Inlägg från: Smurfem |Visa alla inlägg
  • Smurfem

Plussade svagt på bim-2 och idag på bim så tog jag ett digitalt <3 Nu hoppas vi att detta går vägen efter ett tufft MA i november med tvillingar <3

BF 1/10 - Jessnr4, femte barnet

BF 3/10 - Lilly2015, andra barnet

BF 3/10 - MrsFerh, andra barnet

BF 3/10- Malinholmberg, första barnet

BF 4/10 EnPetra, andra barnet

BF 4/10 Fellan95, första barnet

BF 5/10 Al88, tredje barnet

BF 5/10 Tussan94, andra barnet

BF 5/10 - Fru89, andra barnet

BF 6/10 - Mria, andra barnet (+ 2 bonusar)

BF 7/10 Sussna85, tredje barnet

BF 7/10 Aklejan, andra barnet

BF 10/10 Sylphide fjärde barnet

BF 10/10 Liiten2021 sjätte barnet

BF 11/10 Traska, tredje barnet

BF 11/10 Jagerika, första barnet

BF 11/10 Annika79, andra barnet

BF 13/10 Grönärskönt, första barnet

BF 15/10 Elviran78, fjärde barnet

BF 15/10 Sandyyy90, första barnet

BF 16/10 081214, fjärde barnet

BF 17/10 FruGryning fjärde barnet

BF 17/10 Ritzy, andra barnet

BF 18/10 Rollingsky, fjärde barnet

BF 18/10 violetflame, första barnet

BF 19/10 Snäckan92, första barnet

BF 20/10 KaDa89, andra barnet (+1 bonus)

BF 21/10 GlitterLina, tredje barnet

BF 22/10 Zvartaliljan86, fjärde barnet

BF 22/10 Emlan93, första barnet

BF 22/10 Soon2be4, andra barnet

BF 22/10 Nojjig, tredje barnet

BF 26/10 Saran92, tredje barnet

BF 27/10 Smurfem, 34 år, första barnet
  • Smurfem

[quote=80962851][quote-nick]Buslur skrev 2021-02-19 10:36:44 följande:[/quote-nick][/quote]

Stort grattis till plusset! Förstår dig till fullo, jag hade själv ett MA i november, fått se hjärta ticka i v 6 och sedan upptäcktes det i v 11 att det slutat slå strax efter v 6 :( så vågar inte glädjas riktigt ännu.

Är nu gravid igen med BF 27/10. Så glad att det tog sig så snabbt igen, håller tummarna att det går vägen denna gång!

• Smurfem

BF 1/10 - Jessnr4, femte barnet

BF 3/10 - Lilly2015, andra barnet

BF 3/10 - MrsFerh, andra barnet

BF 3/10- Malinholmberg, första barnet

BF 4/10 EnPetra, andra barnet

BF 4/10 Fellan95, första barnet

BF 5/10 Al88, tredje barnet

BF 5/10 Tussan94, andra barnet

BF 5/10 - Fru89, andra barnet

BF 6/10 - Mria, andra barnet (+ 2 bonusar)

BF 7/10 Sussna85, tredje barnet

BF 7/10 Aklejan, andra barnet

BF 10/10 Sylphide fjärde barnet

BF 10/10 Liiten2021 sjätte barnet

BF 11/10 Manda25, andra barnet

BF 11/10 Traska, tredje barnet

BF 11/10 Jagerika, första barnet

BF 11/10 Annika79, andra barnet

BF 13/10 Grönärskönt, första barnet

BF 15/10 Elviran78, fjärde barnet

BF 15/10 Sandyyy90, första barnet

BF 16/10 081214, fjärde barnet

BF 17/10 FruGryning fjärde barnet

BF 17/10 Ritzy, andra barnet

BF 18/10 Rollingsky, fjärde barnet

BF 18/10 violetflame, första barnet

BF 19/10 Snäckan92, första barnet

BF 20/10 KaDa89, andra barnet (+1 bonus)

BF 22/10 Zvartaliljan86, fjärde barnet

BF 22/10 Emlan93, första barnet

BF 22/10 Soon2be4, andra barnet

BF 22/10 Nojjig, tredje barnet

BF 26/10 Saran92, tredje barnet

BF 26/10 Tlm, tredje barnet

BF 27/10, smurfem, 34 år, första barnet (ett MA)

• Smurfem
    Abrakadbra skrev 2021-03-01 07:17:51 följande:

Okej, hur känna det för dig att partern inte får följa? Någon som vet hur det ser ut i skellefteå/umeå trakten?

