Inlägg från: Lofffsan |Visa alla inlägg
  • Lofffsan

Vi som plussat från tråden letrozol, PCO

Russin112 skrev 2021-09-08 13:43:00 följande:

Usch för foglossning. Ja jag lider verkligen av det, har fått en tensmaskin av fysioterapeuten som faktiskt lindrar smärtan sen ska jag också börja på vattengympa nästa vecka som också ska vara bra. Annars rekommenderar jag värmekudde och vila.

Men vad sjukt att det bara är en dag som skiljer :D jag är beräknad 7:e!

Det där med namn är så svårt men tänker att det blir lättare när barnen väl är ute och man kan se vad som passar :) har din man några alternativ som han har fastnat för?

Åh vad skönt att du hittat lite medel som hjälper :) får du vattengympan eller behöver du bekosta det själv?

Ska själv till badhuset imorgon, men med tvååringen så blir nog inte så hermoniskt för mig haha!

Ja jag vet. Känns som det skilde mycket mer i början men det har rättat till sig! ;) vi kan ju verkligen dela datum, ska bli spännande att följa <3

Haha näpp, inga namn. Han vill tro att namnet kommer till oss, och gärna att det har koppling till släktträdet som Hilma. Men jag är inte lika hoppfull på den namnuppenbarelsen xD så ska bli spännande vad det blir för namn!
  • Lofffsan
    Vicki89 skrev 2021-09-08 21:33:35 följande:

Vad skönt att din också var opåverkad. Fick du göra kontroll pga sammandragningar också?

Ja, jag tycker verkligen att mina sammandragningar är hemska. På eftermiddagen håller de i sig hela tiden och så fort jag ens rör på mig. Känns väldigt obehagligt och begränsar mig så mycket då det blir stelt och hårt bara jag ska gå 50 meter från jobbet till bilen på parkeringen. Behöver jag dessutom hämta sonen på förskolan och ha honom några timmar så är det inte roligt? känns både oroande och obekvämt.

Ja, kontroll för sammandragningar och foglossning. Hade väldigt mycket sammandragningar med dotter så inte känt mig orolig att tappen skulle vara påverkad men usch, det är verkligen inget roligt!

Jag känner så igen mig med det där. Minsta rörelse och det drar ihop sig.! Jag är ju hemma på graviditetspenning och får för tillfället bara ha dottern på förskola 15h, men har fått en 50% sjukskrivning nu för att kunna ha henne mer på förskolan.

Dagar som hon är hemme med bara mig är det tårar för att klara av. Både för hennes skull och för min!

Har du din son mycket ensam eller hur ser det ut för dig?
  • Lofffsan

Hej tjejer!

Det var verkligen längesedsn jag var här inne. Känns som vi alla börjar känna att det lider mot sitt slut!

Jag går in i 37+0 och är mer än redo för detta lilla liv. I helgen började jag få förvärkar och dela av den berömda slemproppen började komma ut. Så just nu går jag verkligen och inväntar tecken på att det ska starta igång.

Och likt Vicki89 hade jag med en extremt snabb förlossning som förstföderska, på fyra timmar, så går här och känner en oro att inte hinna in... Hur har du hanterat den oron Vicki89?

Får man fråga varför du ska få en hinnsvepning Russin112? Jag känner mig inte speciellt påläst om just det :)

Nu är även dottern hemma med vattkoppor som är riktigt tungt för henne, och jag klarar inte av att vårda henne (och mig) just nu. Så mannen får jobba hemma/vabba för att vi ska klara oss. Sen kommer han vara hemma här från nästa vecka och fram till efter julledigt. Känns så sjukt konstigt ändå! Att man liksom redan är här!!

• Lofffsan
    Russin112 skrev 2021-11-16 22:06:55 följande:

Hej!

Åh så kul att det verkar ha dragit igång för dig! Hoppas det håller i sig och drar igång snart :) tufft för dig och dottern men vilken lyx att kunna ha partnern hemma. Min börjar nytt jobb 1:à dec så lär ju inte se honom så mycket :p

Anledningen till hinnsvepningen är för att försök få igång förlossningen. Sover knappt längre och alla mina krämpor börjar sätta sina spår så vill helst vräka tösen snarast :p

Ja, jag hade väl hoppats det men känns som det bara är förvärkar lite så och då och extremt tryck neråt. Vill liksom ha ett tydligt tecken på att det börjar dra igång!

