BF Oktober 2021
Förstår er helt :) är bara jag som är otålig, haha ")
Förstår er helt :) är bara jag som är otålig, haha ")
Hej ni kan ta bort mig från listan :( :(
Missfall på g
Fick ju fina plus & 2-3 på digitala förra veckan
Men sen försvann symtomen & testade då svagare & blankt så detta skiter sig igen :(
Lycka till ni alla andra
Hej! Spännande att läsa allas inlägg. Själv är jag i vecka 6 och har bf 14 oktober. Har mått illa och haft liknande mensvärk men inget annat än. Hur går det för er alla? :)
Hej alla! Var inne och läste här lite för var nyfiken :) jag har bf 10/9 och är i v11 nu. Har tampats med illamående och kräkningar sen v6 och har en hel del tips att dela med mig av om ni är intresserade, jag vet själv hur hopplös jag kände mig där ett tag.
- ät ofta och lite, testa fram vad som funkar för dig och vad du får ner. För mig funkade frukt och glass alltid bäst när jag mådde som sämst. Jag vet att det suger att äta när man mår illa, men man mår oftast illa för man är hungrig. Ät på nåt varje timme är det som funkar allra bäst. Undvik att bli för mätt.
- undvik det som triggar illamåendet, t.ex. matos eller viss mat
- drick mycket vatten för att inte bli uttorkad!
- testa postafen och åksjukeband (funkade ej för mig dock men för vissa funkar det)
- om de ej funkar be att få legrigan och legrigan comp utskrivet. Legrigan comp innehåller koffein så man inte ska bli så trött. Vanliga legrigan är bättre då att ta på kvällen.
Dessa har varit min life saver och gjort att jag kunnat äta.
- testa akupunktur, funkade bra för mig
- extra vitamin b6 tillskott ska ev hjälpa mot illamående
- jag har en flaska pepparmintolja på mitt nattduksbord som jag luktar på ibland för att lugna magen
- ingefära i form av ingefärste och ingefärstabletter hjälper de flesta, jag använde det mkt när jag mådde som sämst så nu tolererar jag inte ingefära längre, det är det värsta jag kan tänka på just nu
- ta dina vitaminer på kvällen istället om du spyr som mest på dagen
- ta en vecka i taget och ibland en dag i taget, håll ut!
Hoppas detta hjälper nån av er där ute som mår illa <3
Hej,
Jag undrar hur länge alla väntar med att berätta för nära och kära? Jag kliver in i v.6 idag och det känns så svår att hålla detta hemligt. Samtidigt så vill jag verkligen vänta. Men hur gör ni, någon som delat med sig av nyheten redan?
Japp jag fick en ny tid om två veckor. Men jag tror att jag ska åka in till gyn akuten i helgen ( 10 mil bort) Jag bor i en liten stad med inte lika bra utrustningen. Så får vi se om de ser något eller inte .
Har läst om fler som inte sett något i v 6 men veckan efter både foster och ett tickade hjärta.
Men det känns inte bra . Jag tror inte det finns något foster ändå. Har dock alla gravsymtom kvar.
Läkaren trodde bara att det var väldigt tidigt . Hmm .
Vet du ( någon) om man kan ha en senare äl även om man testat med äl stickor? Jag fick en glad gubbe den 17 januari på eftermiddagen .
Åh hoppas hoppas att äl skedde senare .
Om så måste äl dock ha kommit mer än 15 dagar efter mens
Hej alla ! Får man dyka in här ? Plussade imorse med cb digital som säger 1-2 veckor. Fattar inte alls att jag är gravid, borde varit omöjligt men the sticks don?t lie ;) ! Har haft en superoregelbunden cykel, ammar mycket och eftersom vi även har en 9 månader gammal dotter så har ju tillfällena där lilla fröet kunnat bli till varit otroligt begränsade. Blev troligen gravid på dag 24..?? Så detta frö verkade verkligen vilja bli till :D superoplanerat med andra ord men vi är lika glada för det. Hoppas det stannar kvar! BF borde bli någon gång i slutet av oktober. Vilka är ni andra som hänger här?
