Inlägg från: Sussna85 |Visa alla inlägg
  • Sussna85

BF Oktober 2021

Al88 skrev 2021-03-30 16:08:20 följande:

Grattis! Älskar när man ska berätta för barnen:)

Ja de blev glada :) Min son på 10 år sa att han hade misstänkt nått,jag har ju inte druckit öl och vin på länge sa han,haha :D
  • Sussna85
    Al88 skrev 2021-03-30 16:08:20 följande:

Grattis! Älskar när man ska berätta för barnen:)

Ja de blev glada :) Min son på 10 år sa att han hade misstänkt nått,jag har ju inte druckit öl och vin på länge sa han,haha :D
  • Sussna85
    MaTik skrev 2021-04-06 14:26:57 följande:

Hej, jag har KUB imorgon och känner mig jättenervös. Så rädd för att något ska vara fel, eller att det ska vara ett MA. Håll tummarna för mig!

rollingsky skrev 2021-04-06 16:30:13 följande:

Samma här! Har kub imorgon och är livrädd. Har berättat för ganska många om graviditeten och tänk om det är MA...

Lycka till båda två! Håller mina tummar att allt ser bra ut :) Är blodprovet taget som ska göras inför KUB? Så ni får svar direkt kanske?

• Sussna85
    Fru89 skrev 2021-04-06 22:54:00 följande:

Vem var det som höll i facebookgruppen? Tänka joina :)

BaraClara skrev 2021-04-07 06:21:20 följande:

Hej, jag är intresserad av att gå med i facebookgruppen om det är möjligt. Jag o min sambo ska få vårat 1:a barn 7 oktober

/Louise

Skriv till snäckan92 här på fb så kan hon bjuda in er säkert :)
  • Sussna85
    MaTik skrev 2021-04-07 10:30:51 följande:

Tack! För min del är det klart nu! Allt såg jättefint ut, är så lättad!

Så skönt! <3
  • Sussna85

Åh jag har börjat känna bäbisen <3 för några dagar sen börja små små buffar och fladdrande,gick in i vecka 15 igår.

Jag känner en sån ödmjukhet inför att jag får uppleva detta igen. Och nu blir det ännu mer verkligt att man bakar en bäbis :D

• Sussna85
    Fru89 skrev 2021-04-08 23:23:12 följande:

Sååå mysigt! Jag kände första fladdret i vecka 13, tog några dagar innan jag kände nästa gång, efter det nån gång varannan dag ungefär. Men senaste två dagarna har jag känt några gånger per dag. Så det ökar i intensitet :) har också precis gått in i vecka 15

Jo <3 jag tittade i mina anteckningar från mina två förra graviditeter,då kände jag fladder i vecka 12 redan tydligen,tänkte först att jag måst ha skrivit fel,men det stod så på båda anteckningar så :) kommer så väl ihåg med första barnet och det där riktigt första fladdret,den där känslan av en liten fisk i magen....kommer så väl ihåg min förvåning att det kändes som de kändes :D
  • Sussna85
    GrodanS77 skrev 2021-04-11 19:07:10 följande:

Halloj,

Tänkte bara tala om att det gick bra på kub i fredags. Lillepyret levde och rörde runt i magen. Allt såg superbra ut och fick lägsta sannolikheten på trisomierna. Sååå skönt!

Så skönt med både sprattlade bebis och bra resultat! :)
  • Sussna85
    Malinholmberg skrev 2021-04-20 11:54:53 följande:

Hej alla fina mammor!

Jag är i vecka 17 (16+1) och har ännu inte fått någon mage. Barnmorskan sa att jag inte skulle oroa mig för det då vi träffades förra veckan, på det besöket lyssnare vi på hjärtat och jag har även känt sparkar så vet ju rent teoretiskt att allt ska vara okej med barnet, men ändå, man är ju mamma och oroar sig för sitt barn. Är därför nyfiken på när era gravidmage började synas under er första graviditeten. Kanske kan era svar lugna mitt mammahjärta

Det tog länge innan jag fick mage med första barnet,kanske den började anas i vecka 19.. med andra ploppa navel ut i vecka 12 redanSkrattande
    Och nu med tredje så tog det igen relativt länge,mot vecka 15 så började magen inte vara helt platt på morgonen längre. Men härligt att få känna bebisen! Det är så coolt att få känna de små därinneHjärta
Svar på tråden BF Oktober 2021