• Anonym (Bea)

Min granne / arbetskamrat...

Du måste skärpa dig. Man behandlar inte sin arbetsledare som kompis på jobbet, där går arbete före privatliv.

Det känns dessutom oroande att en man du fallit lite för/tycker är sexig, och ändå föser du ihop era familjer (när barnen inte vill) och tigger skjuss eller vill skjussa själv.

Många åker gärna själva till jobbet för att kunna sitta i egna tankar. Respektera det! Har ni inte bestämt samåkning så får du faktiskt ta egen bil.

Och som sagt dra ner på vänskapsnivån på jobbet. Det är respektlöst att behandla sin arbetsledare som kompis på jobbet, det går att hålla en bra vänskaplig nivå ändå, men han ÄR din ?chef? när du är där.

• Anonym (Bea)
    Anonym (TS) skrev 2021-05-08 08:42:50 följande:

Tja jag kan inte påstå att JAG tvingar ihop våra familjer.

De bjuder också på middag ibland. Vi gör likadant. Barnen trivs när vi äntligen är där en kväll/ månad ungefär. Bara att det räcker , de vill inte leka med henne varje dag.

Sen visst jag skulle kunna minska umgänget och avsluta vänskapet (?) - men 1) vi har inte så många vänner som sagt vi har flyttat hitt ganska nyligen. 2) hans fru och min man håller också kontakten då sedan det visade sig att min man är händig ber hon ofta hjälp av honom sånt som bygga lekstuga, barnsäng osv. - tja det kan också hanteras rent proffesionellt.

Fast det lät som att ni inte direkt tänkte fortsätta träffas när du sa att din man är snickare och kan hjälpa till.

Givetvis ska ni kunna umgås som grannar men på jobbet är ni inte grannar/vänner i första hand utan arbetsledare/arbetare och kollegor.

Du skriver dessutom att det känns som att han flirtar med dig (eller är kanske tvärtom?) så det finns kanske anledningar till att han inte vill samåka ni två ensamma.

Starta en bilpool på jobbet annars då, måste vara jobbigt att ringa runt varje dag för att kolla vem som ska köra den dagen. Bättre att ha det på schema?
  • Anonym (Bea)
    Anonym (TS) skrev 2021-05-08 16:11:37 följande:

Imorse samåkte vi .. det var då innan jag skrev den här tråden.

Under dagen undvek jag honom/vi varandra. Han kom inte bak till mig som han brukar, jag gick inte fram till kontoret som jag brukar. Vi såg varandra när jag hade vägarna förbi men vi har inte pratat alls , han var upptaget hela dagen med att lära in en ny kollega.

Jag funderar på , om jag vill inte sluta? Om jag vill inte hålla avstånd? Inte så att det skulle hända något, det vore helt olämpligt. Men att leka. Jag vet att det är en farlig lek. Men det är kanske just därför så spännande. Jag behöver den här spänningen. Det är nyttigt för mig i alla fall. Vad skulle det skada? Om vi gör inget...

Nu vänder jag mig till er för råd, så inga påhopp snälla.

Kontorsjobb på en lördag?

Lära upp en ny kollega på en lördag?
  • Anonym (Bea)
    Anonym (TS) skrev 2021-05-08 18:58:18 följande:

Om min man och hans fru har inget på gång det vet jag med all säkerhet.

Jag tror min man tycker hon är vacker och attraktiv och hon är mycket imponerad av hans händighet. Men det är inget jag stör mig på om de är intresserade av varandra .

Snarare .. jag tycker det vore jätte trevligt om vi skulle kunna göra något spännande alla fyra. Ingen brådska men kanske i framtiden . Vet bara inte hur man går tillväga.

Wow, på mindre än 12 timmar går du från att vilja samåka till att ha en fyrkant med din granne/arbetsledare och hans fru.

Jaja lycka till, snart blir det väl både skilsmässa och leta nytt jobb för dig.
  • Anonym (Bea)
    Anonym (TS) skrev 2021-05-08 19:16:38 följande:

Ok. Det verkar som av alla som läste och svarade i tråden van ?C och A? enda som har lagt märke till att vi har kontakt även utanför jobbet. Han är inte bara mitt chef. Och min man och hans fru håller också kontakten med varandra. Så ja. Jag ger upp.

Nej jag har läst hela tråden om att ni bjuder varandra på middag och barnen står ut att leka 1 gång/mån och att din man snickrar åt grannfrun och hon är så förtjust över det och du finner grannmannen/chefen sexig och vill leka farligt även om inget händer eller så kan ni ju ha en fyrkant allihop för det är ju lite svårt att hitta nya vänner som nyinflyttade. Och sen problemet med samåkningen då att han inte hör av sig till dig när han åker, men självklart vill han säkert knulla både dig och din man nån gång i framtiden. Tillsammans med frun då. Som du gärna ser att din man tycker om, det gör inget.
  • Anonym (Bea)

Du avslöjar mycket om dig själv. Du är medveten om att om han, hans fru eller någon kollega eller annan person som känner dig väl hittar denhör tråden, så är risken stor att de vet vem du är.

Du är massageterapeut, din man snickare, din granne spamanager, ni bor 3-4 mil från arbetsplatsen, barn i samma förskola, många kollegor som samåker osv.

• Anonym (Bea)
    Anonym (TS) skrev 2021-05-10 03:09:09 följande:

Nytt uppdatering med viktigt information.

Det kom fram idag att grannfrun och min man kände varandra sedan tidigare. De hade något affär / eller what/ när de var tonåringar - tjejen var förälskad i honom enligt min man..sedan man vet ju inte om det var så eller tvärtom. Men det var kanske inget att göra med den här tråden. Och jag tycker vi kan avsluta den tråden nu för det började avvika rätt mycket av ämnet nu.

Det här blir ju rena rama dokusåpan! Tänk att du fick reda på detta någon dag efter att du startat tråden trots att ni känt varandra i flera månader!
  • Anonym (Bea)
    Anonym (Fe) skrev 2021-05-10 14:45:45 följande:

Får känsla av att denna tråd är oseriös faktiskt.. (och tur vore väl det)

Exakt, den går i 100 här alltså, från samåkning till önskan om fyrkanter till att maken och grannfrun redan haft ett förhållande
Svar på tråden Min granne / arbetskamrat...