Inlägg från: rollingsky |Visa alla inlägg
  • rollingsky

BF Oktober 2021

Hoppar in här! Testade idag positivt med vår fjärde som blir en sladdis! Syskonen kommer vara 10 år, 11,5 år och nästan 14.

Testade idag positivt efter fyra månaders försök. Beräknad 18 oktober.

081214 skrev 2021-02-05 12:49:45 följande:

Hallå hallå! Hoppar in här jag också. Trodde aldrig jag skulle vara med i en sån här tråd igen ???? ett väldigt oplanerat plus fick jag igår. Jag som aldrig skulle skaffa en sladdis och var så nöjd med att ha stora barn vid hyfsat ung ålder (32)

Men flexibel som man är så kan jag nu inte sluta tänka på graviditet, förlossning, amning, bebisgos och barnvagnspromenader. Barnen kommer vara 13, 9 och 7 när denna stjärnan kommer om nu allt går som vi hoppas! Någon mer som väntar en oplanerad fjärde sladdis?

Har kört säkra perioder i 6 år och det har funkat klockrent, känt av ägglossning tydligt. Men denna månaden har jag inget känt och inget var som det borde vara. Testade negativt på dag 40 och positivt på dag 45. Så tror jag har bf omkring 16 oktober.

• rollingsky

BF-lista för BF oktober 2021:

Bf 5/10 - Fru89, andra barnet

BF 17/10 FruGryning fjärde barnet

BF 10/10 Sylphide fjärde barnet

BF 11/10 Rosahimmel86, fjärde barnet

BF 18/10 Rollingsky, fjärde barnet

• rollingsky

Jag har plussat före bim och är ju sjukt orolig för att det är så tidigt! Enligt beräkningar plussade jag igår på bim -5. Idag var det starkare. Ska testa med ett digitalt test men är nojig att det ska stå att jag inte är gravid för att det är tidigt.

Har testat med stickor från testlagret igår och idag, totalt 4 test som alla har visar positivt streck (ganska svagt men ändå tydligt). Det kan ju inte vara fel när det visat positivt på fler? Känns så himla overkligt.

• rollingsky

Jag mår verkligen illa. Det kommer och går hela dagen (igår och idag). Mådde inte så här med dom andra barnen. Då mådde jag inte illa alls! Ev vissa kvällar bara.

Någon annan? Tips? Hemskt på jobbet (jobbar på förskola så nära kollegor) när man inte kan säga något.

• rollingsky
    Elviran78 skrev 2021-02-08 14:34:03 följande:

Oj vad många som väntar sin nummer 4a. Haha trodde jag skulle vara mer eller mindre ensam om att vänta sitt fjärde barn. 

Finns det några 40+ här i gruppen? 

BF 15 oktober 2021

Trodde också att jag skulle vara ensam om det! Men vi är många i listan, kul!
  • rollingsky

Har ni kontaktat mvc? Jag bokade en tid för inskrivning via internet och kommer vara i 5+1 då, är det för tidigt? Det stod att det är bra så tidigt som möjligt dock?

• rollingsky
    Zvartaliljan86 skrev 2021-02-09 14:36:46 följande:

Hej! Jag plussade idag i v.3+4 och med bf 22/10. Fast efter 3 missfall förra året så har jag svårt att riktigt glädjas åt plusset och kommer inte berätta ens för min man förrän jag sett ett pickande hjärta...

Blir vårt 4e barn om det går vägen, 9 år gammal är yngsta storebror som tjatat så i många år.

Denna gång har jag redan ett hemskt illamående, plussade tidigt och det sliter och drar jättemycket i tjejmagen. Jag hoppas dessa är bra tecken och att jag inte får mf igen ??

Grattis! Håller tummarna för dig att allt går vägen denna gång.

Jag plussade också tidigt och mår verkligen jätteilla. Jag har inte mått så här med någon av de andra barnen. Är idag i vecka 4+0 (plussade i lördags). Min yngsta är också 9 och blir fyran här med!
  • rollingsky

Jag mådde verkligen jätteilla hela veckan men nu har det blivit bättre. Är det ett dåligt tecken? Är supertrött och har molvärk/mensvärk fortfarande. Är i 4+5 idag.

• rollingsky

Var på inskrivning idag och nu känns det så bra! Enligt mina appar är jag i 5+1 men bm sa 5+2. En dag hit eller dit spelar ju ingen roll men konstigt?