Jag tycker det känns lite jobbigt då det är min första graviditet, känner mig redan ensam som det är... Men det ska nog gå bra ändå :) kanske man kan ta med partern på videolänk haha

Det är (ursäkta) förjävligt att inte partnern får följa med. Man behöver det stöd och support, särskilt med en vimsig gravidhjärna ;) Man är ju ändå två på resan så tycker det är väldigt tråkigt. Jag fick även i vecka 10 beskedet om att fostret dött och det var inte kul att tackla ensam.

Här kan man ändå boka UL hos privata aktörer och där får partnern följa med (som att corona inte smittas då) jättekonstigt....
  • Smurfem
    Jagerika skrev 2021-03-01 08:48:42 följande:

Idag är en förjävlig dag, är så deppig.. Idag är det mitt första BF, idag skulle vårat första barn födas om vi inte skulle fått MA :(

Är glad att jag är gravid igen iallafall, går in i v9 idag och har VUL om 2 dagar!

Ringde och anmälde mig till mödravården idag också så ska ha hälsosamtal på fredag!

Beklagar! Styrkekramar till dig/er! I vilken v upptäcktes ditt ma? Hade själv fått se hjärta ticka i tidigt v 6 men som upptäcktes i v 10 att graviditeten avstannat senare i v 6 :( Så vet hur det känns! Är oxå gravid på nytt så bara ta en dag i taget. All lycka till <3
  • Smurfem
    Abrakadbra skrev 2021-03-01 09:00:07 följande:

Jag beklagar! Usch så jobbigt att inte ha partnern där när man får ett sådant besked.

Har du gjort tidigt ultraljud?

Inte denna gång, har inte ens vågat ringa barnmorskan än....
  • Smurfem
    Jagerika skrev 2021-03-03 18:05:53 följande:

Idag har jag fått se bebis för första gången! <3

Allt såg jättebra ut och vi kan inte vara lyckligare!!

Åå vilken vecka? Härligt <3
  • Smurfem
    Hellsbelles skrev 2021-03-04 01:34:49 följande:

Får hoppa av fick åka in med akuta smärtor i förrgår dom såg något vid vul vid höger ägg stock har vaknat på uppvaket å fått komma tillbaka till avdelningen efter en titthålsoperation och dom berättade att dom var tvungna att ta bort höger äggledare ????????????

Nej vad tråkigt att graviditeten satt sig fel :( vilken vecka upptäcktes det? Hoppas du återhämtar dig bra!
  • Smurfem
    Baconpie skrev 2021-03-18 15:59:50 följande:

Ville uppdatera er! Var nyss på uppföljande ultraljud, för 6 dagar sen två tomma hinnsäckar. Idag ett embryo med hjärtslag i v8+0!! Så chockad. Här har jag googlat cytotec och gett upp, så fanns det en liten krabat!

Fantastiska nyheter!!! Grattis!!!
  • Smurfem
    Miilna2015 skrev 2021-03-22 18:35:29 följande:

Hej!

Gravid i vecka 10 med första barnet, första försöket med IVF.

Vi är rådvilla när det kommer till NIPT och KUB och ultraljud. Vi har bestämt oss för att göra NIPT nu och kommer göra det nästa vecka på 10+6 och ska därför avboka KUB som skulle göras i 12+5.

Det vi funderar över och är oroliga över är att inte få se barnet efter den kritiska vecka 12 förrän vi ska på RUL i vecka 19. Det kändes bra att få ett ultraljud i vecka 13 iom KUB, men nu när vi vill göra NIPT är det ju bara en belastning på vården att även gå på KUB-UL efteråt (bara för att få se att man klarat sig förbi vecka 12). Hoppas jag inte är alltför luddig, vi är som sagt väldigt oroliga för att få MA i vecka 12 då vi hört att det är en kritisk vecka, och sen inte veta det förrän v. 19.

Hur har ni gjort?

Vi ska oxå göra NIPT, i vecka 10+5. Kommer boka ett privat ul mellan nipt och rul. Här får även sambon följa med på privata kliniken.
  • Smurfem
    Miilna2015 skrev 2021-03-22 19:23:22 följande:

Vilken vecka ska ni göra privat UL? På den privata kliniken jag ska till kan man välja tidigt vaginalt ultraljud för datering eller vanligt ultraljud från v. 16, men då känns vecka 16 lite för långt bort och eftersom vi redan daterat så får vi väl inte göra tidigt VUL igen antar jag.Vi får göra KUB landstingsfinansierat men vi betalar själva för NIPT. Ska dubbelkolla med privata kliniken om vi inte kan få göra ultraljud i vecka 13-14 också. Eller om vi kan senarelägga NIPT och göra det efter vecka 12.

