Inlägg från: Traska |Visa alla inlägg
  • Traska

BF Oktober 2021

Går gärna med i tråden. Plussade för en vecka sedan, tog inga äl-stickor men tror att jag är i v. 6.

Tredje barnet, flera mf tidigare, som så många andra.

Varpå Vul idag och såg en svart bubbla med en liten prick i. För litet för att kunna säga något, fick ny tid om tre veckor

Har lite molvärk av och till, lite trött

• Traska

Jag mår också väldigt illa, det slog till i går och håller isig än. Lite kämpigt på jobbet idag. Jag kräks dock inte, kräks väldigt sällan, så det är okej.

Jag tänker att illamåendet är ett gott tecken, när jag har fått missfall har jag inte mått illa. Så just nu känns det ändå lite bra.

Njuter väldigt mycket av mat också, åt mannagrynsgröt med sylt till middag och det var så g o t t. ???? Någon mer som har blivit sådan?

• Traska

LISTAN

BF 1/10 - Jessnr4, femte barnet

BF 3/10 - Lilly2015, andra barnet

BF 3/10 - MrsFerh, andra barnet

BF 3/10- Malinholmberg, första barnet

BF 4/10 EnPetra, andra barnet

BF 5/10 Al88, tredje barnet

BF 5/10 Tussan94, andra barnet

BF 5/10 - Fru89, andra barnet

BF 6/10 - Mria, andra barnet (+ 2 bonusar)

BF 7/10 Sussna85, tredje barnet

BF 7/10 Aklejan, andra barnet

BF 10/10 Sylphide fjärde barnet

BF 10/10 Liiten2021 sjätte barnet

BF 11/10 Traska, tredje barnet

BF 11/10 Jagerika, första barnet

BF 11/10 Annika79, andra barnet

BF 13/10 Grönärskönt, första barnet

BF 15/10 Elviran78, fjärde barnet

BF 16/10 081214, fjärde barnet

BF 17/10 FruGryning fjärde barnet

BF 17/10 Ritzy, andra barnet

BF 18/10 Rollingsky, fjärde barnet

BF 18/10 violetflame, första barnet

BF 19/10 Snäckan92, första barnet

BF 20/10 KaDa89, andra barnet (+1 bonus)

BF 21/10 GlitterLina, tredje barnet

BF 22/10 Zvartaliljan86, fjärde barnet

BF 22/10 Emlan93, första barnet

BF 22/10 Soon2be4, andra barnet

BF 22/10 Nojjig, tredje barnet

BF 26/10 Saran92, tredje barnet

• Traska

Mitt illamående har eskalerat i helgen. Har mått illa nästan konstant i tre dagar. Jag har två ganska små barn så det är tufft att inte må bra, jag kan inte lägga mig i soffan direkt

Mådde inte såhär konstant illa de båda andra gångerna. Någon som har råd? Finns det något receptfritt? Eller ska jag be kvinnohälsa skriva ut något?

• Traska
    Jessnr4 skrev 2021-02-15 13:43:06 följande:

Jag äter postafen och använder åksjukeband. Fungerar sådär men det är ju olika för olika personer. Dock är jag väääldigt trött och seg. Fick tips att fråga om Lergigan tror jag det heter och jag ska ju till läkaren på onsdag och då ska jag prata med dom. Lycka till med ditt mående!! Hoppas du får bukt med det. Jag äter konstant för att hålla det borta men det funkar bara för stunden så jag förstår nu varför jag gick upp innan inskrivningen vid förra graviditeten haha!

Jag ska köpa postafen i morgon. Jag mår bättre när jag äter vissa saker, är dock lite rädd för att gå upp för mycket. Får ganska stora barn
  • Traska

Någon mer som mår väldigt illa? Hurhanterar ni det?

Äter lergigan Comp sedan i går men mår fortfarande illa. Kräks inte men det känns som att det inte är många minuter bort, nästan konstant.

