Inlägg från: Mikkanh |Visa alla inlägg
  • Mikkanh

BF Oktober 2021

Åh vad kul med en sån här grupp!

Själv har jag BF den 3/10 med första barnet, alltså vecka 9(8+2). MEN, jag kan inte riktigt glädjas även fast det känns helt fantastiskt! Är livrädd att något ska vara fel. Gjorde tidigt UL förra veckan och det såg bra ut o fick höra hjärtslag vilket var lugnande men sen direkt när jag lämnade BM så kom ångesten o paniken tillbaka. Så fort det gör ont/hugger till i nedre delen av magen får jag en otrolig stress och nu har jag inte mått så värst illa på två dagar vilket jag tidigare gjort så allt känns kört. Kommer snart bli deprimerad pga oro, vet inte vad jag ska göra för att lugna mig! Någon annan som känner liknande eller har några goda o lugnande råd??

Ha det bäst!!

• Mikkanh

Någon mer som har ont i höften/ljumsken och ner mot fiffi?? Kommer som kramper o håller i sig ett bra tag tills det släpper kort. Orolig som vanligt att något skulle vara fel men kan det kanske vara tidig början på foglossning? Gör mest ont när man sitter ner och sitta med benen i kors ska vi inte ens tala om.

Är i v11(10+5).

• Mikkanh

Någon mer som har ont i höften/ljumsken och ner mot fiffi?? Kommer som kramper o håller i sig ett bra tag tills det släpper kort. Orolig som vanligt att något skulle vara fel men kan det kanske vara tidig början på foglossning? Gör mest ont när man sitter ner och sitta med benen i kors ska vi inte ens tala om.

Är i v11(10+5).

• Mikkanh

Imorgon är det dags för KUB och jag är mer än nervös! Ni som gjort kub-test, hur går det till? För man svar direkt? Får man med sig ultraljudsbild med sig hem? Berätta om era erfarenheter! Någon som fått dåligt besked under ett KUB? :(

• Mikkanh
    Al88 skrev 2021-03-23 16:04:27 följande:

Samma här..du får en sannolikhet på kromosomavvikelser (Pataus,Edwards eller Downs syndrom..trisomi 13,15 och 21 där endast den sista är förenlig med liv i regel)..får man ett dåligt resultat så erbjuda NIPT gratis och behövs det därefter är det moderkaksprov)..de mäter nackspsalten och lägger in i ngt program så får man en sannolikhet på att något kan vara avvikande men behöver inte alls vara det men det är en uppskattning...

Fick 1 av 20 000 båda gångerna och jag hoppas på samma imorgon ..

Man brukar kunna köpa UL-bilder iallafall när jag går och jag tror det är 50:- eller liknande..

Har du lämnat prover får du svar direkt ä..lämnar du prover i efterhand så skickas svaret hem.

Ååh tack för svar! Såg att vi hade samma BF dag tom :)

Stort lycka till idag och håll oss uppdaterade hur det gick sen!!
  • Mikkanh
    Sussna85 skrev 2021-03-23 18:14:11 följande:

Lycka till imorgon <3 Här går jag oxå och är nervös i väntan på NIPT testet,hoppas så det har kommit imorgon,har fått vänta 2 veckor. Just nu blir vi beviljade nipt ist för kub. Har inte gjort nått kub/nipt test förut. Då jag väntade sonen -10 så blev man ej beviljad nått sånt,och med dottern-12 så avstod vi...så nu när vi valde att göra det så,ja faktiskt jätte nervös vad det kommer att visa. Så jag förstår dina känslor just nu <3

Tack snälla! Förstår din stress och oro men kommer med all säkerhet gå bra!! Uppdatera oss gärna om du vill sen och lycka till du med! :)
  • Mikkanh

Tack för all pepp! Nu har jag varit och gjort KUB test o v WOW vad jag var nervös innan. Satt med tårar i ögonen, darrig och svimfärdig i väntrummet men herregud vilken sten som lättade sen när jag fick se ett hjärta slå! En helt otrolig känsla!

Allt såg bra ut sen när BM tillslut fick en bra bild då bebis var så sprattlig och ej medgörlig. Fick resultatet 1 på 20000 att det skulle vara något kromosomfel vilket jag skulle vara mycket nöjd över.

Äntligen kan man få vara förväntansfull och glad efter en konstant oro sen vi plussade över att något skulle vara fel!

Hoppas att det går bra för alla er andra med! Heja oss!

• Mikkanh
    Fru89 skrev 2021-03-27 23:25:12 följande:

Är det någon aktivitet i Facebook-gruppen? :) funderar på om jag skulle gå med i den eller avvakta lite

Vad heter fb-gruppen?
Svar på tråden BF Oktober 2021