Inlägg från: Fru89 |Visa alla inlägg
  • Fru89

BF Oktober 2021

Wow!! Så många nya plus! Stort grattis!

Lägg gärna till er i BF-listan. Den börjar bli lååååång :)

(Kopiera, klistra in i ett nytt inlägg, skriv in ditt bf och publicera)

BF 1/10 - Jessnr4, femte barnet

BF 3/10 - Lilly2015, andra barnet

BF 3/10 - MrsFerh, andra barnet

BF 3/10- Malinholmberg, första barnet

BF 4/10 EnPetra, andra barnet

BF 4/10 Fellan95, första barnet

BF 5/10 Al88, tredje barnet

BF 5/10 Tussan94, andra barnet

BF 5/10 - Fru89, andra barnet

BF 6/10 - Mria, andra barnet (+ 2 bonusar)

BF 7/10 Sussna85, tredje barnet

BF 7/10 Aklejan, andra barnet

BF 10/10 Sylphide fjärde barnet

BF 10/10 Liiten2021 sjätte barnet

BF 11/10 Traska, tredje barnet

BF 11/10 Jagerika, första barnet

BF 11/10 Annika79, andra barnet

BF 13/10 Grönärskönt, första barnet

BF 15/10 Elviran78, fjärde barnet

BF 15/10 Sandyyy90, första barnet

BF 16/10 081214, fjärde barnet

BF 17/10 FruGryning fjärde barnet

BF 17/10 Ritzy, andra barnet

BF 18/10 Rollingsky, fjärde barnet

BF 18/10 violetflame, första barnet

BF 19/10 Snäckan92, första barnet

BF 20/10 KaDa89, andra barnet (+1 bonus)

BF 22/10 Zvartaliljan86, fjärde barnet

BF 22/10 Emlan93, första barnet

BF 22/10 Soon2be4, andra barnet

BF 22/10 Nojjig, tredje barnet

BF 26/10 Saran92, tredje barnet

BF 26/10 Tlm, tredje barnet

• Fru89

Idag har jag fått tid för kub, om två veckor är det dags. Ska bli så spännande :)

• Fru89
    Al88 skrev 2021-02-24 21:39:03 följande:

Vi har samma bf men här i Sthlm (Liljeholmen) vill de helst göra kub v 12+3-5 men antar att det är annat där du bor. Spännande med Kub:)

Aa, jag blev lite förvånad faktiskt. Hade räknat med att få tid om en månad, vet inte om hon räknat/tänkt fel. Men det får stå för dom. Förra graviditeten fick jag göra kub två gånger pga att dom hade räknat nästan två veckor fel plus att jag blev flyttad så fostret var för litet för att mätas ordentligt.
  • Fru89
    SkumGrönBanan skrev 2021-03-01 15:42:09 följande:

Är i tionde veckan. Har haft mycket illamående och typ ingen aptit alls. Godis, allt med kolsyra och ja det mesta som jag tidigare "behövt" har jag inte kunnat få i mig alls. Tills nu?

Kom nyss hem efter att ha varit ute en sväng på lunchen och fick toksug efter ett stort glas cola och hittade till min lycka också en kexchoklad. Nu kan jag inte sluta tänka på en kebabpizza. Vad är detta? Vilken himla vändning!

Återstår att se om det är högst tillfälligt eller håller i sig...

Hur känner ni inför mat och annat man kan trycka i sig?

Låter ganska likt mig. Jag har tyvärr mest sug för onyttigt, pizza, pommes, choklad. När illamåeendet är som värst är det det enda jag får i mig... var precis likadant första graviditeten. Då levde jag på donken i tre veckor. Hälsomsamt...?! Njaeee. Hehe
  • Fru89
    Hellsbelles skrev 2021-03-04 01:34:49 följande:

Får hoppa av fick åka in med akuta smärtor i förrgår dom såg något vid vul vid höger ägg stock har vaknat på uppvaket å fått komma tillbaka till avdelningen efter en titthålsoperation och dom berättade att dom var tvungna att ta bort höger äggledare ????????????

Ååh! Jag beklagar verkligen!

Hoppas du återhämtar dig snabbt.
  • Fru89
    Mikkanh skrev 2021-03-13 11:13:33 följande:

Någon mer som har ont i höften/ljumsken och ner mot fiffi?? Kommer som kramper o håller i sig ett bra tag tills det släpper kort. Orolig som vanligt att något skulle vara fel men kan det kanske vara tidig början på foglossning? Gör mest ont när man sitter ner och sitta med benen i kors ska vi inte ens tala om.

Är i v11(10+5).

Låter absolut som fogarna som spökar. Inget du behöver oroa dig för. Läs på om hur du ska sitta/stå/röra dig för att minska risken för värre smärta.
  • Fru89

Hur mår ni alla? Vilken vecka har ni kommit till?