Då hoppas vi verkligen att en hinnsvepning kan dra igång det för dig! Dessa gravidkrämpor är inget att älska alls :(

Oj nej, jobbigt att han börjar nytt jobb 1 dec för din del (men ändå kul med nytt fobb för honom)! Jo vi har det nog lite lyxigt här då mannen kan göra lite som han vill på jobbet, så länge han gör sitt jobb :) det får vi ta nytta av!
    Vicki89 skrev 2021-11-17 08:53:12 följande:

Så knäppt att vi är så nära varandra i tid allihop, känns ju som en så konstig slump att vi alla tre plussade så tätt inpå efter att ha försökt så länge som vi hade!

Ja, det låter ju väldigt likt mig. Började din första förlossning också med vattenavgång? Det är verkligen en oro. Vi har grannar som är hemma föräldralediga som kan ställa upp med kort varsel och ta vår son om han snabbt behöver en barnvakt, så kan de ha honom fram tills dess att mina föräldrar kommer (de bor en timme bort). Men om de inte är hemma så jag har förvarnat ganska många personer om att de kan behöva komma med kort varsel. Jag och min man har lagt upp en plan för olika scenarion - vad gör vi och vem ringer vi och hur tar vi oss snabbt in till sjukhuset. Och så fort jag får kraftiga förvärkar planerar jag i huvudet vem jag ska ringa och hur jag tar mig in.

Sedan bad jag om att redan förra veckan ha planeringssamtalet med bm om önskemål inför förlossningen osv, och då skrev hon i min journal att de inte ska neka mig att komma in om jag ringer och tror att det är på riktigt. De får liksom inte ge mig rådet att ta två Alvedon och vänta hemma. Så det känns skönt att det står där.

Sedan har jag läst på hur man ska göra om det trots allt går så fort att jag måste föda hemma. Så att jag vet ungefär hur man ska göra så att jag kan känna någon slags trygghet i det. Har även gått igenom detta med min man.

På ett sätt hoppas jag att det sätter igång med vattenavgång den här gången också. Då vet man ju att det har satt igång och att det bara är att åka in. Det här med värkstart är så himla svårt att avgöra när det är på riktigt och hur snabbt man ska agera. I förrgår kväll hade jag förvärkar med två minuters mellanrum, men de avtog efter tjugo minuter och kom inte tillbaka sen? men då var jag beredd att åka.

Hur känner du Loffsan? Hur har du förberett dig och hanterat oron? Har du några bra tips?

Och grattis till vecka 37+0! Fullgången, wow! Jag längtar tills måndag när jag är i 37+0. Då ska jag laga superfin middag och dricka alkoholfritt bubbel med mannen!

Ja, det var väldigt tydligen med vattenavgpng, sen en halvtimma/timma senare var det full pådrag med värkar. Hade egentligen inga som helt förvärkar eller känningar förra gången så det känns lite oroligt nu när man känner dom. För som du säger, man vet inte riktigt vad man ska förväntas och rädslan att drar igång kommer vid minst förvärkar :o

Det känns verkligen som du har koll! Jag har nog tyvärr en förmåga att vid en sån här oro stänga av lite. Jag vill liksom inte planera, förbereda eller tänka att det händer för mycket. Då blir jag mer bara orolig. Jag rider bäst va vågen när den kommer så att säga! xD vi har inte ens packat någon väska eller förberett bebisen grejer. Men den biten känner jag mig inte speciellt orolig för inför nummer två :)

Och som du sa! Jag har pratat med bm om just att bli tagen på allvar när man ringer förlossning. Och det känns väldigt skönt. Det fick jag kriga lite för när första förlossningen startade!! Så dåligt tycker jag i efterhand...

Jag tycker absolut du är värd ett gott firande på måndag! Vilka kämpar vi är allihop!! <3
  • Lofffsan

Hej tjejer!

Hur går det för er? Någon hinnsvepning än Russin112? :)

Nu närmar det sig verkligen! <3

• Lofffsan

[quote-nick]Russin112[/quote-nick]

Åh spännande!! Och hoppas verkligen det sätter igång nu då! Här får man inte i regel hinnsvepning innan 41+0,men min bm har lovat att jag får det när jag kommer nästa besök 40+3 (vilket jag inte ens hoppas det blir ett nästa besök...)

Jag går här och har så ont att jag inte ens kan vända mig i sängen längre. Och då en 2,5 åring som är mammig gör det hela väldigt mycket tyngre!