För mig verkar det va dåligt, fick samma lilla blodstrimma efter toabesök idag som jag fick sist innan mitt missfall :'(
Grattis till plusset! Och hoppas det håller sig kvar :) Jag fick också missfall i januari och har inte heller hundra koll, men jag tror att jag har BF 17 oktober. Har faktiskt bokat tid hos bm, men längre fram (mitten på mars), vill inte träffa dem så tidigt som förra gången om det inte blir något...
Nej, det är bara inskrivningssamtal jag ska på då. Är lite sugen på att boka privat, för jag tror inte de kommer erbjuda det hos min vanliga BM. Men skadar ju inte att fråga iofs :) hur mycket betalar du då för privat ul?
Tack <3 jag hoppas, ryggvärken är inte konstant men maler i mage o bröst så hoppas det är ett gott tecken.
Jag väntar vårt fjärde, men med de tre första hade jag inga känningar alls, men med missfallet fick jag molvärk, därför nojar man haha
Hur långt är du gången?
Åh vad roligt och grattis sjölv :) är ju inte så längesen jag var gravid första gången och det kändes om möjligt ännu mer overkligt än denna gången :) så spännande att få uppleva verkligen. Jag mår bra. Känner inte av det så mycket, blev jättechockad av plusset för har inte känt nåt annorlunda än förra cykeln. Vet ju inte hur jag förhåller mig till bim eller nåt så vet inte om det är för ?tidigt? för mig att känna nåt kanske. Vad har du mer haft för symptom? Hur gammal är du ? :)
Troligtvus tidigt missfall idag :'(. Jag började blöda imorse efter sex och det har kommit mycket blod, blöder fortfarande. Även värk i högerdel av magen så har varit inne på gynakuten. De har tagit prover och gjort vul. De såg ingenting på VUL, inga tecken på graviditet i v5+1, de såg att jag var svullen på högersida så nu behöver jag göra uppföljning för att se om det är utomkvedshavandeskap.. fy fan vilken dag, så i chock och ledsen såklart. Jag checkar ut tills vidare. Önskar er andra lycka till <3
BF 1/10 - Jessnr4, femte barnet
BF 3/10 - Lilly2015, andra barnet
BF 3/10 - MrsFerh, andra barnet
BF 3/10- Malinholmberg, första barnet
BF 4/10 EnPetra, andra barnet
BF 4/10 Fellan95, första barnet
BF 5/10 90sbaby, första barnet
BF 5/10 Al88, tredje barnet
BF 5/10 Tussan94, andra barnet
BF 5/10 - Fru89, andra barnet
BF 6/10 - Mria, andra barnet (+ 2 bonusar)
BF 7/10 Sussna85, tredje barnet
BF 7/10 Aklejan, andra barnet
BF 10/10 Sylphide fjärde barnet
BF 10/10 Liiten2021 sjätte barnet
BF 11/10 Manda25, andra barnet
BF 11/10 Traska, tredje barnet
BF 11/10 Jagerika, första barnet
BF 11/10 Annika79, andra barnet
BF 13/10 Grönärskönt, första barnet
BF 15/10 Elviran78, fjärde barnet
BF 15/10 Sandyyy90, första barnet
BF 15/10 Mrs87a, andra barnet
BF 16/10 081214, fjärde barnet
BF 17/10 FruGryning fjärde barnet
BF 17/10 Ritzy, andra barnet
BF 18/10 Rollingsky, fjärde barnet
BF 18/10 violetflame, första barnet
BF 19/10 Snäckan92, första barnet
BF 20/10 KaDa89, andra barnet (+1 bonus)
BF 22/10 Zvartaliljan86, fjärde barnet
BF 22/10 Soon2be4, andra barnet
BF 22/10 Nojjig, tredje barnet
BF 26/10 Saran92, tredje barnet
BF 26/10 Tlm, tredje barnet
BF 26/10 viljaa, 27, andra barnet
BF 27/10, smurfem, 34 år, första barnet (ett MA)
BF 29/10, MissDecibel86, fjärde barnet, (ett mf)
BF 31/10, buslur, 27 år, andra barnet (ett MF)