Inlägg från: Emlan93 |Visa alla inlägg
  • Emlan93

BF Oktober 2021

Snäckan92 skrev 2021-02-13 11:05:58 följande:

Förstår er helt :) är bara jag som är otålig, haha ")

Jo, asså man vill ju göra allt. Jag som person är egentligen obotligt otålig, optimistisk och impulsiv. Men hela denna resa bara till idag har varit så mycket känslor. Mycket tankar, Det känns inte som detta händer, att detta ska hända mig, att det ska gå bra. Fy, så hemskt! Försöker vara glad men är så rädd för att bli ledsen. Ush ush.. innan jag blev gravid nu trodde jag inte vi skulle kunna bli gravida alls. Så jag vet att jag måste chill ner, så svårt dock..
  • Emlan93
    GlitterLina skrev 2021-02-15 09:59:45 följande:

Hej ni kan ta bort mig från listan :( :(

Missfall på g

Fick ju fina plus & 2-3 på digitala förra veckan

Men sen försvann symtomen & testade då svagare & blankt så detta skiter sig igen :(

Lycka till ni alla andra

Åh nej vad tråkigt att höra! Massa kram!
  • Emlan93
    Fihof skrev 2021-02-15 21:03:50 följande:

Hej! Spännande att läsa allas inlägg. Själv är jag i vecka 6 och har bf 14 oktober. Har mått illa och haft liknande mensvärk men inget annat än. Hur går det för er alla? :)

Hej! :) lite samma som dig! Jag är i vecka 5, mår lite illa då och då, igårkväll kände jag mig såå trött och kall, frös jättemycket. Tycker också jag upplever mig själv lite känsligare, var typ helt låg igår, hoppas på en gladare dag idag. Annars lite lite ömma bröst när man känner efter, men framförallt är de något större. Tempar fortfarande, blev lite nojig igår, hade en tempdipp, imose gick den upp igen. Kanske ska sluta tempa snart :)
  • Emlan93
    mittuppeilivet skrev 2021-02-16 07:57:35 följande:

Hej alla! Var inne och läste här lite för var nyfiken :) jag har bf 10/9 och är i v11 nu. Har tampats med illamående och kräkningar sen v6 och har en hel del tips att dela med mig av om ni är intresserade, jag vet själv hur hopplös jag kände mig där ett tag.

- ät ofta och lite, testa fram vad som funkar för dig och vad du får ner. För mig funkade frukt och glass alltid bäst när jag mådde som sämst. Jag vet att det suger att äta när man mår illa, men man mår oftast illa för man är hungrig. Ät på nåt varje timme är det som funkar allra bäst. Undvik att bli för mätt.

- undvik det som triggar illamåendet, t.ex. matos eller viss mat

- drick mycket vatten för att inte bli uttorkad!

- testa postafen och åksjukeband (funkade ej för mig dock men för vissa funkar det)

- om de ej funkar be att få legrigan och legrigan comp utskrivet. Legrigan comp innehåller koffein så man inte ska bli så trött. Vanliga legrigan är bättre då att ta på kvällen.

Dessa har varit min life saver och gjort att jag kunnat äta.

- testa akupunktur, funkade bra för mig

- extra vitamin b6 tillskott ska ev hjälpa mot illamående

- jag har en flaska pepparmintolja på mitt nattduksbord som jag luktar på ibland för att lugna magen

- ingefära i form av ingefärste och ingefärstabletter hjälper de flesta, jag använde det mkt när jag mådde som sämst så nu tolererar jag inte ingefära längre, det är det värsta jag kan tänka på just nu

- ta dina vitaminer på kvällen istället om du spyr som mest på dagen

- ta en vecka i taget och ibland en dag i taget, håll ut!

Hoppas detta hjälper nån av er där ute som mår illa <3

Hej! Tack för tips! :) vill bara påpeka just koffein intag och ingefära. Får man det medicinskt utskrivet är det säkert helt okej att knapra :). Annars enligt livsmedelsverket ser det en begränsad mängd koffein("Den som är gravid bör inte få i sig mer än 200 milligram koffein totalt per dag") samt att de utreder just nu även om en viss mängd ingefära kan vara skadligt under graviditeten ("Livsmedelsverket tittar just nu på om det kan vara skadligt att äta stora mängder ingefära när man är gravid, till exempel i form av ingefärsshots, te av ingefärspulver eller kosttillskott med ingefära") <3
  • Emlan93
    Violetflame skrev 2021-02-16 08:55:50 följande:

Hej,

Jag undrar hur länge alla väntar med att berätta för nära och kära? Jag kliver in i v.6 idag och det känns så svår att hålla detta hemligt. Samtidigt så vill jag verkligen vänta. Men hur gör ni, någon som delat med sig av nyheten redan?

