Inlägg från: Anonym (Miss) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Miss)

Är det bara jag eller är min fru lat?

Låter som du beskriver min man.

Idag var båda trötta så jag bad att vi skulle hjälpas åt med middagen. Mmmhhh lät det. När jag gjort klart allt utom salladen gick jag och kolla vart han tog vägen, då satt han och spelade med stängd dörr i sovrummet. Alltså! :)))

Iallafall. Han gör inget om jag inte säger till. Säger jag till så vill han ibland dra ut på det vilket jag sagt inte är ok längre utan gör han inget av eget driv så får han helt enkelt göra sakerna jag ber honom om och inte skjuta upp sysslorna till dagen efter.

Ber du henne göra något? Gör ena maten, kan den andra vika tvätt under tiden tex.

Jag gör kvällsmat till barnen. Sen ber jag sambon borsta tänderna och ta på pyjamas(säger jag inte till så händer inget) under tiden barnen blir läggdagsklara, ibland båda, ibland ett av barnen då ena tar längre tid att äta upp. Då städar jag bort under tiden, plockar leksaker, fyller sista i diskmaskinen mm. Mannen nattar ena barnet. Jag fixar klart barnet som ibland äter lite längre tid och nattar.

När vi ska sova så går mannen sista kvällsrundan med hunden(mannen går bara ut med hunden den gången) under tiden så plockar jag sista från oss, tömmer diskmaskinen, fixar kuddar och filtar i soffan osv.

Nån gång går jag ut med hunden sista och då får jag säga till vad som ska göras annars så händer det ingenting.

Jag gillar dock ordning och reda och vill att när man går upp på morgonen är allt fint. Därför tar jag på mig att göra det, men mannen får göra andra sysslor.

Visst hade jag önskat att han tog mer ansvar och gjorde saker utan att man måste be honom. Men hellre säga åt vad han ska göra än att jag gör allt och sedan irriterar mig på att jag får göra allt själv.

Svar på tråden Är det bara jag eller är min fru lat?