Anonym (För sött?) skrev 2021-01-10 14:47:27 följande:
Vad många som kommenterar att Marabou choklad har blivit för sötsliskigt!
Många produkter är numera för sötslikiga, och då har jag ändå ett sockerberoende! Exempel på för söta produkter är alla 7elevens kakor och muffins. Sötade musliprodukter o flingor gillar jag inte. Det söta tar över all smak!
Tycker också att Aladin / Paradisaksarna är sötsliskiga, och de flesta Marabou chokladkakor. Jag trodde dock det berodde på att jag blivit vuxen, och tillochmed inbillade mig?
Men tror ni att Maranouföretaget verkligen har slarvat bort kundkretsen genom att göra sina produkter billigare / sämre råvaror?
Man börjar ju undra om det är en allmän trend och kanske i syfte tjäna pengar fast man sabbar sina produkter. För godast är ju om det finns fler smaknyanser än sött i choklad, en kaka eller en dessert. Sötma ska ju som alla andra smaker va balanserad och för mig är tex. sälta viktigt i tex. choklad.
Vem vet, många kanske köper produkterna ändå även om dom blivit sötare? Alla är inte så noga tror jag. Sen är det förstås en smaksak och det kanske finns nog många som uppskattar ultrasött för det ska funka ekonomiskt. Äh, jag vet inte...