BF Oktober 2021
Vad kul med en tråd! Jag plussade förra tisdagen och har BF 3 oktober med andra barnet.
Vad kul med en tråd! Jag plussade förra tisdagen och har BF 3 oktober med andra barnet.
Har ni börjat få några gravid symtom?
Fler än jag som gått in i den stora nojan? Mensliknande smärta och färgade flytningar. Precis samma som jag haft vid tidigare graviditeter, som slutat väl, men vad hjälper det när nojan slår till?
En till fråga. När kontaktar ni barnmorska?
BF-lista för BF oktober 2021:
BF 3/10 - Lilly2015, andra barnet
BF 5/10 - Fru89, andra barnet
BF 17/10 FruGryning fjärde barnet
BF 10/10 Sylphide fjärde barnet
BF 11/10 Rosahimmel86, fjärde barnet
BF 11/10 Jagerika, första barnet
BF 13/10 Grönärskönt, första barnet
BF 16/10 081214, fjärde barnet
BF 18/10 Rollingsky, fjärde barnet
BF 4/10 EnPetra, andra barnet
Jag mår också riktigt illa och fick Lergigan comp utskrivet igår. Åt det ett par veckor min första graviditet och då hjälpte det helt okej. Hoppas på att det hjälper nu också. Så hemskt att vara paralyserad av illamående. Särskilt när man har ett till barn att ta hand om!
Någon här som plussade tidigt? Är på äl+ 8 eller 9 (positivt äl test för 9 dagar sedan) och fick gravid på cb digitalt idag. Är alltså fem dagar kvar till mens egentligen, är lite stressad antingen över att något är fel eller att det är mer än ett barn därinne. :(
Någon mer som mår väldigt illa? Hurhanterar ni det?
Äter lergigan Comp sedan i går men mår fortfarande illa. Kräks inte men det känns som att det inte är många minuter bort, nästan konstant.
Är ledig den här veckan, har två små barn jag knappt orkar med. Jobbar på högstadiet, vet inte hur jag ska klara det. Illamåendet gör mig låg och med världens sämsta tålamod, inte så bra när en jobbar med tonåringar
Drömmer mardrömmar om jobbet
Någon mer?
Hur mår ni alla? Vilken vecka har ni kommit till?
Själv har jag precis gått in i vecka 12. Förra veckan var jag på tilltänkt kub-test med barnmorskan hade bokat in mig två veckor förtidigt, så bebis var för liten att mäta. Fått ny tid nästa vecka. Barnmorskan måste tänkt fel när hon bokade tiden första gången. Men jag är glad som fått en bonustitt :)
I övrigt mår jag sådär. Morgonillamåendet har gått över till eftermiddag/kvälls-illamående. Sjukt irriterande. Trött som vanligt också.