Här görs allt som går för att få igång det! Ananas, trappor, sex, långsamma promenader... Hoppas verkligen det hjälper snart haha xD

[quote-nick]Vicki89[/quote-nick]

Ojoj, jag känner så med dig gällande småbarn och gravid! Jag har ju turen att mannen är hemma nu med Hilma (pga rs här med). Förstår inte att du klarar det :o vilken kämpe!!

Och att det inte vara förberedd är något jag känner igen mig i. Svårt att vila upp sig mentalt förbereda sig när folkus på något sätt dras konstant till någon annan!

Sen känner jag nog tyvärr lite mer oro inför förlossning denna gången pga komplikationer (trots en extremt bra förra förlossning). Känns som man lite förstår vad det är man sätter till livet nu när man redan har en unge, och att oron över sig själv också är större för det första barnets skull! Eller hur känner du?

• Lofffsan
    Vicki89 skrev 2021-12-01 20:58:37 följande:

Åh vad spännande att slemproppen har gått! Har du några värkar? Kämpa på och lycka till!!Nej, det är tufft alltså. Men är i något slags ?måste klara dagen?-mode, och de flesta dagarna går det mycket bättre än jag hade trott. Idag hade jag sonen själv mellan kl. 9-20, så nu behöver jag verkligen ta det lugnt, men det går ändå bra för det mesta. Nu hoppas jag verkligen att det inte blir så många dagar till dock.

Är du rädd att något ska gå fel under förlossningen? Jag känner nog ingen oro över förlossningen direkt. Händer något så får jag deala med det där och då, jag har knappt tid att tänka på att jag ska föda, har ju fullt upp på dagarna. Tror jag kommer få en chock när det väl händer och bara ?just det, jag ska ju föda barn också? haha. Jag hade också en extremt smidig första förlossning och det går ju liksom inte att veta hur den här kommer bli. Försöker ställa in mig på att den kan bli helt annorlunda, det är ju lätt att man tänker att bara för att första var på ett visst sätt så kommer den här vara likadan, men så behöver det ju verkligen inte vara.

Du är grym! Att deala med småbarn och graviditet är nog det tuffaste jag gjort! Men sjukt vilka instinkter en morsa har och bara roddar och klarar av det :D

Nja, alltså, själva förlossningen är jag inte så orolig för. Litar helt på personalen och att jag kommer klara av det med bravur. Det är nog mer att jag är orolig för de komplikationer som kan komma efteråt. Att jag kanske inte att kan finnas där för stora tjejen när vi kommer hem. Att något oupptäckt är fel med bebisen osv. Men det är som sagt kanske mer oron för efter-komplikationer. Och också att jag inte gjorde (fick) något kub eller nipt som jag gärna velat..
    Russin112 skrev 2021-12-01 16:26:14 följande:

Nej fy tusan vad tufft. Har verkligen fått en nyfunnen respekt för gravida sedan jag blev gravid och framförallt för er gravida med småbarn? herregud jag förstår inte vilka superkvinnor ni är. Själv kan jag inte sätta på hunden kopplet eller mig själv skorna liksom.

Ja det verkar ha gjort susen för nu har slemproppen gått. Hoppas verkligen det kommer igång nu. I Stockholm måste man själv be om hinnsvepning och de ges efter 37+0, vet att det ser lite olika ut men du kanske kan fråga din BM :)

Åååh, hur går det?! Tänker på dig så. Känns som du står först på tur här nu :D <3
  • Lofffsan
    Vicki89 skrev 2021-12-06 06:56:01 följande:

Hur har det gått för dig Russin? Har det hänt något? Jag är i vecka 39+0 och så otålig, men ingenting händer?

Jag är med spänd på russin? Tror ju hon kommer först! :D jag har bf idag och förstår helt klart det där med otålig!!
  • Lofffsan
    Russin112 skrev 2021-12-06 21:25:50 följande:

Jag har blivit mamma till världen mest fantastiska dotter. Hon kom igår kl 02.

Livet är nu komplett

Åååh, grattis!!! Vad fantastiskt <3 hoppas ni mår bra allihop och njut av tiden tillsammans nu!
  • Lofffsan
    Vicki89 skrev 2021-12-06 22:53:35 följande:

Åh nu är det ju verkligen nära för dig om du är på bf idag! Stämmer bf som du har fått från ultraljud med dina egna beräkningar?

