Inlägg från: Jagerika |Visa alla inlägg
  • Jagerika

BF Oktober 2021

BF-lista för BF oktober 2021:

Bf 5/10 - Fru89, andra barnet

BF 17/10 FruGryning fjärde barnet

BF 10/10 Sylphide fjärde barnet

BF 11/10 Rosahimmel86, fjärde barnet

BF 11/10 Jagerika, första barnet

BF 16/10 081214, fjärde barnet

BF 18/10 Rollingsky, fjärde barnet

• Jagerika
    Liiten2021 skrev 2021-02-07 21:44:59 följande:

Säg att det finns fler här inne som har molvärk ?

Det spänner och molar i magen ikväll . Går in i v 6 imorgon. Usch hoppas fröt stannar.

Nån mer som är orolig ?

Går också in i v 6 i morgon och är svullen som en ko och mår illa, men värst är molvärken! Är inte orolig alls, det är livmodern som växer! <3
  • Jagerika
    Strumpludd skrev 2021-02-09 16:09:10 följande:

Hej!

Bf 11 okt, livrädd och superexalterad, v6 idag.

Var stensäker redan två dagar efter äl och har haft symptom ända sedan dess.

Läst massor och så många ?experter? säger att man absolut inte kan känna något första 5-6 veckorna.. kanske är en häxa, vet ej. Ringde bm V4 och hon ifrågasatte om jag ens hade plussat. Jag hade då plussat 5dagar i rad..

Svintrött och mår illa, gråter för allt och tycker tiden går så långsamt.

Fick lov att berätta för min chef då jag fick sjukskriva mig några dagar pga trötthet..

Tacksam att jag jobbar hemifrån och har en fin partner som handlar och pysslar om mig.

Hur får man tiden att gå för en rastlös själ utan energi? ????

Yeey! En med samma BF som mig :D det är klart man kan känna? Jag gjorde IVF och kände 2 timmar efter insättningen att ägget fäste, i och med att jag fick en brännande mensvärk, precis som med min förra graviditet ( blev tyvärr MA)! Jag plussade svagt ÄL+8 alltså 3 dagar efter insättning! På ÄL+12 fick jah 2-3 på digitala och det vad då bim-3 för min del! Jag kände massor! Och känner massor fortfarande i v6(5+1) <3 svullen, ömma bröst, blir super hungrig snabbt och är trött!
  • Jagerika
    Nojjig skrev 2021-02-22 10:01:33 följande:

Fler som är otroligt trötta? Jag har add och är ganska slö i vanliga fall men nu vill jag bara ligga i sängen hela tiden.. mår illa också så man tappar lusten att göra någonting.. försöker orka med vår mycket aktiva 2 åring..

Otroligt trött och är bara i v8! Somnade på jobbet idag på lunchen, helt galet!
  • Jagerika
    Malinholmberg skrev 2021-02-24 22:37:41 följande:

Hejsan känner att jag behöver lite stöd

Ända sedan vi fick veta att vi väntade barn (var planerat) har min sambo börjat tveka. Det krossar mitt hjärta varje gång han säger att han börjar tappa känslor och vet inte vad han vill. Sen kommer han och säger att allt är bra och att han längtar tills vi har vår familj. Känner mig så ledsen och förvirrad, vill inte ha det såhär. Älskar honom så otroligt mycket och vill ju det bästa för oss alla. Men om det tar slut vet jag inte hur vi ska göra, tror inte jag klarar det själv och inte heller att lämna ifrån mig mitt barn

Behöver bara skiva av mig lite. Vi har inte berättat om graviditet för någon än, eller att vi har det tufft

Tappar han känslor för dig menar du? Gud vad hemskt, han är säkert rädd för denna stora omställningen i livet! Min sambo är knappt glad över att vi är gravida, men det är nog för han inte har förstått det än! Vi har ett MA i bagaget och då blev han förkrossad så vet ju att han vill. Hur länge har ni försökt? Supertufft för dig att få dom känslorna tillbaka från din sambo när man ska vara lycklig och glad över ett barn! Hoppas han ( likt min sambo) kanske bara inte förstår situationen än? Killar fattar ju inte riktigt medans vi tjejer förstår från första stund! Det kanske blir bättre när ni ser bebis på ultraljud, om ni inte redan sett det? <3
  • Jagerika

Idag är en förjävlig dag, är så deppig.. Idag är det mitt första BF, idag skulle vårat första barn födas om vi inte skulle fått MA :(

Är glad att jag är gravid igen iallafall, går in i v9 idag och har VUL om 2 dagar!

Ringde och anmälde mig till mödravården idag också så ska ha hälsosamtal på fredag!

• Jagerika
    Smurfem skrev 2021-03-01 08:54:07 följande:

Beklagar! Styrkekramar till dig/er! I vilken v upptäcktes ditt ma? Hade själv fått se hjärta ticka i tidigt v 6 men som upptäcktes i v 10 att graviditeten avstannat senare i v 6 :( Så vet hur det känns! Är oxå gravid på nytt så bara ta en dag i taget. All lycka till <3

Dom upptäckte det i v10+0 att bebisen hade avstannat :( fick aldrig ens höra ett hjärta slå! Därför är jag så nervös inför onsdag! Fått för mig att det är en ofostrig graviditet för jag knappt har symtom! Känner mig verkligen inte gravid alls i mellanåt!
  • Jagerika

Idag har jag fått se bebis för första gången! <3

Allt såg jättebra ut och vi kan inte vara lyckligare!!

• Jagerika
    Smurfem skrev 2021-03-03 19:50:21 följande:

Åå vilken vecka? Härligt <3

Igår var jag i v9(8+2) <3 det va helt magiskt att se lilla pyret!
  • Jagerika

Nån annan som är i v11 och har hemsk mensvärk till och från? Är det växtvärk jag känner? Det gör alltså ont ibland när jag tar i på toa som exempel!

Nästa vecka är det inskrivning och i början av april är det ultraljud igen, längtar så tills jag får se bebis igen <3 Första barnet för oss så allt är så spännande :D

• Jagerika

Är i v11(10+4) och känner mig så sjukt ogravid! Har knappt några symtom alls och undrar om det verkligen är kvar en liten krabat där inne? Vi har fått se bönan i v9 så vi vet att det finns nått där inne! Men alltså jag blir orolig över att jag knappt har symtom. Ska absolut inte klaga om lillen mår bra därinne <3

• Jagerika

Foglossning, hur känns det? Är det vanligt att få tidigt som i v12? Jag har ilande smärtor några gånger om dagen i mina höfter och i ryggslutet. Kan det vara foglossning?

Svar på tråden BF Oktober 2021