Jag är också nyfiken på hur ni tänker! :)

Själv har jag en sån dröm att få berätta på julafton, men blir ju lite svårt nu haha. Men närmsta högtid är ju påsk så hade ju varit fint att få berätta för sina föräldrar då. Skulle isåfall vara i v.11+ så v.12. Men kub blir väl isåfall först veckan efter. Jag vill hålla mig tills dess för vår egen skull. Så tänker vi just nu. Vi har inte berättat för någon annan ännu. :)
  • Emlan93
    Liiten2021 skrev 2021-02-16 10:41:04 följande:

Japp jag fick en ny tid om två veckor. Men jag tror att jag ska åka in till gyn akuten i helgen ( 10 mil bort) Jag bor i en liten stad med inte lika bra utrustningen. Så får vi se om de ser något eller inte .

Har läst om fler som inte sett något i v 6 men veckan efter både foster och ett tickade hjärta.

Men det känns inte bra . Jag tror inte det finns något foster ändå. Har dock alla gravsymtom kvar.

Läkaren trodde bara att det var väldigt tidigt . Hmm .

Håller alla tummarna! Har också läst att det är vanligt att man inter ser något så tidigt. Kan ju bero på att man tex haft en senare äl än vad man trott osv. Kram <3
  • Emlan93
    Liiten2021 skrev 2021-02-16 11:27:26 följande:

Vet du ( någon) om man kan ha en senare äl även om man testat med äl stickor? Jag fick en glad gubbe den 17 januari på eftermiddagen .

Jag själv upplever äl-testerna luriga. Fick positivt äl test på lördagen, på måndagen visade äl testet ännu starkare än testlinjen och troligtvis hade jag äl på fredagen den 29/1.

Jag har också haft positivt flera gånger tidigare under samma cykel, fast första positiva inte genererade i äl direkt, utan bekräftadöl kom först 10 dagar senare. Men kan ju inte veta säkert såklart! Har använt NC för att få bekräftad äl. Denna månad nu när jag blev gravid tog jag temppaus så kan inte veta säkert.
  • Emlan93
    Liiten2021 skrev 2021-02-16 12:09:45 följande:

Åh hoppas hoppas att äl skedde senare .

Om så måste äl dock ha kommit mer än 15 dagar efter mens

Håller tummarna!!
  • Emlan93
    viljaa skrev 2021-02-19 09:41:57 följande:

Hej alla ! Får man dyka in här ? Plussade imorse med cb digital som säger 1-2 veckor. Fattar inte alls att jag är gravid, borde varit omöjligt men the sticks don?t lie ;) ! Har haft en superoregelbunden cykel, ammar mycket och eftersom vi även har en 9 månader gammal dotter så har ju tillfällena där lilla fröet kunnat bli till varit otroligt begränsade. Blev troligen gravid på dag 24..?? Så detta frö verkade verkligen vilja bli till :D superoplanerat med andra ord men vi är lika glada för det. Hoppas det stannar kvar! BF borde bli någon gång i slutet av oktober. Vilka är ni andra som hänger här?

Hej och grattis till plusset!! :) Jag går in i v.6 idag (5+0), om man räknar sista mens är bf 16/10, om man räknar trolig äl-dag bf 21/10, men går efter äl-dag tills vidare, det är kanske roligare att få bli framflyttad än tillbakaflyttad hehe. Det är vårt första barnet och det känns bara helt overkligt, hoppas allt ska gå bra. Tycker symtomen går upp och ner, senaste dagarna har jag inte kännt så mycket förutom att jag blivit ordentligt förskyld. I början av veckan kände jag mer illamående mm. Hur mår du? :)
  • Emlan93
    Missdecibel86 skrev 2021-02-19 13:08:54 följande:

För mig verkar det va dåligt, fick samma lilla blodstrimma efter toabesök idag som jag fick sist innan mitt missfall :'(

Jag hade "blodstrimmor", brunt och rosa I flytningarna från dagen innan jag plussade som höll I typ en vecka. Nu har det lagt sig. Hoppas att det ska gå bra ändå! Det är ju tydligen normalt även om man blir sjukt orolig! Kram!
  • Emlan93
    Ritzy skrev 2021-02-19 14:00:17 följande:

Grattis till plusset! Och hoppas det håller sig kvar :) Jag fick också missfall i januari och har inte heller hundra koll, men jag tror att jag har BF 17 oktober. Har faktiskt bokat tid hos bm, men längre fram (mitten på mars), vill inte träffa dem så tidigt som förra gången om det inte blir något...

Hej! :) Bokade du privat? jag bokade ett tidigt ultraljud igår till i slutet av mars hos en privat klinik, ska vara runt v.9-10 ungefär då om allt går bra.... Frågade BM där jag ska ha mitt inskrivningssamtal först om det kunde göra vul i samband med det, såklart kunde de inte det men värt att fråga iallafall hehe:)
  • Emlan93
    Ritzy skrev 2021-02-19 15:07:12 följande:

Nej, det är bara inskrivningssamtal jag ska på då. Är lite sugen på att boka privat, för jag tror inte de kommer erbjuda det hos min vanliga BM. Men skadar ju inte att fråga iofs :) hur mycket betalar du då för privat ul?

