Inlägg från: Lilant |Visa alla inlägg
  • Lilant

BF Oktober 2021

Sussna85 skrev 2021-03-17 07:42:56 följande:

Här går jag in i vecka 12 idag,en liten milstolpe!

Jag väger samma ännu,på morgonen iallafall ;)

Många har skrivit om att känna livmodern just före man går upp och kissar på morgonen. Jag har försökt klämt och känt jag med haha men hittar ingen.

Skönt ändå att få lätta sitt hjärta lite, jobbigt att gå och må illa och dölja det.

Fast nej du kan inte äns vara vecka 12+0 om du har bf i oktober än jag har bf 2 oktober å går inte in i vecka 12 försen på söndag så tidigast imorgon kan någoni denna grupp vara i vecka 12 alltså lördag :) så tyvärr inte en milstolpe då missfall risken går ner först 12+0 (13)
  • Lilant
    GrodanS77 skrev 2021-03-19 12:47:29 följande:

V12 är v11+0. Inte v12+0.

Jo så är det i appar å sånt men medicinskt så är just vecka 12 (12+0-12+6) och det är då missfall risken går ner :) fråga en barnmorska eller dom på förlossningen men förstår att man i med sitt första barn vill vara längre gången än vad man egentligen är jag sa också vecka 12 när jag va i vecka 11+dagar men på förlossningen så kommer dom säga vecka+dagar lika så på mvc.denna gången kör jag efter det mvc å förlossningen säger för det blir lättare skulle det inte kännas hemskt senare att du räknar på de sättet om de skulle hända ditt barn något i vecka 21+2 tillexempel å du säger vecka 22 men du är inte i vecka 22 utan i vecka 21+2 och därför INTE inom den perioden där dom kommer rädda ditt barn vilket är vecka 22 (22+0)
  • Lilant
    GrodanS77 skrev 2021-03-19 14:12:00 följande:

Man säger att man är i v12 när man är i vecka 11+x antal dagar. Pratar man fullgångna veckor så är det 11. Men att säga att man är iiii v12 har inte bara med appar att göra utan det kan du säga till en bm eller på förlossningen också. Det är iiiii vecka 12 man är. Vill bm eller läkare av nån anledning veta exakt antalet dagar så kommer de att fråga.

Förövrigt så tycker jag att du har väldigt konstiga exempel och som bara hänvisar till ?katastrofsituationer? och extremfall. Jag har sett dig i andra trådar också och där är samma sak. Se inte meningen med det!

Jag har rätt å du fel dom säger inte fullgångna veckor på mvc eller förlossning dom säger vecka+dag :) man är inte i den säkra perioden försen man är i 12+0 och så är det vad du än säger anledningen till att man säger vecka+ dag är medicinska till exempel så kan du inte göra ett ultraljud 11+3 för att kolla ds med nackspalten men 12+0 går det trotts att ni idioter säger att ni är i vecka 12 så är ni inte det medicinskt :) och därför är inte missfallsrisken över punkt slut
  • Lilant
    Smurfem skrev 2021-03-24 10:58:01 följande:

Jag är oxå supernervös! Vi blir inte erbjudna någon fosterdiagnostik så har valt att bekosta NIPT själva om två veckor. Såg bebis hjärtslag v 8+3 förra veckan och oron och minnet från senaste ma:t kryper sig på.

Alla gör väll fosterdiagnostisik i vecka 12? Man har ju ett ultraljud då man kollar ju inte blodprover men man kollar ju nackspallt och rygg :)
  • Lilant
    GrodanS77 skrev 2021-03-24 11:30:28 följande:

Nej alla gör inte det. De flesta landsting erbjuder det inte gratis om inte mamman är över 35.

Menar inte kub menar det tidiga ultraljudet man brukar få i vecka 12 i västra Götaland är det så iallefall :)
  • Lilant
    Madame98 skrev 2021-03-24 11:45:35 följande:

Bor i Västra Götaland och det är inställt pga corona, men beror säkert på var i VG. Det infördes ju ganska nyligen ändå, innan dess var det till RUL man fick vänta.

Kss i Skövde och även Lidköping kör på som vanligt iallefall:)
  • Lilant
    Jagerika skrev 2021-03-24 22:37:21 följande:

Foglossning, hur känns det? Är det vanligt att få tidigt som i v12? Jag har ilande smärtor några gånger om dagen i mina höfter och i ryggslutet. Kan det vara foglossning?

Ja :) jag hade från vecka 12 förra gången å 9 denna, blev så illa första gången att jag tillslut inte kunde gå men det släppte helt i vecka 30 när hon fixerade sig. Fast vanllgt tror jag inte det är att få det så tidigt jag har ju en svanskota som är bruten sedan innan och är formad som ett L och när den lukras upp så kan jag inte längre gå, den har åkt upp runt 3 cm från sin orginalplats
  • Lilant
    Al88 skrev 2021-03-24 17:49:24 följande:

Fick också se den lill* idag..dock något sämre än tidigare ggr jag gjort KUB 1/10016 med en nackspalt på 1.5 mm och hon försäkrade mig om att det ändå var bra resultat men blev lite orolig ändå.Blev så nyfiken på om vem det är där inne då jag har 2 söner sedan tidigare..triss i pojkar eller en liten Donna..

Ditt personnummer syns, inte bra
  • Lilant
    Al88 skrev 2021-03-25 07:21:18 följande:

Jag såg det precis när jag råkat skicka...jag vet inte hur man tar bort inlägget men har anmält det flera ggr men det är kvar :(Får panik av detta :(

Har anmält också :)
  • Lilant
    Kroonkan skrev 2021-04-16 20:29:21 följande:

Jag är i v15 nu och beräknad den 14/10. Varit på KUB och fick bästa resultaten man kunde få enl läkaren. Kändes så skönt och nu känns det som man verkligen kan slappna av och njuta av graviditeten. Allt har sett bra ut. Vi får veta kön den 24 maj på RUL. Någon mer som gjort KUB? Jag var så orolig och nervös innan... Detta är min och min mans första barn. Har varit gravid en gång innan 2018, men vi fick då missfall. Vi är så glada och förväntansfulla. Känns som en tjej. Men vem vet, skall bli intressant och se ifall känslan stämmer överens med vad jag kommer få veta den 24/5 på RUL. ????????????

Förstår fan inte hur ni i denna tråden räknar veckor du kan omöjligt vara i vecka 15 jag är i vecka 15 och har bf 2 veckor och 4 dagar innan dig
Svar på tråden BF Oktober 2021