Mikkanh skrev 2021-02-24 08:27:45 följande:
Åh vad kul med en sån här grupp!
Själv har jag BF den 3/10 med första barnet, alltså vecka 9(8+2). MEN, jag kan inte riktigt glädjas även fast det känns helt fantastiskt! Är livrädd att något ska vara fel. Gjorde tidigt UL förra veckan och det såg bra ut o fick höra hjärtslag vilket var lugnande men sen direkt när jag lämnade BM så kom ångesten o paniken tillbaka. Så fort det gör ont/hugger till i nedre delen av magen får jag en otrolig stress och nu har jag inte mått så värst illa på två dagar vilket jag tidigare gjort så allt känns kört. Kommer snart bli deprimerad pga oro, vet inte vad jag ska göra för att lugna mig! Någon annan som känner liknande eller har några goda o lugnande råd??
Ha det bäst!!
Det kan vara en fruktansvärd mental resa att vara gravid. Mycket oro kommer upp. Ganska mycket har med hormonerna att göra.
Att det hugger och molar i magen är helt naturligt! Växtvärk! Försök se det som något positivt, även om det är svårt när värken ibland är skrämmande lik mensvärk. Att Symtomen kommer o går över dagen och dagarna är också helt normalt. Sjukt frustrerande för att man hela tiden är på spänn och analyserar. Men det är tyvärr bara att försöka ha lite is i magen. Att dela upp tiden i deletapper kan i bland hjälpa. Annars om det känns alldeles för jobbigt så prata med din bm så kan du få samtalsstöd, kanske nån extra kontroll osv.
Hoppas att du kan släppa din oro snart!