Inlägg från: Anonym (Trådstartare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Trådstartare)

Ska jag behöva göra en fjärde abort?

Jag har tidigare, i ungdomen gjort 3 aborter. Var femton vid första. Sen två täta då mina p-piller inte fungerade för mig. . Jag har ångrat dessa aborter och mått så dåligt och varit så ledsen. Jag har försökt trösta mig med att okej, jag var väldigt ung och det var väl rätt då. Denna tråden kommer därmed inte handla om mina tidigare aborter, kan det bli respekterat?

Det är 15 respektive 9 år sedan. Och jag har svurit på att aldrig göra en till.

Jag har där i mellan fått ett missfall.

Nu är jag gravid igen. I v7. Jag blev överlycklig och har längtat och vi har varit överens om att blir vi gravida så är det välkommet och inget tvivel. Hade aldrig annars slutat med skydd, kört dubbla med både p-piller och kondom i 9 år.

Min sambo var också glad till en början men har under de senaste två veckor tjafsar och bråkat om allt och nu säger han att han inte vill detta längre?!? Att vi borde göra en abort och gå vidare med livet?!? Han fick dessutom världens utbrott och blev våldsam, inte mot mig men slog i soffan osv. ALDRIG sett denna sidan av honom? Vi har känt varandra länge.

Jag är förtvivlad.

Vad ska jag göra? Gå med på vad han vill? Jag kommer inte klara en abort och vad händer med chansen till framtida barn? Hur ska jag leva med mig själv? Föda barnet själv? Är det någon som gjort detta och vill dela med sig?

Svar på tråden Ska jag behöva göra en fjärde abort?