Ja, jag har ju helt snurrat in mig i det här, oron och alla hormoner som spökar antar jag (och kontrollbehov, hah). Ska kontakta MVC imorgon och höra om de kan lugna mig med nån plan..

Vi bokade ett vul i v 8+3 men det blev ett vanligt ul redan då då det gick att se via magen. :) Kommer nog boka ett ul runt v 14 tänker jag. Vi får ej kub finansierat då jag är under 35 därför lägger vi hellre pengar på NIPT som är mer tillförlitligt. Men om du nu får KUBen så hade jag utnyttjat det oxå
  • Smurfem

Jag är oxå supernervös! Vi blir inte erbjudna någon fosterdiagnostik så har valt att bekosta NIPT själva om två veckor. Såg bebis hjärtslag v 8+3 förra veckan och oron och minnet från senaste ma:t kryper sig på.

• Smurfem
    Al88 skrev 2021-03-24 17:49:24 följande:

Fick också se den lill* idag..dock något sämre än tidigare ggr jag gjort KUB 1/10016 med en nackspalt på 1.5 mm och hon försäkrade mig om att det ändå var bra resultat men blev lite orolig ändå.Blev så nyfiken på om vem det är där inne då jag har 2 söner sedan tidigare..triss i pojkar eller en liten Donna..

Vill bara göra dig medveten om att ditt personnummer står med på bilden
  • Smurfem
    Sussna85 skrev 2021-03-23 18:14:11 följande:

Lycka till imorgon <3 Här går jag oxå och är nervös i väntan på NIPT testet,hoppas så det har kommit imorgon,har fått vänta 2 veckor. Just nu blir vi beviljade nipt ist för kub. Har inte gjort nått kub/nipt test förut. Då jag väntade sonen -10 så blev man ej beviljad nått sånt,och med dottern-12 så avstod vi...så nu när vi valde att göra det så,ja faktiskt jätte nervös vad det kommer att visa. Så jag förstår dina känslor just nu <3

Hur har det gått? :)
  • Smurfem
    Sussna85 skrev 2021-03-27 13:04:24 följande:

Tackar som frågar :) Men fortfarande inget svar...16 dagar sen jag tog det. Har legat på både sjukhuset och barnmorskan förra veckan, men vad hjälper det när svaret aldrig kommer Jag vågar inte tänka om framtiden eller göra någe planer innan detta test kommer tillbaka. så jobbig väntan.

Kom dit KUB svar tillbaka med goda nyheter?

Oj vilken väntetid! Vi gör inget KUB utan bekostar nipt, men det är först om en vecka. och då sa bm att man får svar inom en vecka.... kanske längre tid nu i coronatider då...
  • Smurfem

Går in i v 13 (12+0) imorgon och väntar spänt på nipt-resultatet! Såg bebis senast 10+5 så det är verkligen nervöst... UL om två veckor

• Smurfem

Så himla lycklig! NIPT testet visade låg avvikelse på trisomier. Gjorde ett TUL idag (v13) där läkaren gick igenom fostret grundligt och såhär långt såg allt jättefint ut och moderkakan har tagit över. Nu vågar jag nog glädjas åt denna graviditet efter vårt MA i höstas. Nipt visade även att vi väntar en pojk <3

• Smurfem

I måndags var vi på rutinkoll. Allt såg fint ut, då v 13+5. Hade sex på kvällen och dagen efter fick jag en minimal blödning när jag torkade mig efter toabesök. Därefter bruna flytningar som avtog till fredagen. Igår ökade dessa och jag var tvungen att använda trosskydd. Avtagit lite till idag. Har inte haft några blödningar tidigare och med ett MA i bagaget blir man så himla orolig. Fick en tid på gyn imorgon.

• Smurfem
    Smurfem skrev 2021-05-02 07:59:57 följande:

I måndags var vi på rutinkoll. Allt såg fint ut, då v 13+5. Hade sex på kvällen och dagen efter fick jag en minimal blödning när jag torkade mig efter toabesök. Därefter bruna flytningar som avtog till fredagen. Igår ökade dessa och jag var tvungen att använda trosskydd. Avtagit lite till idag. Har inte haft några blödningar tidigare och med ett MA i bagaget blir man så himla orolig. Fick en tid på gyn imorgon.

Visade sig vara föreliggande moderkaka. Fick restriktioner om att ta det lugnt, inte träna eller bära tungt. Nu hoppas vi den klättrar uppåt till RUL.
Svar på tråden BF Oktober 2021