Frågor om IVF, kliniker i Sthlm och antidepressiva
Hej,
Ledsen att få upp förhoppningarna genom att svara på detta inlägg, för jag har inga svar..
Däremot befinner vi oss i en väldigt liknande situation som er. Min sambo hade även han ca 2 miljoner spermier. Vi väntar på svar från reproduktionsmedicin Huddinge fortfarande (remissen skickades för 5 veckor sen nu), hur lång tid tog det för er att få svar efter att remissen skickades?
Vi har blivit informerade att det är Icsi som gäller. Att vanlig ivf troligtvis inte kommer fungera, och insemination nämnde läkaren inte överhuvudtaget, utan remiss direkt för icsi.
På tal om klinik. Vi kommer om vi blir godkända att få välja klinik själva, välja sophiahemmet.
Och det du skriver om antidepressiva. Jag själv fick det utskrivet för flera år sedan, då jag har väldiga problem med mitt psykiska mående vid mens. Alltså pmds. Och har ju inte blivit bättre att man varje månad plus det, deppar ihop totalt för att man får mens just för att det är ett bevis på att det inte fungerat med bebis den månaden heller ;) men då sa dom iallfall att det beror helt på vilken typ av medicin man äter, vissa fungerar att äta när man är gravid, andra inte. Så prata med din läkare och hör! Tänker på ett sätt att tiden med ivf kan bli en tung och påfrestande tid och man kanske inte vill skynda på uttrappningen just då? Men hör med din läkare :)
Nyfiken bara, hur kommer det sig att utredningen tog så lång tid? Var det för att de först inte hittade några spermier alls? För oss gick det på 1,5 månad när vi väl var igång nämligen.
Följs gärna åt under denna resa om du vill! Och STORT STORT lycka till!!