Inlägg från: Gameofthrones |Visa alla inlägg
  • Gameofthrones

När väcker ni barnet på morgonen?

Man ska inte hålla på väcka bebisar dem behöver sova det är det bästa.

Min första , hade en bra rutin på sig själv, Vaknade runt 06.00-07.00, då var det vakna till lite och gå ut till öppna fsk. (alla mina barn varje dag, mån-torsdag ibland fredagar, helger bara vara hemma- gå i pyjamas =).  ) i din bebis ålder. 

Sen var det sovdags runt lunch, gick då på långpromenader till nästa öppna fsk/hem. Just när barnet sov på lunchtid hade jag tid för mig och äta, ta en kopp kaffe, bara vara mig en stund. Sen fart igen. 

Det är viktigt att lyssna på barnets signaler, man märker om barnet är trött, pigg, hungrig, mm. framförallt sova när bebisen behöver utan att väckas. 

Det ända jag har gjort när jag måste iväg på viktigt, viktigt ärende, kanske såsom vårdcentralen, BVC mm. Inget annat än så. 

• Gameofthrones

Jag började väcka mina barn när det var inskolning för dagis. Veckan före det började jag försiktigt att väcka dem för att dem skulle få en rutin. För att det inte skulle bli jobbigt på dagis. 

Idag gör jag så med mina barn, att jag väcker dem( ber dem ställa väckarklockan) åtminstone 1-2 dgr innan skolan börjar, när det har varit långlov. Mina barn vänder på dygnet som alla andra. Så dem blir trötta i normal kvällstid =)

Svar på tråden När väcker ni barnet på morgonen?