Ni med ett barn
Anonym (Snoja) skrev 2021-03-07 10:33:48 följande:
Hej ni med ett barn!
Hr kommer det sig att ni inte skaffade fler? Var detta ett val eller blev det bara så? Vilka anser ni är fördelarna?
Efterfrågar bara från er som har ett barn o vet att ni inte kommer eller kan skaffa fler! Svar från er andra undabedes o jag vill vara höra det positiva med ett barn, inte det negativa tack
Nu ser jag många fördelar med ett barn. Man har gott om tid med barnet, slipper jobbiga syskonkonflikter, mer pengar över och mer tid till sig själv och sina egna intressen. De flesta jag känner med två eller fler barn är trötta och slitna, de bråkar betydligt mer och det tar självklart fler år att komma tillbaka till sin vanliga rytm med jobb, träning, intressen mm. Man får en nära relation till barnet som är positiv på många sätt. Man kan göra så många roliga saker tillsammans utan problem. Det är enklare att resa och gå på teater mm. Det är lättare att få barnvakt. Vi har gemensamma intressen och ägnar mycket tid till det, min son och jag. Samma för hans far. Inte lika stor risk för skilsmässa.
Ja, om jag bara tänker ur min synvinkel är det absolut mer positivt att bara ha ett barn. Det är faktiskt ett underbart liv vi har tillsammans och jag är mycket lycklig. Tror att min son är det också.