Inlägg från: Sylphide |Visa alla inlägg
  • Sylphide

BF Oktober 2021

Sussna85 skrev 2021-02-11 13:52:39 följande:

Tack hörrni <3 Den lilla levde och hjärtat slog på fint därinne. Kan för tillfället iallafall andas ut :)

Hurra!! Ta hand om dig!
  • Sylphide
    Emlan93 skrev 2021-02-11 15:02:22 följande:

Åh vad skönt!

Funderade, vid första graviditets "mötet" med BM. Skrev in mig och har en tid om två veckor. Gör de ultraljud då? :)

Nej det gör inget ultraljud på rutin så tidigt. En del landsting erbjuder KUB eller ultraljud v.11-13 och i alla landsting erbjuds ultraljud ca v.18-20
  • Sylphide

Wow 32 gravida i listan redan!

Jag väntar nog med Facebook-grupp lite. Vill va mer anonym ett tag till. Men hoppas många hänger kvar i den här tråden.

Nu känns det som det är mycket oro hos många (inklusive mig själv) vilket är helt naturligt. Men tänk om bara någon/ett par månader till är vi förbi första trimestern och då känner vi oss förhoppningsvis lite lugnare. Tror ni inte det? :)

• Sylphide
    081214 skrev 2021-02-13 08:13:54 följande:

Bara jag som fortfarande tar dagliga graviditetstest? Köpte ett paket med 15 stickor i. Testade positivt på den första jag tog så nu har jag unnat mig att få se ordentlig stegring! Men tror inte det blir starkare nu x) lyxigt att få positivt graviditetstest minst en gång om dagen i 10 dagar :D det får det hela att kännas lite mer verkligt.

Här är dagens :)

Bara tagit v 4+1 och 5+0 och det var stor skillnad i hur starkt strecket var och hur snabbt det kom. Har några test kvar så ska nog ta ett imorgon 6+0 också. Det var i 6+1 jag fick missfall förra (första) gången. Vill så gärna komma förbi den tiden.

Har min första inskrivning på onsdag =)
  • Sylphide
    Elviran78 skrev 2021-02-14 10:29:04 följande:

Vad roligt att se hur olika alla gör. Tanken att göra ett till graviditetstest efter att jag fått ett positivt besked har aldrig slagit mig. Men förstår att det kan vara skönt att kolla för att det skapar en känsla av kontroll och så förstås kul att se det där strecket igen ????

Har aldrig tagit mer än ett positivt test när jag varit gravid med mina 3 tidigare barn. Har nog blivit nojigare med åldern och efter missfallet. O så hade jag köpt förpackning med typ 10 test så jag tänkte varför inte?
  • Sylphide

6+1 idag. Tog min första Postafen. Känner mig så trött och illamående, som en bakfylla =/ Orkar inget. Bara kolla på serier...

• Sylphide
    GlitterLina skrev 2021-02-15 09:59:45 följande:

Hej ni kan ta bort mig från listan :( :(

Missfall på g

Fick ju fina plus & 2-3 på digitala förra veckan

Men sen försvann symtomen & testade då svagare & blankt så detta skiter sig igen :(

Lycka till ni alla andra

Jag beklagar =(
  • Sylphide
    Al88 skrev 2021-02-16 17:10:20 följande:

Tror ni att förlossningen kommer att tillåta 2 personer igen?Fick min son i mars 2020 och då hade reglerna preeeeecis börjat håll..tänkte att vaccinationerna är igång så kanske det lättas upp till oktober

Jag vill tro att de restriktionerna lättat i oktober ja. Om vaccinationerna går som de ska.
  • Sylphide

Min man ska va med via videosamtal på de ultraljud jag har. Känns okej även om jag helst hade velat ha honom i samma rum såklart. Tror det är tillåtet med videosamtal på de flesta ställen i landet.

Har KUB bokat till 1 april ????

Svar på tråden BF Oktober 2021