Inlägg från: mria |Visa alla inlägg
  • mria

BF Oktober 2021

Hej och grattis alla!

Jag tog äl-test igår bara på skoj eftersom mensen var sen. Det blev positivt så jag fick panik och tog grav-test idag som visade positivt. Hade halvkonstig mens sist men om den var "en riktig" har jag bf oktober också.

Vi har inte planerat bli gravida. Har 3 barn här hemma redan (varav 2 bonusar) och jag vet inte riktigt än hur jag känner inför detta. :)

• mria
    EnPetra skrev 2021-01-28 07:17:35 följande:

Är det någon av er som redan börjat känna av några symtom? 

Mina bröst är superömma, och som jag skrev tidigare så tog jag gravtest tidigare än planerat just för att jag började må SÅ illa när jag stekte kyckling. :P 

Vaknade också nu på morgonen med lätt illamående. Men tycker det känns tidigt?! Tror inte illamåendet började förens runt v.10 med första. 

Ja jag känner mig yr, lite illamående, ömma bröst, kissar ofta, hungrigare än vanligt :) var samma förra graviditeten för mig.
  • mria

BF 1/10 - Jessnr4, femte barnet

BF 3/10 - Lilly2015, andra barnet

BF 4/10 EnPetra, andra barnet

BF 5/10 Al88, tredje barnet

BF 5/10 Tussan94, andra barnet

BF 5/10 - Fru89, andra barnet

BF 6/10 - Mria, andra barnet (+ 2 bonusar)

BF 7/10 Sussna85, tredje barnet

BF 7/10 Aklejan, andra barnet

BF 10/10 Sylphide fjärde barnet

BF 10/10 Liiten2021 sjätte barnet

BF 11/10 Rosahimmel86, fjärde barnet

BF 11/10 Jagerika, första barnet

BF 13/10 Grönärskönt, första barnet

BF 16/10 081214, fjärde barnet

BF 17/10 FruGryning fjärde barnet

BF 18/10 Rollingsky, fjärde barnet

• mria

Jag har också molvärk. Och mår illa stup i kvarten, och kräks. Besvärligt när ingen vet om att man är gravid än (anhöriga och arbetskamrater t.ex.)

Skulle kunna sova dygnet runt om jag fick. :)) Känslig är jag också. Tittade på längdskidor och grät när Sverige kom etta. Haha!

• mria
    Malinholmberg skrev 2021-02-08 11:02:49 följande:

Nej vad tråkigt att höra att någon lämnat oss!

Jag har inte hört av mig på ett tag då jag börjat må så illa. Men jag heter Malin är 23 år och har BF 3/10 och detta blir mitt första barn. Var förra veckan hos MVC och kollade lite värden som alla såg jätte bra ut. Och jag har redan en stor moderskänsla av att det är en kille som bor i mig, har ni andra redan nu någon känsla över vad det kan var som gömmer sig i er mage? Eller hade ni som fått barn tidigare någon känsla och i så fall var den rätt eller fel?

Med min första var jag sååå säker på att det var en pojke, sambon också. Visade sig på RUL att det var en flicka och vi hamnade båda i chock. Haha. Känns som en pojke denna gång med men det får ju mig att ana att det kan vara en flicka igen. :)
  • mria
    Mikkanh skrev 2021-03-13 11:13:51 följande:

Någon mer som har ont i höften/ljumsken och ner mot fiffi?? Kommer som kramper o håller i sig ett bra tag tills det släpper kort. Orolig som vanligt att något skulle vara fel men kan det kanske vara tidig början på foglossning? Gör mest ont när man sitter ner och sitta med benen i kors ska vi inte ens tala om.

Är i v11(10+5).

Har samma till och från och jag har tolkat det som fogarna. Känns som förra graviditeten. Är också i vecka 11 :)
Svar på tråden BF Oktober 2021