Enligt ultraljud är mitt bf 12/12, men enligt egna beräkningar är det den 14/12.

Ja precis, det är nära. Och så har det känts sen tre veckor tillbaka typ xD

Enligt min egna beräkning borde bf ha varit typ 29 lov. Så inget stämmer med vad jag önskar och tror. Men så är det med barn har jag väl lärt mig nu!

Men skulle inte förvåna mig om bebis kommer 14 december, när mannen fyller 30! Dottern har ju sin födelsedag två dagar innan min ;)

Hur mår du? Börjat känna mer? :)
  • Lofffsan
    Vicki89 skrev 2021-12-07 07:14:46 följande:

Har du några känningar än så länge?

Jag känner ingenting. Har några förvärkar per dag men det har jag haft i många veckor så det betyder ingenting. Men förra gången drog det igång med vattenavgång från ingenstans så man måste ju inte ha tecken på att det är på g heller.

Ska till bm imorgon, hade gärna fått en hinnsvepning men tydligen gör de inte det innan bf här.

Nja. Känner ju en del förvärkar. Kan pågå timmar ibland men aldrig att de liksom drar igång sådär som man vill. Förra förlossning var ju med start med vattenavgång, och då hade jag inte haft en enda känning innan. Så är lite nytt att tolka dessa förvärkar..

Nä precis. En förlossning är ju aldrig beräknelig haha!

Jaa, det samma som här. Fast här gör de vanligtvis inte hinnsvepning innen 41+0, vilket känns sjukt! Jag ska till bm på torsdag 40+3, då har bm lovat mig en hinnsvepning pga av foglossning och kraftiga förvärkar!!

Du kanske kan be bm kontrollera status pga av alla förvärkar iaf. Borde ju fungera :)
  • Lofffsan
    Vicki89 skrev 2021-12-07 16:10:27 följande:

Nej, jag tänker också att det kan hända när som helst. Hade inte heller förvärkar sist, känns som att vi har rätt liknande upplevelser. Tycker också att det är svårt att tolka då en del av dem är såpass kraftiga att jag tycker de känns som förlossningsvården, men de blir aldrig många eller regelbundna tyvärr. Men hoppas att de i alla fall för någon nytta.

Det känns som att det kommer börja med värkar den här gången eftersom allt känns så annorlunda nu, men vem vet? Har bäddat med några lager handdukar under lakanet i sängen ifall vattnet skulle gå på natten i alla fall.

Ja, det var verkligen sent för hinnsvepning!

Får man gå över två veckor hos er? Här blir man igångsatt någon dag efter 41+0, men hoppas jag ska behöva slippa gå så långt för i så fall skulle barnet födas så himla nära julafton.

Jag kanske ska ta mod till mig och fråga. Tycker alltid det känns lite jobbigt att be om sådant där, men det hade ju varit väldigt spännande att veta hur det ser ut. Har dock förstått att det inte behöver betyda så mycket. Man kan ha omogen stängd tapp ena timmen och vara på gång att föda en timme senare, och har också förstått att man kan gå öppen några centimeter i flera veckor som omföderska. :(

Hoppas för oss båda att det drar igång på riktigt vilken dag som helst!

Ja, men jag håller med! Känns som vi verkligen delar samma erfarenhet av förlossning! :)

Två veckor är väl vad man får gå över! Har inte tänkt en tanke mer på det innan än nu egentligen... Var nästan säker på att föda nu runt bf eller innan, så känns så avlägset :o ska prata med bm om det på torsdag tänker jag!

Det är ju helt sant! Jag var öppen tre cm och relativt mjuk tapp 38+1. Men det har ju inte påverkat något.... Haha! Så ja. Kanske bara lurare en och ger onödigt hopp! Du får uppdatera imorgon hur du det går för dig hos BM.

