Inlägg från: Liiten2021 |Visa alla inlägg
  • Liiten2021

BF Oktober 2021

Tussan94 skrev 2021-02-04 11:35:51 följande:

Hej på er :)

Plussade idag, bf 5/10!

Har dock haft blödningar en vecka innan beräknad mens o nu igen ett par dagar.

Spänner o målar i livmodern men kanske är vanligt när det är andra graviditeten inom ett par år.

Är i vecka 5+1 o jag hoppas verkligen det går vägen!

Grattis till er andra :)

Grattis !!! : )

Det spänner och molar på här också.

Det kan vara att dina graviditeter har varit nära varandra. Sen är det ju så att allt (för vissa) känns mer för varje graviditet . Så som sammandragningar , förvärkar och eftervärkar då livmodern är mer mogen nu. : )
  • Liiten2021
    Jessnr4 skrev 2021-02-04 18:48:18 följande:

Haha nej det är ju inte dom som tar hand om barnen! Jag har också två kullar om man säger så. Första ?kullen? är 17,14 och 12år och lilla sladdisen är 1,5år nu. Vi började om helt enkelt dock inte utan osäkerhet, våra barn är ju så stora och kan fixa så mycket själva men det är det bästa som hänt oss. Nu kände vi att vår minsta har sånt stort glapp mellan henne och storasyster och jag kände mig inte färdig men ändå färdig med barn så den här lilla femte kom precis när vi sa -blir det så blir det annars knipsar mannen sig i april haha!! Ok så nu hoppas man att den stannar. Är 39 så åldern emot mig samt svår hepatos. Ska till läkaren på måndag och prata. Håller tummarna på några ok svar iaf. Haft igångsättning i v 34 med två av fyra pga hepatos så jag vet att prognosen ser sisådär ut.

Känner igen mig i vad du skriver : )

Får jag fråga vad hepatos är? Hoppas det går bra på läkarbesöket på måndag. : )

Det enda jag oroar mig för är rygg ont. Har faktiskt lite ont till och från redan nu. Jag måste röra mig väldigt mycket för att det ska kännas bra. Och så har jag inte gått ner i vikt efter förlossningen utan upp i stället pga av en spiral jag satte in 2019.

Är inte alls van att väga som jag gör nu.
  • Liiten2021
    Jessnr4 skrev 2021-02-04 20:08:23 följande:

Hepatos är leverpåverkan. Graviditetsklåda är ju något som många får men oftast den ofarliga varianten. 1-2% får svår hepatos, klåda på händer och fötter. Trycket på levern när bebis växer blir för mycket för levern och den kan inte rena kroppen på gifter så tillslut läcker det ut gallsyra i blodet. Högre än 40 i gallsyra är kopplat till svår hepatos och då behöver man oftast sättas igång från v 37. Med första så blev det spontan förlossning(v35 kom hon) andra likaså(v36) men näst sista blev vräkt v35+0 och fyran satte dom igång mig i v 33+3, hon kom v34+0. Då låg gallsyra på 240. så jag är lite nojig om detta kommer gå vägen.

Åh jobbigt med ryggen ju! Inte alls kul. Framför allt inte så tidigt :( . Mitt BMI ligger på övervikt så eg måste jag ner 8kg för att ligga på normalt vilket hade underlättat för levern med men nu är det som det är. Bebis tar ju det den behöver tack och lov! Brukar du vara mycket illamående?

Men juste , jag tyckte att jag hade hört Hepatos förut.

Jag fick graviditetsklåda i v 12 sist. Då blev jag informerad om detta men mitt stannade på det ?normala?

Men det var HEMSTK! Jag kliade så jag hade sår . Dusch funkade men bara för stunden . Till slut fick jag ett par jätte bra tabletter tack och lov . Sen kom våren och den riktiga kylan försvann , det hjälpte nog också till.

Men jädrar vad Hepatos lät läskigt. Dom måste ju hålla stenkoll på dig. Dina bebisar måste ha varit så små.

Jag blir igångsatt då jag får stora bebisar.

Mycket illamående kan jag inte säga. Aldrig så jag kräks. Jag vet att jag hade värst med barnen 1 och 4. Lugnt med dom andra . Du då?
  • Liiten2021
    Jessnr4 skrev 2021-02-05 09:45:18 följande:

Ja fy ja! Klådan är hemsk. Dom har koll på mig men inget som kan påverka för medicinen biter ej.

Illamåendet kommer en gång om dagen men jag kräks aldrig. Nu på morgonen så hade jag en rosa blödning så på måndag, vilket känns en evighet till nu, får vi se om det har släppt eller stannat.... fick ju MA förra året så jag hoppas inte för mycket den gången. Men är det så så är det så! Är ju något fel isf.

Mina bebisar var rätt lagom förutom den sista. Äldsta 2700g, 2850g, 2780g och sista 2340g.

Hoppas hoppas fröt stannar. <3

Jag är så rädd för ma också :/ Hade ett innan min yngsta och nu känns det så vanligt att det blir ett ma innan bebis.

Min minsta bebis har vägt 3600 och min tyngsta 5.1 kg.

