inte orolig för bebisen.
Jag tror inte heller att TS behöver vara orolig för sin bebis när det gäller den gamla varianten av Covid-19, då det tack och lov är ovanligt att bebisar blir allvarligt sjuka av den. MEN man ska aldrig dra alla över en kam som du gör här, då det faktiskt finns fullt friska bebisar som blivit allvarligt sjuka i Covid-19. Att förneka det är ett hån och förminskar allvaret med viruset.
Vilket ju var precis det jag skrev. Men det finns inte alltid underliggande sjukdomar hos de barn som blivit allvarligt sjuka, även om det är ovanligt. Det jag vände mig emot var det att det finns flera i tråden som förnekar att det ens finns barn utan underliggande sjukdomar som blivit allvarligt sjuka. Detta gäller den varianten av Covid-19 som är vanligast just nu.
Och återigen, så har det uppstått en ny mutation som oftare slår hårt även mot barn.