Inlägg från: Anonym (Ugglan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ugglan)

Är detta sant?

Swedman skrev 2021-01-04 12:06:11 följande:
    Jag behöver inte ha nån Vetenskap som bedömer mig. Hela tråden handlar om vad man tror och vilken känsla man har som är mest rätt. Evolutionen är bara en av flera teorier - som dessutom ändrar sig. 
    Varför du blandar in Nobelpriset vet jag inte. 
    Om du inte har orkat ta till dig vad TEORI betyder i vetenskapliga sammanhang så har du ingen grund för att ens kunna diskutera evolutionsteorin.

Gravitationsteorin är också en teori- tror du den är lätt att motbevisa?

Lite allmänbildning:

"In modern science, the term "theory" refers to scientific theories, a well-confirmed type of explanation of nature, made in a way consistent with scientific method, and fulfilling the criteria required by modern science."
  • Anonym (Ugglan)
    flygrl skrev 2021-01-04 17:15:35 följande:
    För mig är tron mer en mystisk dimension i tillvaron som jag absolut inte fullt ut kan begripa med mitt förnuft men ändå väljer att tro på. Ungefär som välja att tro på kärleken fast man inte rent rationellt kan förstå eller beskriva va det egentligen är.
    För att du inte känner några biokemister? Det går att råda bot på rätt enkelt:

Lästips: Njutning- berättelser om kärlek, känslor och kemi, av Ulf Ellervik, professor i bioorganisk kemi vid Lunds Universitet
Svar på tråden Är detta sant?