Inlägg från: Lofffsan |Visa alla inlägg
  • Lofffsan

Vi som plussat från tråden letrozol, PCO

Här på :)

Russin112: vecka 12, (11+3) mår rätt bra, kub 1/6 och SUPERNERVÖS

Vicki89: vecka 11 (10+3 cirka), mår bra, svullen mage på kvällarna och ömma bröst men inte så trött eller illamående längre, så skönt! Har ultraljud och NIPT på tisdag (25 maj), både rädd, nervös och förväntansfull.

Javelina: vecka 16 (15+0), mår oroväckande bra sedan några veckor. NIPT utan avvikelser och väntar på datum för RUL.

Lofffsan: vecka 13 (12+0). Mår fortfarande sjukt illa och spyr dagligen. Hemma sjukskriven. Har kub 2/6, är nervös inför detta. Vill bara ha kub över!

• Lofffsan

Hänger på, skulle de såklart vara! Är inte riktigt klar i huvudet märker jag. Hör nog ihop med graviditeten och låga stimulansen av att vara hemma hela dagarna xD

• Lofffsan
    Russin112 skrev 2021-05-27 17:19:30 följande:

Måste dela med mig, jag har varit så otroligt orolig att bebisen har dött så jag klickade hem en begagnad doppler (ska funka från vecka 16) men testade ändå, hörde inget hjärta i början av veckan.... testade idag igen och hittade hjärtslagen! Det var verkligen helt fantastiskt:D svävar just nu!

Åh vad fantastiskt att få höra, och vilken lugnande känsla :) själv går jag och bara blir mer och mer orolig inför onsdag. Vill bara ha det gjort nu!

Hur tänker ni med vaccin nu om man får fråga efter fhm nya utlåtande? Vet att det är en känslig fråga så vill inte drömma ena eller andra val. Bara ha lite tankar <3 tycker själv det är svårt för jag har alltid varit för vaccinet i sig. Men nu när jag är gravid är jag osäker..
  • Lofffsan
    Russin112 skrev 2021-05-27 22:46:38 följande:

Verkligen har varit så himla nojig inför tisdag, att få beskedet att de inte lever men nu kan jag slappna av lite! Snart är det både tisdag och onsdag så kan vi båda andas ut <3

För mig är det en no brainer jag kommer vaccinera mig så fort jag får det, tänk vad skönt att kunna ha ett normalt liv både som gravid och når barnet har kommit. Att kunna träffa släktingar, jobba ja leva! I andra länder har de ju vaccinerat gravida i månader så det har ju bara varit en tidsfråga tills Sverige också rekommenderar det :)

Jaa, låt helgen gå snabbt så våra dagar är här! <3

Vad skönt att du känner så :) och nu rekommenderas det så förhoppningsvis kan du nog få vaccinet snart :D
  • Lofffsan

Glad mors dag vänner :)

Vad skönt att höra att ni mår bra! Det glädjer mig verkligen <3 Önskar den tiden når mig snart haha!

Just nu äre lite piss här. Förutom kräkning och illamående så har mannen fått corona, han fick feber i torsdags och testet i fredags visade på positivt. Han mår okej och jag och dottern känner inga symtom (än).

Men det som känns jobbigast med allt detta är att jag vet inte hur det blir med kub på onsdag, då det är i 13+4 så finns ju inte chansen att flytta på det. Ska ringa mvc imorgon prata med dom. Har varit/är så orolig inför kub så vill inte missa detta! :'(

Funderar lite på nipt. Har ni koll om det visar samma avvikelser som kub och hur långt in i graviditeten man kan göra det? <3

• Lofffsan
    jjkkll2 skrev 2021-05-31 09:46:59 följande:

Äl+12 idag enligt Natural Cycles så skulle mensen komma idag.

Vågar knappt posta detta är så satans rädd att jinxa något :( . Men ni har varit med mig i vått och torrt<3 så ni blir de första som får veta!

