Graviditetsdiabetes
På gränsen tyckte dom. Här räknas övervikt när man har bmi på 30 eller mer. Tycker inte storlek S-M på kläder är så överviktigt , enligt mig då :)
Du borde få träffa läkare och dietist för att få hjälp med kosten pch ev medicin
På gränsen tyckte dom. Här räknas övervikt när man har bmi på 30 eller mer. Tycker inte storlek S-M på kläder är så överviktigt , enligt mig då :)
Kan ju säga såhär, vägde mycket mindre innan jag träna så det där med bmi stämmer inte alltid, muskler väger. Sen verkar ni räkna bmi på ett annat sätt i sverige, på er sida när jag tyckte in vikt å längd så fick jag bmi 27,3 . Bor som sagt i finland. Det bmi't på 29 gav dom dessutom på mvc och då hade jag ju redan vart gravid några veckor och gått upp i vikt.
Verkligen inte för att försvara mig men vet hur man ser ut som överviktig. Dessutom om jag skulle kontakta läkare och dietist som du sa så skulle dom antagligen säga att de är psykiskt :D
Ja de är ju självklart! :) det hör ju till. Läste att väldigt många gravida (även normalviktiga!) har graviditetsdiabetes utan att veta om det , så tycker absolut att ni ska ta in glukostestet som rutin för alla över 25 år i sverige också :) bättre å få diagnosen i tid så klart.