Inlägg från: Enkeli |Visa alla inlägg
  • Enkeli

BF Oktober 2021

Hipp hej! Här är en nygravid som vill hänga på. Har gjort IVF och plussat.. har ett barn på snart 5 år på naturlig väg. BF typ 21/10 som det ser ut nu och hoppas verkligen allt går vägen..

• Enkeli
    rollingsky skrev 2021-02-17 17:01:59 följande:

Var på inskrivning idag och nu känns det så bra! Enligt mina appar är jag i 5+1 men bm sa 5+2. En dag hit eller dit spelar ju ingen roll men konstigt?

Fick remiss till kub. Från och med den 23/3 kan jag gå och lämna prover. Vet inte när jag har tid för ultraljudet men det är väl 1-2 veckor efter?

Hur lång var inskrivningssamtalet? Har för mig att de kortat ner det första samtalet lite. Spännande med närmande KUB också!
  • Enkeli
    Sle88 skrev 2021-02-17 19:39:25 följande:

Jag plussade idag  Har också BF typ 21/10. 

När är det normalt att ha inskrivningssamtal? Jag ringde idag och fick inte inskrivningssamtal förrän v 9...jag vill också ha nu...

Grattis!!
  • Enkeli
    Hellsbelles skrev 2021-02-26 14:34:40 följande:

Det tror jag hade ÄL 2 februari, hcg onsdag eftermiddag var på 349 så tycker det känns lågt men imorse var det på 429 hoppas det går vägen denna gången :) beklagar :(

Hej, hur vet du din hcg? Jobbar du inom sjukvården?
  • Enkeli
    Baconpie skrev 2021-03-09 22:52:03 följande:

Jag fick en till lite större blödning igår med en STOR klump och sen avtog det. Nu mest när jag torkar, men idag känner jag mig inte gravid längre.. symtomen känns avtagande. Men jag får vul på fredag, får stå ut tills dess med ovissheten.

Beklagar.. hoppas det inte är missfall ändå! Men förstår om symtomen känns avtagande.. så svårt det ska vara! Massa kramae
  • Enkeli

Här är en till som får vänta till fredag, förra veckan 6+0 var jag på tidigt ultraljud och de såg bara en tom hinnsäck. I lördags var jag på min ivf klinik för att jag skulle få cytotec så jag får ut denna sk ?missed abortion? som också är ofostrig graviditet. Då säger läkaren att hon tycker se ngt fladdrande och vägrar ge mig medicin.. så jag måste tillbaka på fredag, lever på postafen och lergigan. Mår så illa.. sjukt jobbig tid mentalt.

• Enkeli
    GrodanS77 skrev 2021-03-10 09:57:35 följande:

Va bra att du gjorde ett till ultraljud! Ibland kan det vara svårt att se något tidigt i en graviditet. När jag gjorde i V6+3 så krävdes det två ultraljudsmaskiner och två sköterskor för att hitta ett tickande hjärta. Till en början syntes fostret som ett lite grått ludd längst ena sidan av hinnsäcken, emellanåt, och det gick inte att se hjärtat. Men efter lite trixande så.. Gjorde ett till i v7+5 och då gick det mycket lättare att se.

Hoppas att det går bra på fredag!!

Tack snälla för pepp! Hur kommer det sig att det blev 2 maskiner? Jag ska dit på fredag, då är det 7+2. Fick lergigan igår av min läkare för mått så dåligt, idag mår kag dock bra. Kanske för jag sov 19-07.30 haha
  • Enkeli
    Baconpie skrev 2021-03-12 10:00:30 följande:

Ville uppdatera nu efter VUL. Fick besked om att det inte är en normal graviditet, verkade ha avstannat. Kunde se två tomma hinnsäckar. Så tråkigt! Läkaren ville inte säga 100 % säkert missfall men mycket sannolikt. Fick ta blod för hcg och får uppföljning med nytt VUL och hcg på torsdag.

Vad tråkigt!! Jag har samma sits..tom hinnsäck. Har fått cytotec nu och väntar på att det ska verka. Trist att börja blöda.. hur mår du?
  • Enkeli
    Baconpie skrev 2021-03-12 13:34:57 följande:

Ja, det verkar som om det skulle blivit tvillingar. Jag plussade rätt starkt på ÄL+9 och jag har tempat och gjort ÄL-tester, låg bara två dagar precis vid ÄL, så tror tyvärr inte det kan förklaras med kortare gången. Enligt läkaren 7+1 idag men enligt mig 7+2. Det är tidigt, men hinnsäckarna hade inte ens gulkropp, vilket bör kunna ses. Jag är helt inställd på missfall nu iaf, återstår att se om kroppen fattar galoppen. Fortfarande väldigt illamående, vilket känns outhärdligt nu när lidandet ger noll avkastning.

Förstår dig verkligen!! Jag har mått riktigt illa jag med, kräkts flera gånger om dagen. Varit trött, känslig för lukter.. är också 7+2 men med en tom säck bara. Riktig för jävligt!

Har ni blivit gravida naturligt? För oss var det IVF
  • Enkeli
    Baconpie skrev 2021-03-12 14:44:48 följande:

Vad tråkigt! Sån besvikelse när man känt sig så gravid, hoppas symtomen avtar snabbt. Jag ska vänta en vecka, annars blir det cytotec för mig med. Tänkte du påbörja direkt?

Vi blev gravida naturligt, dock försökt länge och jag är 36 och min sambo 40. Vi hade precis fått hjälp på fertilitetsmottagningen när vi blev spontant gravida och nu måste vi försöka ett år till innan vi kan få hjälp. Suck!

Men åhh känner med dig. Stackars!! Men mirakel kanske kan hända igen? Jag har tagit cytotec nu och väntar på att det ska verka.. vi fortsätter med nytt försök, men troligen i finland- där har man möjlighet göra pgt;a så slipper man försöka gång på gång i onödan!
  • Enkeli
    Sylphide skrev 2021-03-12 19:58:26 följande:

Till er som fått MA och MF. Beklagar er förlust och sänder er en varm kram.

Stort tack för omtanken!
  • Enkeli
    Baconpie skrev 2021-03-13 16:34:33 följande:

Hur har det gått för dig? Har tänkt på dig sen igår och hoppas på att förloppet varit så smidigt som bara möjligt. Aldrig hört om Pgt-a innan men läste lite nu, det verkar ju väldigt smart. Ska man göra ett sånt krävande ingrepp som IVF vill man ju gärna maximera chanserna.

Tack snälla för omtanken! Det har gått bra.. tror det har kommit ut. Nu blöder jag bara, men jobbigt rent mentalt.. man kan liksom inte stoppa det att man är nere och har lite depression/ångest. Sån resa vi har bakom oss!

Längtar att sätta igång med förberedelser imorgon med andra kliniken och trots allt så är det inte så långt borta med nytt försök, vid nästa mens. Sen så fryser de ju alla i och med att de kollar äggens kromomoser osv så man hinner vila lite till. Tror det är skönt! Men att man samtidigt är igång ändå
Svar på tråden BF Oktober 2021