Själv har jag precis gått in i vecka 12. Förra veckan var jag på tilltänkt kub-test med barnmorskan hade bokat in mig två veckor förtidigt, så bebis var för liten att mäta. Fått ny tid nästa vecka. Barnmorskan måste tänkt fel när hon bokade tiden första gången. Men jag är glad som fått en bonustitt :)

I övrigt mår jag sådär. Morgonillamåendet har gått över till eftermiddag/kvälls-illamående. Sjukt irriterande. Trött som vanligt också.

• Fru89
    Lilant skrev 2021-03-19 11:48:55 följande:

Fast nej du kan inte äns vara vecka 12+0 om du har bf i oktober än jag har bf 2 oktober å går inte in i vecka 12 försen på söndag så tidigast imorgon kan någoni denna grupp vara i vecka 12 alltså lördag :) så tyvärr inte en milstolpe då missfall risken går ner först 12+0 (13)

Nu säger du emot dig själv. Först säger du att hon inte kan vara i vecka 12, (12+0) och sen avslutar du med att risken för missfall slutar i 12+0 och att det då är vecka 13... vi säger alla lite olika. Men att vara I vecka tolv innebär 11 fulla veckor + dagar in i 12:e veckan.

Jag har bf 5/10 och är i vecka 12, 11+3.

Men detta går att diskutera i det oändliga, eftersom alla säger/tänker olika :)
  • Fru89
    E M A skrev 2021-03-20 14:18:06 följande:

Hej på er!

Jag är ny här. Är i vecka 10, bf 20 okt. Samma datum som min dotter på 6 år. Vi försökte i nästan 4 år innan vi fick henne och skulle precis påbörja ivf, så kom hon. Med denna lilla krabat upprepades mönstret helt. Väldigt konstigt, tom samma datum! För några dagar sedan fick jag se att det fanns en liten som vinkade där inne:). Oerhört lättad, då jag några dagar innan hade jätteont i magen för första ggn och jag dessutom är 38 år, så är ingen ungdom.

Första graviditeten fick jag hyperemesis gravidarum, extremt gravidillamående fr v 6 tom förlossningen, det värsta jag varit med om. Jag var/är superrädd att det skulle hända igen, men än så länge, peppar peppar, så är det vanligt gravidillamående jag har. Inget kul det heller, men inget alls i jämförelse med det jag hade förra gången. Andra symptom är ont i brösten, växtvärk och lite trötthet. Blir också väldigt andfådd även om det är bättre nu än de första veckorna.

Ja, det var en lång presentation, haha.

Välkommen!!

Men wow vilken story! Jag ryser.

Hoppas dock illamåendet stannar vid ?vanligt? gravidillamående så du slipper den upprepningen i alla fall.
  • Fru89

Är det någon aktivitet i Facebook-gruppen? :) funderar på om jag skulle gå med i den eller avvakta lite

• Fru89

Är det någon aktivitet i Facebook-gruppen? :) funderar på om jag skulle gå med i den eller avvakta lite

• Fru89

Den här veckan har bjudit på ett mycket väl godkänt KUB-test och sprattel i magen. Så mysigt att äntligen kunna känna liiite annat än bara illamående där ifrån. Haha. Precis gått in i vecka 14 och magen går inte längre att dölja.

Nu väntar 5 veckor till RUL.

Hur mår ni?

• Fru89
    Baconpie skrev 2021-04-01 18:20:19 följande:

Idag var jag på uppföljande vul efter period av blödning (som tack och lov slutat sen en vecka) och fick se ett litet foster som rörde sig. Så häftigt! Gynekologen sa att risken för missfall är obefintlig, vilket nästan känns för bra för att vara sant! Hon kunde också bekräfta att vi hade tvillingar från början och att blödningarna var ett tidigt missfall. Nu ser jag fram emot KUB 20/4, om det ser bra ut tror jag att jag ska köpa första bäbisplagget. Har ni andra gjort det?

Skönt att få en förklaring till blödningarna!

Fast att gynekologen säger att risk för missfall är obefintlig tycker jag är ganska oproffsigt, för så är ju inte fallet. Nu vill jag verkligen inte skrämma dig, men det kan ju faktiskt ske. Även om vi såklart håller alla tummar att allt ska gå bra :)

Jag väntar ju nummer två o kommer nog vänta med att köpa kläder tills jag gått igenom vad vi sparat sen tidigare. Dock har jag en blivande storasyster här hemma som längtar efter att få köpa ALLT till bebisen. Men tänker nog vänta till efter RUL, som vi gjorde med första innan vi började shoppa :)
  • Fru89
    Sussna85 skrev 2021-04-08 07:22:47 följande:

Åh jag har börjat känna bäbisen <3 för några dagar sen börja små små buffar och fladdrande,gick in i vecka 15 igår.

Jag känner en sån ödmjukhet inför att jag får uppleva detta igen. Och nu blir det ännu mer verkligt att man bakar en bäbis :D

Sååå mysigt! Jag kände första fladdret i vecka 13, tog några dagar innan jag kände nästa gång, efter det nån gång varannan dag ungefär. Men senaste två dagarna har jag känt några gånger per dag. Så det ökar i intensitet :) har också precis gått in i vecka 15
Svar på tråden BF Oktober 2021