Sussna85 skrev 2021-03-16 13:20:46 följande:
Har tänkt på dig :) Har du trappat ner och bort dina mediciner? Jag tog ett eget beslut att fortsätta tills vecka 12. Så imorgon har jag trappat ner klart och avslutar då. Lite skrämmande är det tycker jag att avsluta.
Ja jag känner så igen dina orostankar <3 Jag kände att jag bara måsta ta ett privat ultraljud,fast jag hade varit på ett för två veckor sen via allmänna vården. Så punga ut 200 euro,ca 2000 kr igår på ett privat,haha. Men de fick det vara värt för att en tidsfrist i oron. Hoppas och håller tummarna att allt fortsatt servrar ut för dig med imorgon! Längtar med att få känna rörelse,så då förhoppningsvis ska man kunna tagga ner ytterligare.
Tack va snäll du är som tänker på mig!
Jag ska börja trappa ned på mina mediciner på söndag. Förutom att jag redan slutat med kortisonet nu. Känns jobbigt att trappa ned/sluta men samtidigt så skönt att få slippa dem också. Alla dessa tider att hålla reda på. Kliniken har däremot sagt att jag ska fortsätta med trombyl. Måste kolla hur länge men tror till v36.
Ja, det är definitivt värt att betala lite för ett extra ultraljud för att inte mentalt gå i bitar. Den värsta kända risken med att göra många ultraljud är att barnet kan bli vänsterhänt. Det kan jag stå ut med
Är själv vänsterhänt så...
Hu ja, jag vill verkligen ha ultraljudet men vågar knappt.. så j-vla nervöst!
Men just nu, illamående, trött, och växtvärk i magen.
Magen växer kan jag säga. Det är både kul o jobbigt. Kul så länge det går bra, men skulle det gå dåligt så är det jobbigt att redan börjat få mage och försöka bli av med den igen. Har börjat använda mammabyxor eftersom jag hatar trycket över magen från vanliga byxor.
När jag väntade dottern var det ett lugn att kunna känna rörelser. (Även om jag var skitnojjig ändå
)Då visste man ju att pyret levde så man behövde inte vänta till nästa kontroll osv.