Inlägg från: Anonym (A) |Visa alla inlägg
  • Anonym (A)

Tidigt klimakterium

Jag skulle vilja vara snäll och säga att det är inte så farligt men tidigt klimakterium har inte fört något positivt med sig för mig.

Jag hann få ett barn vid 31 men sen vid 32 kom svettningar om natten. Sökte inte för det på en gång men blev konstaterat i klimakteriet ca ett år senare.

Min hud blev torrare än nånsin, har fått perioral dermatit (rosacea i mildare form), kroppen svarar inte på träning, lätt inkontinens, sömnproblem, tappat i bentäthet m.m
    Jag äter östrogen och det hjälper mot svettningarna men inte fullt ut. Min dr säger dock att risken för just bröstcancer ökar inte för min del, tvärtom.

• Anonym (A)

Du skriver att din äggreserv snart är slut, kan man inte plocka de som finns kvar och försöka befrukta dem eller är de i dåligt skick? Jag är inte hemma på detta område eftersom det inte varit aktuellt för mig.

• Anonym (A)

Sextiotalist, det är inte riktigt samma sak att vara där i ?rätt ålder?. Jag känner mig inte gammal så men nog är det ledsamt att kroppen är det så tidigt och värre blir det.

För min del har jag varit i detta stadium i 13 år och det är många kvar säger min doktor. Inte så upplyftande faktiskt.

Svar på tråden Tidigt klimakterium