40+ med vuxna barn
Jag är 28 år med barn på 4 och 6 år. Inser att jag skaffat barn för tidigt även om jag då kände mig redo. Nu börjar mina gamla kompisar få sitt första barn. Jag har sån fruktansvärd ångest över att mina barn är vuxna när jag är runt 40 år. Livet jag levde innan barnen är jag inte sugen på att återgå till, delvis för att jag nu känner att det är en mindre viktig del av mitt liv samt att barnen är viktigare för mig än festandet. Jag har heller inte kvar de vänner jag hade eftersom jag inte vårdat relationerna under bebistiden då jag helt enkelt inte orkade eller kände att vi hade något gemensamt längre. Hur ska jag hantera denna livskrisen? Jag vill ha fler barn men har ingen att skaffa barn med och jag är absolut varken redo eller intresserad att träffa någon som är det. Jag känner så djupt att jag vill ha minst ett barn till så att jag har barn hemma till åtminstone 50-års ålder. Jag vill inte bli ensam. Hjälp.. jag är så fruktansvärt ledsen. Jag känner mig inte klar med varken bebistid eller redo för att ha vuxna barn så tidigt..