Hoppas denna vill stanna hela vägen känns som den blev till lite mot oddsen på något sätt. Första egna äl sen 2018 och sexet blev bara av en gång 2 dagar innan äl och ändå tog det sig!

Alltså åh vilken lycka! <3<3 blir varm i hela kroppen, detta för mig så glad!!
  • Lofffsan
    Russin112 skrev 2021-05-31 11:28:08 följande:

Åh nej, fan fan fan vad typiskt! Jag tror nipt visar samma plus mer men har dålig koll på hur sent man kan göra det:/

Hoppas du håller dig frisk och mannen kryar på sig!

Ja det var verkligen sämsta tajmning ever. När man ändå tycker man har klarat sig så bra hittills! :(

Jag ska ringa till ultraljudsmottagningen onsdag fm och se vad de säger. Just nu har jag ju ingen symtom och gjorde även test idag.

Tack för omtanke <3

Och du får lycka till imorgon!! Vilken tid ska du dit? <3 kommer tänka på dig!
    Fru frusen skrev 2021-05-31 13:21:42 följande:

Ajdå! Hoppas du kan gå på KUB! Tror men vet inte att NIPT går att ta några veckor längre iaf

Åh jag hoppas det, iaf om jag nu inte får komma åt att göra kub på onsdag!
  • Lofffsan
    Vicki89 skrev 2021-05-31 17:08:50 följande:

Idag fick jag svar på NIPT som vi gjorde i tisdags förra veckan! Inga avvikelser, allt såg fint ut. Vi fick också veta att den lille därinne är en pojke! Så mycket lycka! <3<3<3 har en pojke sedan innan, känns fint att de två kommer att ha varandra med bara två år emellan.

Nu får man börja fundera på namn, använde ju vårt favoritpojknamn till förstfödda sonen och har svårt att komma på något mer som jag tycker om. Men det är ju ett angenämt problem och vi har gott om tid på oss att fundera. Känns helt underbart idag!

Ååh vad härligt!! Och kul med en lillebror! <3

Ja usch, (om man får säga så!) jag tycker namn är jätte svårt. Och speciellt som du säger när man liksom har valt det namnet man tyckte om bäst redan! Hehe! Men ni kommer hitta något!

Också intresserad av att veta vad sonen heter om du vill berätta? :)
  • Lofffsan
    Russin112 skrev 2021-06-01 09:49:47 följande:

En liten sprattlande bebis där inne :D blev flyttad bak 3 dagar nu :P svårt att bestämma sig, men nu är jag beräknad till 10/12 och är i vecka 13, 12+3. Risken var enligt barnmorskan låg, 1:5164.

Vad har ni haft för risk på tidigare barn? enligt henne var de ju lågt men hade hoppats på 1:20 000 :P

Åh vad härligt att få se :) alltså så häftigt när man får se den lille där inne och förstår att den är faktiskt i sin egna mage hehe!! ska ringa mottagningne nu så får vi se hur det går för mig imorgon!..

Åh, det kommer jag inte alls ihåg faktiskt! Vet att det var extremt liten risk (typ lägsta) men kommer inte ihåg några siffror tyvärr! Jag tror verkligen inte du behöver oroa dig alls. Försökt läsa på lite nu om både kub och nipt. Och då kub är en sannolikhet som kontrollerar olika perametra så är det som gjort är att hitta något om det skulle vara något. Därför väldigt svårt att få lägsta på alla perametra. Och sannolikheten du har tycker jag låter väldigt osannolik :)
  • Lofffsan

Det bli som väntat ingen kub för mig imorgon! Känns så jobbigt! :( fick en ny tid på måndag, är då i vecka 14+2 vilket är för långt gånget vanligtvis för kub, men bm sa att har vi tur så kanske fostret är någon dag mindre och att det då gör göra kub. Och fungerar det inte skulle vi diskutera med läkare om eventuellt andra möjligheter (nips gissar jag)... Så hoppas väl det går på måndag och att jag håller mig frisk nu!

Svar på tråden Vi som plussat från tråden letrozol, PCO