Inlägg från: sextiotalist |Visa alla inlägg
  • sextiotalist

Borde jag göra slut med min partner?

Anonym (Inv) skrev 2021-03-21 20:31:56 följande:

Du låter som ett barn. Väx upp!

Det är standard att man får känslor för andra under en lång relation. Deg här över. Vill du bli en ensamstående morsa i framtiden? För det är den vägen du håller på och lägger ut.

Är din pojkvän en bra man eller inte? Har ni samma mål i livet och passar ni tillsammans? Om han är en bra man, ni har liknande livsmål och ni passar tillsammans. Se då till att få tillbaka erotiken i ert liv. Ta ansvar för det och slå inte ifrån dig.

Ett år är en kort tid. Men tillräckligt lång för att avgöra om det är värt att gå vidare.

Så ts är inte ett barn utan klok nog att inse att det inte finns någon grund att fortsätta med relationen.
  • sextiotalist
    Anonym (Inv) skrev 2021-03-22 07:55:51 följande:
    Det är klokt att överväga vid den tidpunkten, ja men TS kriterier är naiva till den drag att det blir infantilt.
    Tvärtom skulle jag säga. Det naiva är att man tror att det kommer bli bättre om man det är så dåligt i början av en relation.
  • sextiotalist
    Anonym (Inv) skrev 2021-03-22 07:55:51 följande:
    Det är klokt att överväga vid den tidpunkten, ja men TS kriterier är naiva till den drag att det blir infantilt.
    Och det finns inga naiva, infantila orsaker till att bryta upp innan man skaffat familj.
    Alla orsaker till att bryta upp är helt OK. 
  • sextiotalist
    Anonym (pppp) skrev 2021-03-22 08:02:08 följande:
    Vilka kriterier är naiva? 
    Att de inte pratar så mycket med varann och hon inte vill ha sex med honom? Det är väl väldigt allvarliga saker att reflektera över och inte speciellt naivt. Förstår du vad ordet naiv betyder? 
    Det händer att den som blir dumpad resonerar så. Ingen orsak är god nog. Ofta är det en härskarmetod för att minimera den som inte vill vara kvar.
    Har råkat ut för detta själv när jag brutit upp. 
  • sextiotalist
    Anonym (Känslor) skrev 2021-03-22 13:07:43 följande:
    Fast man tappar inte känslor efter 1 år... Då är man ju helt galna i varandra! Jag har fortfarande känslor för min partner efter 3 år, att jag vill va nära, ha sex, saknar honom när vi är ifrån varandra... Tvivlar inte på känslorna en sekund. Detta trots att vi har haft en hel del svårigheter att ta oss igenom. Och jag är ju givetvis inte nyförälskad fortfarande med pirr och kåt 24/7, men känslor har jag absolut.

Kan jämföras med mitt ex där vi var som vänner ungefär efter 3 år. Var liksom bara tryggt men hade inte de känslorna kvar längre. Borde gjort slut då, men levde ihop i flera år till. Såhär i efterhand borde jag gjort slut tidigare.
    Exakt, efter ett år ska man fortfarande vara i himmelriket. Är känslorna borta efter ett, då finns det inget att bygga på.
    Jag borde också gjort slut med exet efter ett år, hade varit justare mot både honom och mig.
    Det är inte juste mot den andra att vara kvar i en relation när känslorna försvinner efter ett år.
  • sextiotalist
    Fjäril kär skrev 2021-03-23 07:12:55 följande:
    Förklara vad som är omoget och naivt med TS? Varför ska hon stanna med nån hon inte vill ha?
    Kräsen kommer inte svara, mitt tips är att kräsen bor under en sten och har svans, alternativet en bitter lämnad person som gör allt för att klänga sig kvar vid en som dumpat honom/henne.

Personligen så skulle jag inte vilja ha en relation tillsammans med en som inte älskar mig. 
Svar på tråden Borde jag göra slut med min partner?