Inlägg från: Anonym (Känner till detta) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Känner till detta)

Min granne / arbetskamrat...

Har det slagit dig att han precis som dina barn tycker att någon gång i månaden är ganska lagom dos av er? Att du kom in på jobbet gjorde att det blev lite för mycket. Han tycker du är helt ok trevlig och är därför trevlig tillbaka (du uppfattar det som flört)

Det blir dock lätt för mycket och du kan inte hålla jobbdistans utan kör privat ton, han tycker det bli jobbigt (du uppfattar det som att han sätter näsan i vädret). Samåka med dig pallar han definitivt inte. Det skulle bli på tok för mycket nu när han börjat störa sig.

Han ältar detta en hel del med frun och med vänner. Ett misstag att hjälpa dig att få jobbet.

Och lite kravlöst familjegrannumgänge vill man ju inte sabba. Ni är visserligen inte nära vänner, men bor nära så han vill helst lösa det smidigt. Just nu är det lite Fredrik i Solsidan när han samåker med Anette.

Så ett tips från en med insyn: Backa helt från honom på jobbet. Ni är inte nära vänner och de är inte intresserade av er.

Anonym (haha ok) skrev 2021-05-09 20:02:26 följande:

För att vara lite snäll mot dig ts så tycker ajg det är fel av din chef, granne och vän att ens ta en massage utav dig när det uppenbarligen är väldigt lösaktigt på spa:et.

Hade aldrig accepterat det som din man. Och än mindre att behöva sitta och äta mat med er och inte ens veta om hur lösaktigt det faktiskt verkar vara på eran arbetsplats.

Låter som drömmen som singel, utan familj och framför allt inte som gift.

Men i det skedet som ni faktiskt befinner er i så känns det hela väldigt sjukligt, alltihop. Kan förstå att du går igång när du får ge massage till en som du är attraherad utav. Men du har helt glömt bort din man och dina barn i detta.

Förstår även att du hoppas på något än mer, då det verkar väldigt sexuellt laddat på arbetsplatsen. Men nej, det här känns inte bra. Än mindre för din mans skull eller din arbetsledares fru.

Börjar du inte ta avstånd starkt ifrån dina fantasier eller tankar så kommer allt gå åt skogen en dag, även om ni lyckas dölja det ett tag.

Hon har inte lyckats dölja det och nej han är inte intresserad...
    Anonym (Fe) skrev 2021-05-10 14:45:45 följande:

Får känsla av att denna tråd är oseriös faktiskt.. (och tur vore väl det)

Tyvärr inte... Jag är inte på samma jobb, men vän till grannarna och känner därför väl till detta. Har dock inte velat visa dem tråden, känns för sliskigt och skvallrigt. Nu verkar det ju dock som tråden är känd på jobbet redan.
    Panduro skrev 2021-05-11 05:47:13 följande:

Haha alltså jag hoppas VERKLIGEN att du och kollegan inte trollar. Vore skitkul om det här var sant!

Kollegan kan jag inte svara för och TS har ändrat en del för att inte bli igenkänd, men är fortfarande väldigt oförsiktig. Jag vet att fler i bekantskapkretsen läst nu. Jag vill inte blanda mig i detta egentligen, det är ju vuxna människor det handlar om så i verkligheten är det mindre underhållande än här.
Svar på tråden Min granne / arbetskamrat...