E M A skrev 2021-08-30 22:51:56 följande:
Ja, precis, hade varit roligt!
Har du mkt krämpor el mår du bra?
Ok, 20 okt skulle det ju vara för mig med eg (samma som andra dottern), men idag fick vi ett preliminärt datum för ks som är 30 sep?så exakt en månad kvar då. Hade möte med barnkirurg, förlossningsöverläkare, Iva sjuksköterska och nån mer sjuksköterska idag och fick se alla olika avdelningar vårt barn kommer ligga på. Fick veta lite mer tidsperspektiv och själva processen med operation osv. Bebisen växer iaf bra nu, så det är positivt, samt att jag fått se många fina bebisbilder nu iom alla ultraljud jag varit på.
Annars är jag sjukskriven för akut stress och har massa krämpor, typ nya varje dag, haha. Mår inte topp direkt. Men nu är det ju ca 4 v kvar då så bara att bita ihop.
Håller tummarna för att allt blir så bra som möjligt! Inte långt kvar nu tills bebisen kommer iaf! Låter ändå som att sjukvården har förberett det hela väl!
Jag mår bra, har inga direkta krämpor. Hade en väldigt enkelt graviditet på så sätt förra gången, så skönt att det verkar bli samma igen! Har en väldigt lyxig graviditet inser jag när jag läser om dina krämpor och din bebis sjukdom! Tänker på dig!
Sussna85 skrev 2021-08-30 20:35:25 följande:
Här går jag på moderskapsledighet på onsdag,35+0 :) Vilket betyder att det är ca 30 dagar kvar innan bf,ojoj. Mina två andra barn kom ca 1 vecka före bf båda två. Så hoppas iallafall att inte gå över tiden denna gång heller :D
Hur är det med dig och bäbisen just nu EMA? Fick ni ett datum för KS?
Förlossningsbrevet är skrivet,ganska löst sammanfattat så att säga, jag tar det som de kommer känner jag...egentligen inte någe speciella tankar eller önskemål egentligen.
Jag hoppas på en lika bra förlossning som jag har haft med de andra barnen, vi får se hur det går :)
Har inga önskemål inför förlossning mer än att det ska bli lika bra som förra gången (men helst gå lite fortare, haha!). Kände mig trygg och blev väl omhändertagen då. Min oro just nu är snarare att syskonet kommer känna sig åsidosatt när det kommer en ny bebis.