Är ledig den här veckan, har två små barn jag knappt orkar med. Jobbar på högstadiet, vet inte hur jag ska klara det. Illamåendet gör mig låg och med världens sämsta tålamod, inte så bra när en jobbar med tonåringar

Drömmer mardrömmar om jobbet

Någon mer?

• Traska
    Lilly2015 skrev 2021-02-26 06:55:28 följande:

Jag mår också riktigt dåligt men tycker att Lergigan comp hjälper en del. Annars försöker jag mest äta hela tiden och så jobbar jag hemma vilket verkligen räddar mig! Annars hade jag nog sjukskrivit mig. Mådde du lika dåligt med de äldre barnen? Med mitt äldre barn började jag må bättre i vecka 10 så jag har förhoppningsvis bara några få dagar kvar i det här helvetet!

Jag mådde inte alls såhär med de andra barnen. Mådde bara illa vissa tider på dagen, nu mår jag illa hela tiden och med en rejäl dipp efter lunch då jag oftast måste lägga mig.

Lergigan hjälper kanske lite, men jag tror att jag får ont i magen av dem.

Viss mat får mig att må sämre, viss lite bättre. Rå morot och rå selleri gick bra att tugga på,

Tror det gick över efter v. 12 för mig sist, så det är bara att hoppas.

Önskar jag kunde jobba hemifrån men det går inte.

Bara att härda ut antar jag. Hoppas ditt släpper snart också
  • Traska

Jag är också förstoppad, är nästan alltid det iofs men blev ju värre nu. Plommon och dylikt hjälper inte. Har fått movicol utskrivet, tyvärr haft lite svårt att få i mig det pga illamående. Kan inte göra nr 2 utan att få väldigt ont, skitjobbigt. Ha!

Blir ni förstoppade så be om medicinsk hjälp, så jäkla onödigt att gå runt med.

Mår illa så jag vill spy flera gånger om dagen. Har inte gjort det iofs och lär inte göra det heller. Spyr aldrig.

Känns som att jag varit kraftigt bakfull i tre veckor nu ... känner inte att jag gravid-strålar direkt. Ser blek och sur ut. Vi har inte berättat för några än, vi vill att barnen ska få veta först. Så jag har ingen att beklaga mig till, vill berätta för alla att jag mår dåligt, inte orkar vara social eller ens knappt trevlig

Berättar ni andra så här tidigt?

Usch så negativt, men men. Om några veckor går vi runt i solen med runda magar och strålande leenden, hoppas jag

• Traska

Även jag fick se ett litet pyre idag. V. 8+5, hjärtat slog och benen sparkade. 2 cm lång :)

Tyvärr blir jag nog tvungen att ställa in mitt inskrivningssamtal, barnen verkar bli sjuka

• Traska

Kul att läsa hur det går för alla.

Jag går in i vecka 12 på fredag, inskrivning på torsdag. Vägde mig idag, hade gått upp 2,5 kg. Känns helt okej med tanke på småätandet jag håller på med för att lindra illamåendet. Trodde det skulle vara mer. Har ni andra börjat gå upp?

På morgonen, när jag är kissnödig, och ligger på rygg, kan jag känna livmodern som en rund kula. Så mysigt. När jag har kissat sjunker kulan ner igen

Har mått så illa att jag känner att jobbet blir påverkat, berättade för min chef idag, förklarade hur jag mått och att jag kommit efter på grund av detta. Så skönt att få det ur sig. Är rädd att andra ska märka att jag inte gör samma jobb som jag brukar

• Traska

Åh

Min bm ringde och tydligen har jag missat min tid för kub. Tiden var idag men jag hade skrivit in tiden i morgon. Har haft sådan ångest för det. Måste ringa i morgon och vädja om en ny tid. Hade jag inte missförstått tiden hade jag aldrig missat den.

Ville ju berätta för barnen i påsk, men ville få ultraljudet gjort först.

Tror ni jag kommer få en ny tid? Det är ju lite bråttom, snart är det försent

Svar på tråden BF Oktober 2021