Ja okej :) det kostade 900kr för ett tidigt ultraljud, 30 min. Det är ju inte så långt att vänta till v.12 från att jag bokade detta men men.
  • Emlan93
    Missdecibel86 skrev 2021-02-19 15:16:11 följande:

Tack <3 jag hoppas, ryggvärken är inte konstant men maler i mage o bröst så hoppas det är ett gott tecken.

Håller tummarna! Jag har också haft en del molvärk, trodde verkligen mensen skulle komma så blev så överraskad när jag plussa.
  • Emlan93
    Missdecibel86 skrev 2021-02-19 15:45:45 följande:

Jag väntar vårt fjärde, men med de tre första hade jag inga känningar alls, men med missfallet fick jag molvärk, därför nojar man haha

Hur långt är du gången?

Ja okej :) Jag nojar med!! Gick precis i in i v.6 så inte sååå gravid ännu hehe!
  • Emlan93
    viljaa skrev 2021-02-19 15:54:56 följande:

Åh vad roligt och grattis sjölv :) är ju inte så längesen jag var gravid första gången och det kändes om möjligt ännu mer overkligt än denna gången :) så spännande att få uppleva verkligen. Jag mår bra. Känner inte av det så mycket, blev jättechockad av plusset för har inte känt nåt annorlunda än förra cykeln. Vet ju inte hur jag förhåller mig till bim eller nåt så vet inte om det är för ?tidigt? för mig att känna nåt kanske. Vad har du mer haft för symptom? Hur gammal är du ? :)

Tack!! :) ja, men kanske är så när man faktiskt upplevt det innan. Jag fattar inte ännu. Lär nog ta ett tag asså! Så kan det ju absolut vara! Varit lite lite öm i brösten, känt mig lite trött, lite stickningar i magen då och då. Men annars inte så jättemycket så förutom upp och ner i humöret. Jag är 27, fyller 28 i oktober liksom min sambo så det blir spännande detta, vem vet, får kanske dela min födelsedag i framtiden :) hur gammal är du?
  • Emlan93

Troligtvus tidigt missfall idag :'(. Jag började blöda imorse efter sex och det har kommit mycket blod, blöder fortfarande. Även värk i högerdel av magen så har varit inne på gynakuten. De har tagit prover och gjort vul. De såg ingenting på VUL, inga tecken på graviditet i v5+1, de såg att jag var svullen på högersida så nu behöver jag göra uppföljning för att se om det är utomkvedshavandeskap.. fy fan vilken dag, så i chock och ledsen såklart. Jag checkar ut tills vidare. Önskar er andra lycka till <3

• Emlan93

BF 1/10 - Jessnr4, femte barnet

BF 3/10 - Lilly2015, andra barnet

BF 3/10 - MrsFerh, andra barnet

BF 3/10- Malinholmberg, första barnet

BF 4/10 EnPetra, andra barnet

BF 4/10 Fellan95, första barnet

BF 5/10 90sbaby, första barnet

BF 5/10 Al88, tredje barnet

BF 5/10 Tussan94, andra barnet

BF 5/10 - Fru89, andra barnet

BF 6/10 - Mria, andra barnet (+ 2 bonusar)

BF 7/10 Sussna85, tredje barnet

BF 7/10 Aklejan, andra barnet

BF 10/10 Sylphide fjärde barnet

BF 10/10 Liiten2021 sjätte barnet

BF 11/10 Manda25, andra barnet

BF 11/10 Traska, tredje barnet

BF 11/10 Jagerika, första barnet

BF 11/10 Annika79, andra barnet

BF 13/10 Grönärskönt, första barnet

BF 15/10 Elviran78, fjärde barnet

BF 15/10 Sandyyy90, första barnet

BF 15/10 Mrs87a, andra barnet

BF 16/10 081214, fjärde barnet

BF 17/10 FruGryning fjärde barnet

BF 17/10 Ritzy, andra barnet

BF 18/10 Rollingsky, fjärde barnet

BF 18/10 violetflame, första barnet

BF 19/10 Snäckan92, första barnet

BF 20/10 KaDa89, andra barnet (+1 bonus)

BF 22/10 Zvartaliljan86, fjärde barnet

BF 22/10 Soon2be4, andra barnet

BF 22/10 Nojjig, tredje barnet

BF 26/10 Saran92, tredje barnet

BF 26/10 Tlm, tredje barnet

BF 26/10 viljaa, 27, andra barnet

BF 27/10, smurfem, 34 år, första barnet (ett MA)

BF 29/10, MissDecibel86, fjärde barnet, (ett mf)

BF 31/10, buslur, 27 år, andra barnet (ett MF)

Svar på tråden BF Oktober 2021