Fick remiss till kub. Från och med den 23/3 kan jag gå och lämna prover. Vet inte när jag har tid för ultraljudet men det är väl 1-2 veckor efter?

• rollingsky

Mitt besök var på 45 minuter

Enkeli skrev 2021-02-17 19:14:48 följande:

Hur lång var inskrivningssamtalet? Har för mig att de kortat ner det första samtalet lite. Spännande med närmande KUB också!

Enkeli skrev 2021-02-17 19:14:48 följande:

Hur lång var inskrivningssamtalet? Har för mig att de kortat ner det första samtalet lite. Spännande med närmande KUB också!

• rollingsky

Jag fick en lista med ?bas-träffarna? men minns inte i huvudet nu. Nästa vanliga träff är i vecka 16 och efter det vecka 25 kommer jag ihåg.

Nojjig skrev 2021-02-17 19:42:20 följande:

Vad tidigt ni verkar få första besök hos bm?

Jag ska dit först om två veckor då jag är i v7(6+3)

Hur ofta går man sen? Minns inte. Går man oftare om man är äldre?

• rollingsky

Jag mår väldigt illa och är så trött. Känner mig trött hela tiden trots att jag sover 10-12 timmar per natt.

• rollingsky
    Fru89 skrev 2021-02-24 19:41:12 följande:

Idag har jag fått tid för kub, om två veckor är det dags. Ska bli så spännande :)

Åh vad kul! Jag har kub den 8/4 och det är ju en evighet dit!
  • rollingsky

Jag är verkligen otroligt trött. Är ni också det? Jag sover 10-12 timmar per natt men är en zombie. Trött i varenda cell i kroppen.

• rollingsky
    Abrakadbra skrev 2021-03-01 06:30:44 följande:

Tack. Ska försöka ta in informationen och sen ringa i veckan.

Hur har det sett ut för er? Får partner vara med på inskrivningen eller finns det restriktioner även där? Har ni gått dit själva?

Hos oss får partnern inte vara med på något graviditetsbesök hos barnmorskan eller något ultraljud. Har fått kallelse till kub och rul och det står att man inte får ta med sig någon.
  • rollingsky

Jag tycker att lergigan comp tar udden av det värsta. Jag mår fortfarande illa även fast jag tar dom regelbundet, men katastrofalt om jag inte tar. Igår glömde jag burken hemma och mådde hemskt på jobbet när jag då gick gå en hel dag utan...

Sylphide skrev 2021-03-10 17:08:25 följande:

Ni som tar Lergigan comp, har ni märkt en klar förbättring? Jag ringde KHV idag, o receptförskrivning sker förhoppningsvis imorgon. Postafen funkar inte längre, blir bara sjukt trött.. och fortsatt illamående. Vill inte behöva sjukskriva mig pga illamående...

• rollingsky

Någon som är lite längre gången än mig vars illamående lättat? Jag går in i vecka 11 imorgon och det är fortfarande så jobbigt. När brukar det bli bättre?

• rollingsky

Kul! Jag väntar också nummer 4. Mina barn är 9, 11 och 13 år!

Känns kul men läskigt att börja om tycker jag. Fick barn ung (var 17 år med äldsta) och nu är jag 30 och ?gammal?...

Annosnartmammatill4 skrev 2021-03-25 21:27:02 följande:

Nej men vad roligt, min äldsta är 13och 11och 9snart och bonusdottern är snart 9hon med

tycker du graviditeten känns annorlunda denna gång när man är lite äldre och graviditeten denna gång än för alla dessa år sedan man gjorde detta sist?

• rollingsky

Samma här! Har kub imorgon och är livrädd. Har berättat för ganska många om graviditeten och tänk om det är MA...

MaTik skrev 2021-04-06 14:26:57 följande:

Hej, jag har KUB imorgon och känner mig jättenervös. Så rädd för att något ska vara fel, eller att det ska vara ett MA. Håll tummarna för mig!

• rollingsky

Samma här! Har kub imorgon och är livrädd. Har berättat för ganska många om graviditeten och tänk om det är MA...

MaTik skrev 2021-04-06 14:26:57 följande:

Hej, jag har KUB imorgon och känner mig jättenervös. Så rädd för att något ska vara fel, eller att det ska vara ett MA. Håll tummarna för mig!

Svar på tråden BF Oktober 2021