Inlägg från: Anonym (XXX) |Visa alla inlägg
  • Anonym (XXX)

Homosexualitet är ett val?

Om han har SÅ mycket emot homosexuella, så skulle han väl inte ha blivit tillsammans med dig - om han visste att du är bisexuell? Det låter ju tvärtom, som att han är mycket tolerant? Många människor - särskilt heterosexuella, skulle jag tro - skulle inte acceptera en bisexuell partner. Det blir för rörigt, för mycket risker involverade, man vet inte vilka "regler som ska gälla. (Om man är ett heterosexuellt par har man ju ofta regler för hur mycket kontakt den andra får ha med personer av motsatt kön, men är man tillsammans med någon som bisexuell så måste man ju inskränka hans umgänge även med personer av samma kön... annars får man alltid vara orolig. Låter väldigt jobbigt.)

Själv tycker jag att det är fånigt att hetsa upp sig över andra människors åsikter, om det bara är åsikter. Och personen inte är ute och knackar bög om nätterna eller spränger RFSL-kontor. Hemma måste man få tycka vad man vill, och prata om det med sin partner. Även om han/hon tycker olika. 

Jag tycker att du är affekterad Att du överreagerar, och gör något till ett problem som inte behöver vara ett problem. Och handlar det om hur du vill uppfostra ditt barn, så finns det inte EN Tingsrätt som skulle ta ifrån pappan vårdnaden, boendet eller umgängesrätten, på grund av det du berättar. Så han skulle fortsätta att uppfostra ert barn i alla fall...

Svar på tråden Homosexualitet är ett val?