Vicki89 skrev 2021-09-02 13:00:30 följande:
Allt bra här också! Jobbar hemma idag och lade mig precis på soffan en stund. Lillkillen i magen sparkar som bara den! Har moderkakan i bakvägg den här graviditeten, förra gången var den i framvägg, så jag känner mycket mer den här gången vilket jag tycker är jätteskönt!
Vecka 26 nu, inte långt kvar! Mår bra förutom en hel del sammandragningar. Men var in till läkaren förra veckan som kollade tappen och den var opåverkad så det var ändå skönt!
Kan bara hålla med om att sparkarna känns avsevärt mycket mer med moderkakan i bakvägg. Blir nästan lite skrämd av all aktivitet emellanåt. Men det lugnar oron samtidigt som det är en ny upplevelse.
Vecka 31 nu, så det är inte långt kvar. Är inte jätteoroad inför förlossningen men tiden efteråt skrämmer. Det är ett sånt sjukt ansvar att ta hand om en ny liten människa som inte kan berätta vad som är fel. Förhoppningsvis hittar vi rutiner fort men jag vill minnas att även rutinerna ändrades löpande. Jaja det kommer gå fint och det hör till att vilja förbereda sig sig för allt, även om det är omöjligt.
Här är det sjukstuga, familjen är förkyld och man kan inte låta bli att undra om bebisen i magen också känner sig dålig. Vi delar ju allt så det vore ju konstigt om han inte blev smittad. Är väldigt restriktiv med läkemedel i vanliga fall och läste nu att man ska ta febernedsättande för barnets skull. Känns ju logiskt då det inte är bra om det blir för varmt i livmodern.
Hoppas på en varm och solig höst, är inte sugen på ishalka och foglossning direkt... Känns även bra att få barn den här tiden på året, man har god tid på sig att återhämtas från graviditet och förlossning innan sommaren. Slipper svettas ihjäl av värmeböljor och mysigt med julbestyr och lugnet med årstiden. Finns så klart för-och nackdelar med allt.
Hoppas ni mår fint allesammans. Går in och kikar på de som kämpar för att bli gravid ibland och är sååå djupt tacksam att få uppleva detta mirakel!
Ska googla bb-väska snart. Bökigt om man blir kvar flera dagar och inte får lämna lokalerna för att hämta något och komma tillbaka. En iPad ska med iaf för det fanns ingen tv vill jag minnas. Blir långsamt om sover i skift och försöker hålla sig vaken flera timmar i sträck.
Tar gärna emot tips.