Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Är du för dödsstraff? Borde Sverige återinföra det?

Eftersom jag inte anser döden vara ett straff så är jag emot dödsstraff.

Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Aniiee
    Postman skrev 2021-02-15 23:01:20 följande:
    Vård ger jag inte ett skit för. Det fungerar inte. Vi har ju sett hur många exempel som helst genom åren där så kallade färdigbehandlade mördare släppts ut och gått raka vägen och dödat en ny.
    Det har hänt någon enstaka gång i Sverige genom historien, men vet du vilka stater i världen som har högst andel återfallsförbrytare? De med dödsstraff.....
    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Aniiee
    Postman skrev 2021-02-16 15:28:19 följande:
    Nej det är verkligen inte bara någon enstaka gång genom historien. Stämmer inte, googla får du se. Om inte annat kan du följa länken ovan som skribenten Krafs gav.

Ja om du har läst vad jag har skrivit innan i frågan så ser du vad jag känner.
    Det enda jag hittar med en snabb googling om återfallsmördare är 20%, med en ytterst osäker källa. Det kan ju låta mycket, men det ett så litet dataset som mord och mördare i Sverige så utgör ju varje återfall en stor procentandel. Så jag står nog fast vid att det endast hänt någon enstaka gång genom historien. Någon enstaka betyder inte en btw.....

Sedan om jag ska kommentera Krafs länk också, som inte innehåller statistik för mord, även där är andelen återfall i brott liten, mindre än 30%, men nu var det ju mord vi talade om.
Svar på tråden Är du för dödsstraff? Borde Sverige återinföra det?