Inlägg från: Jag är bara jag |Visa alla inlägg
  • Jag är bara jag

Tom hinnsäck på VUL 9+0

Jag beklagar men v.10 som du är i ska man se ett foster tydligt på en gång. Även om du skulle vara en hel vecka mindre långt gången ska ett foster synas från v.8. Du har drabbats av MA med ett tillbakabildad foster. Inte alls ovanligt. Hände mig första graviditeten. VUL.10 syntes ett foster i storlek v.7 och en vecka senare syntes inte fostret alls. 

När missfallet väl satt igång blöder man mycket ja. Ju längre gången desto mer blöder man. Oavsett vad borde du fått en tid till för uppföljning. Fast det inte var nån tvekan i mitt fall gjordes ändå ett VUL en vecka senare. På vårt sjukhus har de även som standard att en läkare till ska bekräfta att det verkligen är ett missfall. Jag fick piller eftersom jag inte blödde nånting i mig själv. Du blöder och kanske kroppen sköter det själv.

• Jag är bara jag
    senapp skrev 2021-03-15 17:07:45 följande:
    Jaa, jag fattar ju det.. :( Men det är handläggningen jag tycker känns så fel.

Inte fått komma till sjukhuset tyvärr pga har inte ont eller blöder mycket.. Måste gå till privat gyn
    Ja, bemötandet var ju uselt. Privata brukar ju ändå vara bättre. Jag fick VUL på sjukhuset eftersom jag gjort IVF och ville veta helt enkelt och min gyn var stängd. Men bemötandet där var också uselt. 
  • Jag är bara jag
    Liiis88 skrev 2021-03-15 18:32:15 följande:
    Jag var helt säker att jag var i vecka 8-9 när jag var på tidigt vul, men jag var lixom i vecka 5+5 Max 6+0 sa läkaren. Så kan stämma att du är mkt kortare gången. Hade bokat ett nytt vul ganska så snart om jag var du :) lycka till o håller tummarna för dig
    Det är extremt ovanligt att det misstämmer så mycket. Även om vi tar bort 2 hela veckor från ts beräkning hamnar man på 7+0. Även då ska fostret synas tydligt. Har man dessutom fått plus som absolut inte kan stämma med en tom säck återstår tyvärr endast MA. Man kan ju nämligen inte plussa innan man ens är gravid.
Svar på tråden Tom hinnsäck på VUL 9+0