Ja verkligen! Låt våra bebisar komma ut nu!!
  • Lofffsan
    Russin112 skrev 2021-12-08 14:38:44 följande:

Tack tjejer. Jag vet inte vad jag ska säga, jag är så lycklig. Jag är mamma! Äntligen, äntligen, äntligen kan jag säga det! <3

Ska försöka skriva lite om min förlossning, den var lite traumatisk men jag är ändå väldigt nöjd. Det hela började efter min första hinnsvepning på måndagen, lite sporadiska värkar som avtog efter två dygn samt MASSOR med slempropp (alltså typ 2 dl). Sen gjorde jag hinnsvepning nummer 2 på fredagen och var då inte så stor skillnad förutom att jag var nästan utplånad. Efter denna Börjar jag få grönt slem som rinner ut mig så ringer förlossningen (lördag fm) och får komma in på en undersökning. Då kom värkarna, när jag låg där på CTG, det riktigt onda jäklar. Hur som haver blir jag hemskickad och allt är som det ska. Några timmar senare, kanske vid 22 så har jag FRUKTANSVÄRDA värkar, jag skriker, gråter, panikar.. Men de kommer bara 1-2 på tio minuter, ibland med 15 min mellanrum. Jag åker iaf in igen jag och får en sovdos. Kan absolut inte sova, ligger och tar värkar hela natten och på fm ringer jag in igen och kräver starkare mediciner. Får komma in och är då 4 cm öppen! Tjoho!!!

Så till själva förlossningen, öppnar mig långsamt pga de oregelbundna värkarna (typ 1 var tionde minut) så de tar vattnet och då öppnar jag mig till 6 cm, hon hade även bajsat i vattnet. Sen slutar jag öppna mig och de väljer då att ge mig vörkstimulerande dropp och jag passade på att ta epidrual. Efter många timmar med värkar undersöks jag igen och det har stått helt stilla..fortfarande 6 cm. Börjar även bli lam på ena sidan och värkarna kommer tillbaka på andra sidan. Börjar skrika rätt ut av smärta. Visar sig att epiduralen har satts fel och narkosläkare tillkallas, han lyckas fixa till den och den värsta smärtan avtar. Då har jag öppnat mig till 7 cm MEN då börjar jag helt plötsligt få okontrollerade krystvärkar så hela min kropp börjar krysta (mitt i detta har det varit personalbyte så jag står utan personal i 1,5 h)? en bm hör mig skrika från korridoren och kikar in och agerar hjälte. Hon sliter upp min livmodertapp till 10 cm mitt i en värk så jag kan krysta. Efter 4 h med krystvärkar så kom min ängel äntligen ut men hon hade svårt med andningen? hon undersöks och får extra syre och mår ändå bra. Jag var världen lyckligaste! Jag fick ett enda stygn och mådde toppen, blödde knappt heller.

Senare under morgonen så fick hon ett superläskigt andningsuppehåll och blev blå!!10 läkare agerade på nolltid. Vilka superhjältar! Nu är vi hemma och hon verkar helt frisk, ska på återbesök imorgon och hoppas att allt ser bra ut då! <3

Oj vilken omtumlande förlossning du haft <3 men så skönt att både du och er dotter mår bra nu efteråt! Och vad fantastiskt att få kalla sig mamma, livet får en ny innebörd! <3<3

Och vad tacksam man får vara för den vård vi har!
  • Lofffsan
    Vicki89 skrev 2021-12-09 08:32:32 följande:

Ingen hinnsvepning eller undersökning. Får kanske en nästa vecka på torsdag då mitt nästa besök är och jag har gått över tiden med 4 dagar. Hon berättade att man får gå över en vecka, sedan får man komma till sjukhuset för bedömning på 40+1 och blir igångsatt eventuellt dagen därpå. Det skulle bli omkring 20-21 december för min del. Det är så nära julafton! Vill verkligen att barnet kommer lite tidigare.

Men barnmorskan försökte peppa mig att det är långt dit och att det finns tid för förlossningen att sätta igång innan dess. Det känns dock som att det aldrig kommer att hända haha!

Vi har svärföräldrarna här några dagar och när de har åkt kommer mamma och pappa och tar över, så det känns skönt att det alltid finns någon här om det skulle sätta igång och att barnvakt redan är klar då. Det tar bort en del av stressen över att åka in.

Hur går det för dig? Hur mår du? Några tecken?

Jaha, 40+1, är inte det dagen efter beräknat datum?

Var hos BM idag, 40+2, fick en hinnsvepning. Kände inte det minsta knyst när hon var där nere xD är redo, öppen 3-4 cm, och väldigt elastisk. Behövs bara lite värkar så kommer bebisen ut enligt bm. Har haft lite molande förvärkar nu sen besöket. Men inget som dragit igång än..

