• IVF2021

Kommer ni ta covid-19 vaccin

Jag är också precis i startgroparna men det kändes lite som att snubbla på målsnöret igår när jag läste information kring vaccinrekommendationerna. Jag har vänt och vridit på problemet 1000 gånger. Jobbar inom vården och upplever verkligen ett behov av att få vaccin innan graviditet. Risken att bli sjuk under graviditet känns rätt så överhängande annars. Och att få Covid under graviditet känns inte som någon höjdare. Vill ju verkligen inte skjuta på behandlingsstart, men vaccinationen är så nära nu att den kanske får gå före. :S

• IVF2021

Någon som fått eller snubblat över mer information om hur klinikerna tänker kring vaccineringen?

• IVF2021
    Bula2021 skrev 2021-02-14 22:01:11 följande:

Har pratat med en släkting som ska jobba med covid-vaccinering när fas 2 drar igång. Det är samma med Covid som övriga ?vanliga? vaccinationer: det bör gå minst två månader efter en vaccinering innan ivf.

Hade ingen aning om att det var två månader efter andra vaccin också innan IVF. Vad tänker man är grunden till rekommendationen? Förstår såklart att man ska vara försiktig! Men har aldrig hört att man ska undvika att försöka själv efter vaccination heller, bara att man inte får vara gravid vid vaccinationen.
  • IVF2021
    Lillaälta skrev 2021-02-15 07:20:00 följande:

Pratade med Livio Gärdet om detta förra veckan. De rekommenderade mig alla dagar i veckan att ta vaccinet nu innan IVF.

Tyckte de du skulle ta vaccinet och vänta två månader för att sen starta? Vaccinationsprogrammet får speeda på nu för jag vill hinna vaccineras innan start och start närmar sig plötsligt med stormsteg.
Svar på tråden Kommer ni ta covid-19 vaccin