MammaMu89 skrev 2021-04-01 09:54:18 följande:
Helt sjukt att dom inte gör de. Aha men va smart då ska jag nog be honom ringa istället faktiskt. Förra gången fick jag tjata mig in 3 gånger på samma vecka då jag misstänkte vattnet läckte, kom in efter mycke om å men alla 3 gånger och enligt dom så kanske de sippra lite men va ingen fara. Sista dagen jag var in så fick jag nästan ryta i att jag ville träffa en läkare för undersökning å tack gode gud för de. Hade ca 1,5- 2 dl vatten kvar å vart igångsatt inom 1 timme eftersom läkaren inte visste hur länge de varit dåligt med vatten då dom på förlossningen inte tagit tag i de ordentligt. Men ut kom en frik välmående pojk som tur var.
Tyvärr så får man tjata men ringer någon annan brukar dom släppa in direkt, många av resurserna går tyvärr till åt kvinnor som är oroliga för tidiga missfall och ljuget till sig ultraljud genom att ljuga om smärta och blödningar iallefall på mitt sjukhus är de samma personal på gyn som på förlossningen. Tråkigt att det är så men oftast går de ju bra men man läser ju om dom kvinnor som inte blivit lyssnade på som idag inte har sina barn hos sig, hemskt :(