Efter min stora bebis får jag inte gå hela tiden ut. När jag blivit igångsatt i 38+0 har mina bebisar vägt 3.8 så sista tiden lägger mina bebisar på sig ordentligt ????
  • Liiten2021
    Jagerika skrev 2021-02-06 21:41:13 följande:

Nu tror jag inte strecken kan bli starkare! Dom har varit likadana i 2 dagar nu och är på bim+4 idag, vilket är v5(4+5)!

Kan fortfarande inte fatta att jag är gravid <3 helt obegripligt efter så lång tid! Började försöka december 2017 liksom!

Åh!! Härligt <3
  • Liiten2021
    Sylphide skrev 2021-02-07 09:02:32 följande:

5+0 idag med BF 10/10

4:e efterlängtade barnet väntas! Hade ett MF i oktober 2020 i v.6+1. Håller tummarna för att det här lilla fröet stannar kvar <3

Grattis!!! : ) Jag har också Bf 10/10. Och ett missfall i bagaget så denna graviditet tar jag inte mycket för givet.
  • Liiten2021

BF 3/10 - Lilly2015, andra barnet

BF 4/10 EnPetra, andra barnet

BF 5/10 Al88, tredje barnet

BF 5/10 Tussan94, andra barnet

BF 5/10 - Fru89, andra barnet

BF 7/10 Sussna85, tredje barnet

BF 10/10 Sylphide fjärde barnet

BF 10/10 Liiten2021 sjätte barnet

BF 11/10 Rosahimmel86, fjärde barnet

BF 11/10 Jagerika, första barnet

BF 13/10 Grönärskönt, första barnet

BF 16/10 081214, fjärde barnet

BF 17/10 FruGryning fjärde barnet

BF 18/10 Rollingsky, fjärde barnet

• Liiten2021

Säg att det finns fler här inne som har molvärk ?

Det spänner och molar i magen ikväll . Går in i v 6 imorgon. Usch hoppas fröt stannar.

Nån mer som är orolig ?

• Liiten2021

Åh tack, nu kändes det lite bättre. : )

• Liiten2021
    Rosahimmel86 skrev 2021-02-08 10:18:39 följande:

Plockade bort mig från listan

Fick tyvärr missfall i dag

Lycka till nu ni andra <3

Men neeeej :( Kram
  • Liiten2021

Vul igår. 6+0. Tom hinnsäck. Vad tänker ni?

Jag körde med äl test så jag borde vara enligt 6+0 , läkaren sa inget mått eller vecka.

Jag minns med min yngsta att man kunde se något i säcken v 6+ 4-5. Men att hjärtat kanske inte ticka just då men man såg iaf något i säcken.

Hon nämnde ingen gulesäck.

Helt kört?

• Liiten2021
    Sussna85 skrev 2021-02-16 10:19:27 följande:

Åh nej Då har du just gått in i v7 och då borde det iallfall finnas nått där, och oxå högst troligt ett hjärta slå om allt är ok. Men sen finns det ju såklart variationer i hur fostret utvecklas utan att det betyder att nått är fel. Och ibland är man ju kortare gången än vad man tror...Fick du nån tid igen för att kolla om det har utvecklats nått?

Japp jag fick en ny tid om två veckor. Men jag tror att jag ska åka in till gyn akuten i helgen ( 10 mil bort) Jag bor i en liten stad med inte lika bra utrustningen. Så får vi se om de ser något eller inte .

Har läst om fler som inte sett något i v 6 men veckan efter både foster och ett tickade hjärta.

Men det känns inte bra . Jag tror inte det finns något foster ändå. Har dock alla gravsymtom kvar.

Läkaren trodde bara att det var väldigt tidigt . Hmm .
  • Liiten2021
    Emlan93 skrev 2021-02-16 11:08:36 följande:

Håller alla tummarna! Har också läst att det är vanligt att man inter ser något så tidigt. Kan ju bero på att man tex haft en senare äl än vad man trott osv. Kram <3

Vet du ( någon) om man kan ha en senare äl även om man testat med äl stickor? Jag fick en glad gubbe den 17 januari på eftermiddagen .
  • Liiten2021
    Emlan93 skrev 2021-02-16 11:46:00 följande:

Jag själv upplever äl-testerna luriga. Fick positivt äl test på lördagen, på måndagen visade äl testet ännu starkare än testlinjen och troligtvis hade jag äl på fredagen den 29/1.

Jag har också haft positivt flera gånger tidigare under samma cykel, fast första positiva inte genererade i äl direkt, utan bekräftadöl kom först 10 dagar senare. Men kan ju inte veta säkert såklart! Har använt NC för att få bekräftad äl. Denna månad nu när jag blev gravid tog jag temppaus så kan inte veta säkert.

Åh hoppas hoppas att äl skedde senare .

Om så måste äl dock ha kommit mer än 15 dagar efter mens
  • Liiten2021
    Ritzy skrev 2021-02-16 14:58:17 följande:

Ville bara säga att min ägglossning oftast kommer mellan dag 17 och 21,och det hade jag ingen aning om innan jag började tempa. Positivt ägglossningstest betyder ju inte heller att ägglossning skett. Så jag håller tummarna för att den kom senare än du trodde :)

Åh nu känns det lite bättre. Tack!
Svar på tråden BF Oktober 2021