Inlägg från: Sylphide |Visa alla inlägg
  • Sylphide

BF Oktober 2021

5+0 idag med BF 10/10

4:e efterlängtade barnet väntas! Hade ett MF i oktober 2020 i v.6+1. Håller tummarna för att det här lilla fröet stannar kvar <3

• Sylphide

BF-lista för BF oktober 2021:

Bf 5/10 - Fru89, andra barnet

BF 17/10 FruGryning fjärde barnet

BF 10/10 Sylphide fjärde barnet

• Sylphide

Molvärk från och till här med. Försöker att inte bli för orolig, men påminns om missfallet i oktober...

Någon mer som sover dåligt på nätterna? Jag är trött och dåsig på dagen. Somnar senast vid 22 och vaknar vid 03 och tror att det är morgon =/ Svårt att somna om. Flera uppvak per natt. Minns inte att jag sovit så dåligt vid graviditeterna med de 3 första barnen, då sov jag istället 10-11 timmar per natt.

• Sylphide

Molvärk från och till här med. Försöker att inte bli för orolig, men påminns om missfallet i oktober...

Någon mer som sover dåligt på nätterna? Jag är trött och dåsig på dagen. Somnar senast vid 22 och vaknar vid 03 och tror att det är morgon =/ Svårt att somna om. Flera uppvak per natt. Minns inte att jag sovit så dåligt vid graviditeterna med de 3 första barnen, då sov jag istället 10-11 timmar per natt.

• Sylphide
    Al88 skrev 2021-02-08 08:57:55 följande:

Ja så sover jag också...vaknar vid 3.30-4 och är sedan vaken för skola etc kan inte somna om sen under dagen eftersom jag har en liten här hemma och däckar typ vid 21 igen så jag förstår dig helt och hållet..känner mig helt omtöcknad och svajig när jag vaknar och försöker att inte dricka massa kaffe och dricker istället koffeinfritt i den mån jag kan. Någon kopp har slunkit ner men får så dåligt samvete då.

Skönt att inte va ensam om sömnbristen men beklagar att du också sover dåligt. Jag har relativt stora barn nu (alla i skolåldern) men har ett jobb jag ska försöka sköta =/ Jag har aldrig druckit kaffe men försöker dra ner på koffein från te och cola med.
  • Sylphide
    Rosahimmel86 skrev 2021-02-08 10:18:39 följande:

Plockade bort mig från listan

Fick tyvärr missfall i dag

Lycka till nu ni andra <3

Vad tråkigt, jag beklagar! Kram
  • Sylphide
    Heily skrev 2021-02-08 19:08:44 följande:

Hej!

Hoppar gärna in här.

BIM idag (BF 16 eller 17okt) men testade svagt positivt redan i torsdags.

Testat som en galning sen dess pga stor rädsla för missfall igen. (2 st förra året)

Men idag tog jag dessa..

Välkommen och grattis till plusset!
  • Sylphide
    Snäckan92 skrev 2021-02-08 15:07:35 följande:

Plussade idag :)

Tänkte ringa BM redan imorn, är i vecka 3+7 imorn

Grattis till plusset och välkommen hit! Det är lite rörigt med veckorna och dagarna när man ska räkna graviditetslängd. 3+7 = 4+0 :)
  • Sylphide
    081214 skrev 2021-02-10 16:13:50 följande:

Någon som berättat nyheten för någon? Jag berättade för min mamma igår. (Fjärde barnet som dessutom blir sladdis på 7 år) var lite orolig för reaktionen men hon blev så otroligt glad och lycklig.

Har berättat för min bästa vän, och 2 kollegor. Min mamma vet om missfallet jag hade i höstas så hon går nog bara och väntar på goda nyheter ;) Ska försöka hålla mig från att berätta för fler till efter VUL som jag ska göra om lite drygt 2 veckor då jag är i v. 7+
Svar på tråden BF Oktober 2021