• Jw83

Varför friar han inte?

Han är inte traditionell. Den ursäkten kan du släppa. Då skaffar man inte barn först..

Han kan inte fria då ni redan kommit för långt i relation och planering. Friar han nu så blir det löjligt. Frågar han din pappa om lov så kommer det bli hela släktens skrattis. Utsätt honom inte för det.

Ni har redan gått för långt i relationen för att kunna gå tillbaka till start igen. Ni kan inte göra om. Gifter ni er nu så hör ni det som ett etablerat par som har barn ihop och som planerat ihop.

Planera bröllopet och sätt ett datum. Han kommer inte fria för det tåget har gått för några år sedan. Ett bröllop kan bli lika romantisk och fint även utan frieri.

Men självklart så förstår jag dig och dina romantiska drömmar. Jag ville också vänta med barn tills jag var gift( visste inte ens om jag ville ha barn) Min man drömde om bröllop och familj. Min man friade storslaget efter några år ihop, året efter han friade så gifte vi oss och sedan kom barnen. Visst var det romatiskt, storslaget och fantastiskt! Men det hade inte känts lika romantiskt om jag hade fått hinta och tjata om ett frieri och sedan fått släpa honom till altaret. Romantiken ligger ju i att han själv ville gifta sig med mig.

Svar på tråden Varför friar han inte?