Inlägg från: Enbättreman |Visa alla inlägg
  • Enbättreman

Otrohet - gått ett år nu..

Anonym (Deppig) skrev 2021-02-12 13:32:30 följande:

För ett år sen konfronterade jag min man med att ha varit otrogen med en kollega i 3 år. Bröt ihop, gick på egna samtal, gick på samtal tillsammans. Vi försöker fortfarande att få till allt här hemma och runtomkring. Men nu, ett år senare, mår jag fortfarande lika dåligt. Det har inte blivit bättre. Jag är sjukskriven till o från pga mitt mående, jag är arg och ledsen konstant hemma, jag litar inte på min man, det är nästan så att jag väntar på att han ska göra ytterligare ett sendsteg. Jag vet inte vad jag ska göra, vad vi ska göra. Vi gör saker tillsammans, men i bakhuvudet ligger det i huvudet sveket han utsatt mig för..

Hur länge mår man så här? Hur länge är okej att må så här? När börjar man lita och bry sig om livet igen?

Hej TS

Jag förstår hur du mår för jag har samma bakgrund. Fick för drygt 18 mån sedan reda på att min fru sedan många år varit otrogen en längre tid. Vi är båda 50+ och har ett i övrigt bra liv.

Jag/vi försöker fortfarande men jag tänker ofta att "nu orkar jag inte mer" eller "är jag inte värd bättre" eller "är det försent för mig att börja om".

Jag tror att vårt äktenskap snart är över eftersom jag inte tror att jag orkar länge till..

Skriv PM om du vill skriva och diskutera/ventilera privat.
  • Enbättreman
    Anonym (MindsetMagnus) skrev 2021-03-11 20:16:58 följande:

Ni måste prata med varandra, gör det hos en par/familjeterapeut, och var helt ärliga. Går inte att dölja sig bakom känslor eller tabun, ni måste välja varandra. Forgive and Forget. Glöm snedsteget, jag vet att det är lätt att säga, men man måste någonstans dra ett streck. Sedan kanske inte 18 månader är tillräckligt, men ge det tid, ventilera vad du känner och vad din partner fått dig känna. Hen skall känna ångest och svettas lite. 

Om du efter ni pratat helt tvärärligt med varandra och du känner att du faktiskt skulle ha det bättre ensam, så välj då separation med allt vad det betyder och se till att hantera sorgearbetet bra. Har du någon att prata med?

"Prata tvärärligt" hur tänkte du där? Det är ju liksom grundproblemet....jag vet ju inte när hon är ärligt????
  • Enbättreman
    Anonym (MindsetMagnus) skrev 2021-03-11 20:16:58 följande:

Ni måste prata med varandra, gör det hos en par/familjeterapeut, och var helt ärliga. Går inte att dölja sig bakom känslor eller tabun, ni måste välja varandra. Forgive and Forget. Glöm snedsteget, jag vet att det är lätt att säga, men man måste någonstans dra ett streck. Sedan kanske inte 18 månader är tillräckligt, men ge det tid, ventilera vad du känner och vad din partner fått dig känna. Hen skall känna ångest och svettas lite. 

Om du efter ni pratat helt tvärärligt med varandra och du känner att du faktiskt skulle ha det bättre ensam, så välj då separation med allt vad det betyder och se till att hantera sorgearbetet bra. Har du någon att prata med?

"Prata tvärärligt" hur tänkte du där? Det är ju liksom grundproblemet....jag vet ju inte när hon är ärligt????
Svar på tråden Otrohet - gått ett år nu..