Ja men skönt att ha barnvakt så nära till hands. Mina föräldrar bor 5 min gångavstånd härifrån så här har vi med alltid barnvakten nära. Alltid en skön lättnad <3

Förstår verkligen känslan av att det blir nära julafton! Jag känner precis likadant även om du kan gå längre än mig. Har en tid nu på tisdag 41+0 (mannens 30års dag) där vi ska träffa en specialist som ska avgöra om vi får en igångsättning. Så jag hoppas inte jag går ens dit haha!

Vi får hålla varandra uppdaterade :)
  • Lofffsan
    Vicki89 skrev 2021-12-10 07:04:23 följande:

Nu är han här! 39+3. Lik min andra förlossning men ändå inte.

Började få värkar imorse men har haft så mycket förvärkar innan så jag trodde inte att det var något mer än det, de kom oregelbundet och kanske med 5-10 min mellanrum, efter ett tag kunde det plötsligt bli en längre paus osv. Tvekade länge ifall jag skulle ringa in eller inte då jag inte ville jinxa något. Ringde till slut in till koordinatorn som tyckte att jag skulle avvakta något. La mig på sängen ett tag och tyckte det höll på att avta när jag plötsligt fick en väldigt kraftig värk. Gick på toaletten och såg en liten teckningsblödning och då visste jag att det var på gång. Ringde in igen vid 13:50 och fick då grönt ljus att åka in.

Mannen blev covid-testad och 14:30 var vi inne på rummet. Jag fick lustgas - mycket skönt!

Personalen tappade upp ett bad, då jag hade önskat föda i badet som sist. Trots att jag bara var inne på förlossningen i 2 timmar och 20 min innan sonen kom så höll jag nästan på att tappa hoppet precis innan krystvärkarna kom. Av någon anledning tyckte jag att krystvärkarna gjorde både ondare och inte kändes riktigt lika ?naturliga? som sist, kände liksom att jag själv fick bestämma mig för att krysta den här gången. Förra gången tyckte jag mer att det kändes som att kroppen skötte krystningarna själv.

Nu är det i alla fall klart och han är här! Behövde bara sy ett stygn precis som förra gången och vi båda mår bra, men jag är trött. Underbar känsla att han är här, att förlossningen gick bra och att den är överstökad. Nu har vi vilat på b över natten och ska få komma hem till storebror idag.

Åh vad häftigt och underbart Vicki89! Och stort grattis till lillebror <3

Nu kan jag inte annat än avundas er som har er lilla på utsidan! Men snart ska det väl vara min tur med!!

Ta hand om varandra nu och njut av bebis, ledigt och jul så gott det går <3
  • Lofffsan

Hej tjejer! Vill bara in och hälsa er alla en god jul och ett gott nytt år! <3

Tänk att 2021 hann bli vårt år. Jag sitter här just nu med vår dotter som bestämde sig för att komma ut 11 december. Ganska snabbt igen 2,5h på förlossningen och en timma med värk hemma :) hon är helt perfekt även om jag var sur för hon inte ville komma ut tidigare haha!

Ta hand om varandra och hoppas verkligen ni alla mår bra!! <3

• Lofffsan
    jjkkll2 skrev 2022-02-10 13:36:33 följande:

i torsdags på bf-dagen den 3/2-22 kom lillan till världen. Hon föddes efter 4,5 timmes värkar kl. 20.39. Vattnet gick aldrig utan hon föddes med intakta fosterhinnor (segerhuva).

Förlossningen gick bra men med sonen så gick vattnet vid 8 cm och han föddes en timme senare. Var öppen 8 cm när vi kom in denna gången men det dröjde ändå 2 timmar tills hon kom så jag upplevde det som att de intakta hinnorna saktade ner allt lite. Sa flera gånger när ska vattnet gå? Ville bara få uppleva lättnaden när vattnet gått men de blev inte så :P.

Hur mår ni andra? 

Grattis till Mila! Ett väldigt fint namn :) 

Och vilken upplevelse med segerhuva! Men förstår verkligen din känsla att det tog tid. För mig tog det med "tid" i öppningsfasen just för att vattnet inte gick. Men när det gick sa det tjoff och hon kom på 30 min. Med förts gick vattnet först och öppningsfasen upplevdes mycket snabbare hehe!

Vi mår bra! Förutom att jag är sjuk i corona just nu, men Meja mår bra och övriga i familjen med :) känns så coolt att man helt plötsligt är tvåbarnsmorsa! Hur mår ni? 
Svar på tråden Vi som plussat från tråden letrozol, PCO