Inlägg från: Baconpie |Visa alla inlägg
  • Baconpie

BF Oktober 2021

GrodanS77 skrev 2021-03-08 06:02:11 följande:

Jag hoppas innerligt att det går bra för er som blöder! Kramar till er!

Tack! <3
  • Baconpie
    Abrakadbra skrev 2021-03-08 12:57:03 följande:

Är I vecka 7+1

Samma för mig. Ska vänta och se, men nu kom det mer blod och smärta. Nojig över hur det ska gå på jobbet idag... jobbar kväll nämligen. Tror verkligen jag fått missfall nu när jag inte känner mig gravid längre. Hur går det för dig?

Åh jag förstår precis. Jag har också haft lite mindre blödningar idag. Jag valde att sjukskriva mig, har ett jobb där jag måste vara fokuserad och närvarande och det går inte nu. Jag har ganska kraftigt illamående, vet inte om det är ett gott tecken men känner mig gravid. Fick tillslut tag på en privat gyn som kunde erbjuda undersökning och vul på fredag, då är jag i 7+2 så om något lever bör det nog gå att se.

Har du fortsatt blödning?
  • Baconpie
    viljaa skrev 2021-03-09 21:27:20 följande:

Hur har det gått för er som blöder? Har ni fått tag på vård eller har det slutat?<3

Jag fick en till lite större blödning igår med en STOR klump och sen avtog det. Nu mest när jag torkar, men idag känner jag mig inte gravid längre.. symtomen känns avtagande. Men jag får vul på fredag, får stå ut tills dess med ovissheten.
  • Baconpie
    GrodanS77 skrev 2021-03-10 10:03:22 följande:

Håller tummarna för att det går bra på fredag! Både jag och Sussna har ju haft blödningar där det hittills har gått bra. Jag hoppas att det är samma för dig! Jag hade också stora klumpar.

Tack snälla för dina ord. Jag hoppas innerligt att få se ett litet hjärta på fredag. Än är det nog möjligt.

Har dina blödningar avtagit helt?
  • Baconpie

Ville uppdatera nu efter VUL. Fick besked om att det inte är en normal graviditet, verkade ha avstannat. Kunde se två tomma hinnsäckar. Så tråkigt! Läkaren ville inte säga 100 % säkert missfall men mycket sannolikt. Fick ta blod för hcg och får uppföljning med nytt VUL och hcg på torsdag.

• Baconpie
    GrodanS77 skrev 2021-03-12 13:04:46 följande:

Nej men va tråkigt! Så det skulle ha varit tvillingar?

Finns det någon chans att du är kortare gången än vad du tror? För visst skulle du vara i v7+nån dag?

Jättebra ivarjefall att de följer upp om en vecka! För är de inte helt säkra så är det bättre att avvakta. Så här tidigt kan några enstaka dagars fel i graviditetslängd göra jättestor skillnad på vad man ser. Förstår dock att tiden fram till dess känns förjävlig!

Ja, det verkar som om det skulle blivit tvillingar. Jag plussade rätt starkt på ÄL+9 och jag har tempat och gjort ÄL-tester, låg bara två dagar precis vid ÄL, så tror tyvärr inte det kan förklaras med kortare gången. Enligt läkaren 7+1 idag men enligt mig 7+2. Det är tidigt, men hinnsäckarna hade inte ens gulkropp, vilket bör kunna ses. Jag är helt inställd på missfall nu iaf, återstår att se om kroppen fattar galoppen. Fortfarande väldigt illamående, vilket känns outhärdligt nu när lidandet ger noll avkastning.
  • Baconpie
    Enkeli skrev 2021-03-12 14:00:42 följande:

Förstår dig verkligen!! Jag har mått riktigt illa jag med, kräkts flera gånger om dagen. Varit trött, känslig för lukter.. är också 7+2 men med en tom säck bara. Riktig för jävligt!

Har ni blivit gravida naturligt? För oss var det IVF

Vad tråkigt! Sån besvikelse när man känt sig så gravid, hoppas symtomen avtar snabbt. Jag ska vänta en vecka, annars blir det cytotec för mig med. Tänkte du påbörja direkt?

Vi blev gravida naturligt, dock försökt länge och jag är 36 och min sambo 40. Vi hade precis fått hjälp på fertilitetsmottagningen när vi blev spontant gravida och nu måste vi försöka ett år till innan vi kan få hjälp. Suck!
  • Baconpie
    Enkeli skrev 2021-03-12 16:03:21 följande:

Men åhh känner med dig. Stackars!! Men mirakel kanske kan hända igen? Jag har tagit cytotec nu och väntar på att det ska verka.. vi fortsätter med nytt försök, men troligen i finland- där har man möjlighet göra pgt;a så slipper man försöka gång på gång i onödan!

Hur har det gått för dig? Har tänkt på dig sen igår och hoppas på att förloppet varit så smidigt som bara möjligt. Aldrig hört om Pgt-a innan men läste lite nu, det verkar ju väldigt smart. Ska man göra ett sånt krävande ingrepp som IVF vill man ju gärna maximera chanserna.
  • Baconpie

Ville uppdatera er! Var nyss på uppföljande ultraljud, för 6 dagar sen två tomma hinnsäckar. Idag ett embryo med hjärtslag i v8+0!! Så chockad. Här har jag googlat cytotec och gett upp, så fanns det en liten krabat!

• Baconpie
    081214 skrev 2021-03-18 16:10:19 följande:

Underbara nyheter! Så glad för er skull!!

Tack! Jag är superlycklig!
Svar på tråden BF Oktober 2021