BF Oktober 2021
Stor lycka till till er ?kub?are ? idag! Hoppas att allt ser bra ut och att ni får bra värden!
Jag har inte förrän om drygt två veckor och väntan dit är lååååång!
Stor lycka till till er ?kub?are ? idag! Hoppas att allt ser bra ut och att ni får bra värden!
Jag har inte förrän om drygt två veckor och väntan dit är lååååång!
Alla gör väll fosterdiagnostisik i vecka 12? Man har ju ett ultraljud då man kollar ju inte blodprover men man kollar ju nackspallt och rygg :)
Grattis Mikkanh!
Förstår precis känslan innan ultraljudet! Va skönt att du fick så bra värden!
Grattis till er som har gjort kub/nipt där allt sett bra ut! Va skönt att ha kommit över den gränsen!
Själv har jag inte kub förrän nästa fredag! Det känns som evighetersevigheter till dess. Gjorde ett vul för två veckor sen. Det kunde jag leva på i ungefär 1,5 vecka men de senaste dagarna har nu oron börjat göra sig påmind igen. Så jobbigt! Nu är dessutom maken och dottern sjuka, så jag bara väntar på att jag ska åka på det också och inte kunna göra kuben nästa vecka. Vore ju katastrof typ! I varje fall för min mentala hälsa.
Traska, lyckades du får en ny tid för ditt kub? Jobbigt med den stressen!
Halloj,
Tänkte bara tala om att det gick bra på kub i fredags. Lillepyret levde och rörde runt i magen. Allt såg superbra ut och fick lägsta sannolikheten på trisomierna. Sååå skönt!
Jaha, skulle ha ul för kub imorgon som jag sett fram emot så mkt och nu fick vi reda på att min man har Corona... många tankar i huvudet just nu...
Jag har redan fått en ganska tydlig mage i v.13 och är i behov av ett par jobblämpliga byxor, men hittar prick ingenting!? Allting som inte är mysbyxor/leggings är slutsålt överallt. Sitter ni på något tips så är jag mycket tacksam.
Tack! Jo, jag har pratat med dem, men var absolut tvungen att avboka kuben. Jag fick en ny tid på mån, vilket är sista dagen att kunna göra kub, annars är det för sent sa hon. Jag har tagit ett Coronatest som visade negativt, men ska göra ett till i helgen. Är det negativt med kan jag gå på kuben annars blir det inget kub för min del. Mkt konstigt att de har så olika syn på olika ställen i Sverige...
Förstår fan inte hur ni i denna tråden räknar veckor du kan omöjligt vara i vecka 15 jag är i vecka 15 och har bf 2 veckor och 4 dagar innan dig
Hur ska ni göra med vaccin för covid under graviditeten? Vad har ni fått för rekommendationer?
Jag har fått datum för vaccination. Blev lite förvånad faktiskt. Men tydligen så rekommenderar man att vaccineras om man är över 35 o gravid. Känns lite läskigt men samtidigt så vill jag ju ta det. Kluven! Sist jag pratade med min bm så hade de inte fått några direktiv ang vaccination av gravida. Känns som om det är så mycket turer fram o tillbaka ang vad som rekommenderas. Vill inte riskera bebbe men inte heller mig själv...