BF Oktober 2021
Hej! Plussade innan helgen och enligt app bf 1:a oktober. Dock kommer jag inte gå hela vägen OM detta stannar. Är äldre och högriskgrav men hoppas allt går vägen <3
Hej! Plussade innan helgen och enligt app bf 1:a oktober. Dock kommer jag inte gå hela vägen OM detta stannar. Är äldre och högriskgrav men hoppas allt går vägen <3
Hej!
Jag plussade i helgen så det är galet tidigt. Men jag är i behov av ventilera med er : ) Då jag har ett missfall i bagaget så kommer jag inte berätta om min graviditet för någon förens efter kub. Och nej, inte ens till någon vän. För just nu tror jag inte att någon av dom kommer bidra med något positivt kring denna graviditet då vi redan har många barn och alla i min omgivning anser att två räcker trots att man har tid och råd. Mina vänner / bekanta har inga barn eller så har dom ett barn och är nöjda. Så jag vill vara hemlig så länge det går för att slippa synpunker . : )
Om liten vill stanna kvar har jag BF 11 oktober.
Hej allihopa!
Jag är 29 år och gravid med första barnet och tänkte hänga med här :)
Jag och min sambo har försökt i över 3 år och har genomgått ivf sedan januari 2020. Förra året blev vi gravida för första gången men det blev MA i augusti. Har nu gjort 4 insättningar av frusna ägg och i förra veckan plussade jag igen <3 idag är jag i v5(4+2) och Bim var igår! Har sån hemsk mensvärk så det känns som mensen kommer när som helst och så hade jag inte sist! Hoppas det är för fostret växer i rätt takt denna gången! :)
BF är 11 oktober om allt går bra <3
Är det vanligt med grov mensvärk runt Bim? Nån här som haft det men ändå fått bebis?
Grattis till dig också : )
Förstår dig. Precis samma här. Man försöker ju inte ta åt sig men det gör man ju ändå. I alla fall när det kommer ifrån sina nära/bekanta. Det är väl ändå inte dom som ska ta hand om våra barn? Haha.
Hur gamla och dina barn? Jag har som två kullar 4 barn mellan 8-15 år som jag har med min ex man sen har jag en 1.5 åring med min sambo så min 1 åring är en riktigt liten sladdis. : )
Grattis till dig också : )
Förstår dig. Precis samma här. Man försöker ju inte ta åt sig men det gör man ju ändå. I alla fall när det kommer ifrån sina nära/bekanta. Det är väl ändå inte dom som ska ta hand om våra barn? Haha.
Hur gamla och dina barn? Jag har som två kullar 4 barn mellan 8-15 år som jag har med min ex man sen har jag en 1.5 åring med min sambo så min 1 åring är en riktigt liten sladdis. : )
Känner igen mig i vad du skriver : )
Får jag fråga vad hepatos är? Hoppas det går bra på läkarbesöket på måndag. : )
Det enda jag oroar mig för är rygg ont. Har faktiskt lite ont till och från redan nu. Jag måste röra mig väldigt mycket för att det ska kännas bra. Och så har jag inte gått ner i vikt efter förlossningen utan upp i stället pga av en spiral jag satte in 2019.
Är inte alls van att väga som jag gör nu.
Hepatos är leverpåverkan. Graviditetsklåda är ju något som många får men oftast den ofarliga varianten. 1-2% får svår hepatos, klåda på händer och fötter. Trycket på levern när bebis växer blir för mycket för levern och den kan inte rena kroppen på gifter så tillslut läcker det ut gallsyra i blodet. Högre än 40 i gallsyra är kopplat till svår hepatos och då behöver man oftast sättas igång från v 37. Med första så blev det spontan förlossning(v35 kom hon) andra likaså(v36) men näst sista blev vräkt v35+0 och fyran satte dom igång mig i v 33+3, hon kom v34+0. Då låg gallsyra på 240. så jag är lite nojig om detta kommer gå vägen.
Åh jobbigt med ryggen ju! Inte alls kul. Framför allt inte så tidigt :( . Mitt BMI ligger på övervikt så eg måste jag ner 8kg för att ligga på normalt vilket hade underlättat för levern med men nu är det som det är. Bebis tar ju det den behöver tack och lov! Brukar du vara mycket illamående?
Om det stannar så har jag bf 1/10. Och ser att än sålänge är jag den enda som väntar nr 5
Är det någon som har gjort nipt och kan berätta om det?
Ska till läkaren i morgon och kolla hur det står till, om det är något där eller ej. Fy vad nervös man är för att allt ska gå fel...
BF 1/10 - Jessnr4, femte barnet
BF 3/10 - Lilly2015, andra barnet
BF 4/10 EnPetra, andra barnet
BF 5/10 Al88, tredje barnet
BF 5/10 Tussan94, andra barnet
BF 5/10 - Fru89, andra barnet
BF 7/10 Sussna85, tredje barnet
BF 10/10 Sylphide fjärde barnet
BF 10/10 Liiten2021 sjätte barnet
BF 11/10 Rosahimmel86, fjärde barnet
BF 11/10 Jagerika, första barnet
BF 13/10 Grönärskönt, första barnet