Inlägg från: Anonym (kräsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kräsen)

Borde jag göra slut med min partner?

Anonym (Inv) skrev 2021-03-21 20:31:56 följande:
    Du låter som ett barn. Väx upp!

Det är standard att man får känslor för andra under en lång relation. Deg här över. Vill du bli en ensamstående morsa i framtiden? För det är den vägen du håller på och lägger ut.

Är din pojkvän en bra man eller inte? Har ni samma mål i livet och passar ni tillsammans? Om han är en bra man, ni har liknande livsmål och ni passar tillsammans. Se då till att få tillbaka erotiken i ert liv. Ta ansvar för det och slå inte ifrån dig.
    Ett år är verkligen ingen lång relation, du måste skoja?

Efter ett år ska man fortfarande sväva på rosa moln och tända mycket på sin partner om det ska ha en chans att bli något kvar av det efter barn, spyor, blöjor, skrik och vaknätter.

Ett år är en lagom tid för utvärdering- är jag nöjd med det här? Om inte, gå vidare.
  • Anonym (kräsen)
    Anonym (Inv) skrev 2021-03-22 07:55:51 följande:
    Det är klokt att överväga vid den tidpunkten, ja men TS kriterier är naiva till den drag att det blir infantilt.
    Inte alls, det är bara du som är extremt konstig.
  • Anonym (kräsen)
    sextiotalist skrev 2021-03-23 08:24:30 följande:
    Kräsen kommer inte svara, mitt tips är att kräsen bor under en sten och har svans, alternativet en bitter lämnad person som gör allt för att klänga sig kvar vid en som dumpat honom/henne.

Personligen så skulle jag inte vilja ha en relation tillsammans med en som inte älskar mig. 
    Hur i all världen fick du ihop det där? Jag tycker ju inte heller att TS ska nöja sig och argumenterar emot Inv?

För övrigt har jag bara haft relationer på ett år och längre och har nu varit med samme man i över 20 år. Det är liksom därför jag vet att man inte ska känna som TS efter ett ynka år. Då är det helt enkelt fel och att fortsätta relationen leder troligen inte till lycka för någon.

Men vissa vågar inte söka vidare utan nöjer sig för fort och sen klagar de resten av sitt liv över hur fel det blev.
Svar på tråden Borde jag göra slut med min partner?