Inlägg från: Emlan93 |Visa alla inlägg
  • Emlan93

BF Oktober 2021

Hej på er! Hoppar in här. Fick veta idag att vi plussat. Mitt livs första plus efter försök sedan oktober. Känns helt overkligt, hoppas att det ska gå bra <3

BF 1/10 - Jessnr4, femte barnet

BF 3/10 - Lilly2015, andra barnet

BF 3/10 - MrsFerh, andra barnet

BF 3/10- Malinholmberg, första barnet

BF 4/10 EnPetra, andra barnet

BF 5/10 Al88, tredje barnet

BF 5/10 Tussan94, andra barnet

BF 5/10 - Fru89, andra barnet

BF 6/10 - Mria, andra barnet (+ 2 bonusar)

BF 7/10 Sussna85, tredje barnet

BF 7/10 Aklejan, andra barnet

BF 10/10 Sylphide fjärde barnet

BF 10/10 Liiten2021 sjätte barnet

BF 11/10 Jagerika, första barnet

BF 13/10 Grönärskönt, första barnet

BF 15/10 Elviran78, fjärde barnet

BF 16/10 081214, fjärde barnet

BF 17/10 FruGryning fjärde barnet

BF 17/10 Ritzy, andra barnet

BF 18/10 Rollingsky, fjärde barnet

BF 18/10 violetflame, första barnet

BF 19/10 Snäckan92, första barnet

BF 20/10 KaDa89, andra barnet (+1 bonus)

BF 22/10 Emlan93, första barnet

BF 26/10 Saran92, tredje barnet

• Emlan93
    saran92 skrev 2021-02-11 10:31:03 följande:

Någon här som plussade tidigt? Är på äl+ 8 eller 9 (positivt äl test för 9 dagar sedan) och fick gravid på cb digitalt idag. Är alltså fem dagar kvar till mens egentligen, är lite stressad antingen över att något är fel eller att det är mer än ett barn därinne. :(

Hej :) Jag är lite osäker på exakt när min äl var. Den har hoppat lite. Men som appen räknar nu, så testade första gången jag trodde jag hade bim på äl+8 och då negativt. Sen testade jag inte på +9. Utan först nu idag på +13 och fick positivt. Det skiljer sig nog en hel del från person till person. Håller tummarna för att de ska gå bra. Är också sjukt nervös och stresssad!! Det är ju så färskt!!
  • Emlan93
    Sussna85 skrev 2021-02-11 13:52:39 följande:

Tack hörrni <3 Den lilla levde och hjärtat slog på fint därinne. Kan för tillfället iallafall andas ut :)

Åh vad skönt!

Funderade, vid första graviditets "mötet" med BM. Skrev in mig och har en tid om två veckor. Gör de ultraljud då? :)
  • Emlan93
    Sylphide skrev 2021-02-11 17:14:03 följande:

Nej det gör inget ultraljud på rutin så tidigt. En del landsting erbjuder KUB eller ultraljud v.11-13 och i alla landsting erbjuds ultraljud ca v.18-20

Ja okej, tack så mycket för svar :)!
  • Emlan93
    Al88 skrev 2021-02-12 15:07:56 följande:

Var på VUL idag och såg ett litet pickande hjärta, motsvarar v 6+1-2 sa hon så jag ska försöka pusta ut även om jag vet att faran inte helt är över men ett steg på vägen iallafall :)

Åh vad häftigt!!!
  • Emlan93

Först var oron att ens kunna bli gravid. Nu börjar en ny oro. Antar det är såhär det kommer vara helt enkelt:) Men jag har fått lite brunt i flytningarna både idag, igår och förrgår när jag torkar mig. Ytterst lite men man börjar ju ändå tänka. Någon som har samma? Står ju på 1177 att det är vanligt med småblödningar i början av graviditeten. Men ja..

• Emlan93
    Sylphide skrev 2021-02-12 22:31:15 följande:

Wow 32 gravida i listan redan!

Jag väntar nog med Facebook-grupp lite. Vill va mer anonym ett tag till. Men hoppas många hänger kvar i den här tråden.

Nu känns det som det är mycket oro hos många (inklusive mig själv) vilket är helt naturligt. Men tänk om bara någon/ett par månader till är vi förbi första trimestern och då känner vi oss förhoppningsvis lite lugnare. Tror ni inte det? :)

Jag håller med, vill också vänta lite till :)
  • Emlan93
    Smurfem skrev 2021-02-13 07:33:20 följande:

Visst är det ett streck? Bim-2

Jag ser! Grattis!! :)
  • Emlan93
    Emlan93 skrev 2021-02-12 16:29:36 följande:

Först var oron att ens kunna bli gravid. Nu börjar en ny oro. Antar det är såhär det kommer vara helt enkelt:) Men jag har fått lite brunt i flytningarna både idag, igår och förrgår när jag torkar mig. Ytterst lite men man börjar ju ändå tänka. Någon som har samma? Står ju på 1177 att det är vanligt med småblödningar i början av graviditeten. Men ja..

Ingen som upplevt detta? Märkt att jag har fått det efter en promenad, eller träning och så.. det är väl bara och vänta och se. Min sambo ville ge mig familjelivs stopp så som jag höll på att googla igår. Blir ju bara så nervös..
  • Emlan93
    Xclueless skrev 2021-02-13 08:29:46 följande:

Samma här! Jag har dessutom mensvärk, som kramp. Rosa blod och inte bara gammalt brunt. Fick göra VUL igår och allt såg fint ut, ett pickande hjärta på våran lilla ärta som nu är 7 veckor gammal i magen:)

Åh tack för lugnande svar, åh så skönt att det lilla hjärtat tickade på! :) Jag är ju bara i v.5 nu, så vet ju att det är så tidigt. Men får försöka att hålla mig lugn. Jag kan ju inte göra något annat ändå. Bokade du in VUL separat? Jag ska på första mötet om 2 veckor. Men verkar bara vara samtal då, funderar på om man ska ringa och fråga om de kan göra VUL också, men vet inte riktigt hur allt funkar :)
Svar på tråden BF Oktober 2021